Ga naar inhoud

me nijn eet niet


linsje13

Aanbevolen berichten

  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Linsje,

Als hij vandaag nog niet gegeten heeft, moet je er snel mee naar de da hoor. als hij gisteren zijn hoofdje gestoten heeft, heeft hij misschien pijn en daarom wil hij niet eten.

Konijntjes zijn niet zoals mensen, ze moeten altijd eten, want anders vallen hun darmen stil en dan kunnen ze sterven. Als hij zich sloom beweegt is dat ook echt een teken dat er wat mis is. Ik zou dus snel naar je mama of papa gaan of een oudere zus of broer en meteen naar de da bellen om te vragen of je mag komen.

Ons konijntje was een paar weken geleden van de zetel gevallen, heel erg hard. Een paar uurtjes daarna merkten we dat hij niet meer wilde eten en dat hij heel raar neerlag. Wij zijn toen onmiddelijk naar de dierenarts gereden en gelukkig maar, want hij had zijn een spier verokken in zijn rug en had erg veel pijn. De dierenarts heeft hem toen een prikje gegeven tegen de pijn en alles is weer goed gekomen, hij heeft een uurtje later gegeten en de volgende dag sprong hij alweer rond. Als we toen niet waren geweest, had hij misschien wel de hele nacht niks gegeten en had hij kunnen sterven. Het hoeft dus niet heel erg te zijn, maar het is toch wel nodig om naar de da te gaan, je wil tenslotte niet dat je konijntje pijn heeft!

Veel succes en laat je straks weten hoe het bij de da was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

LInsje.

Je moet NU; ONMIDDELLIJK de da van wacht bellen of een andere da in de buurt of in het dorp. Normaal als je da er niet is, staat ^zijn natwoordapparaat aan en daarop zou hij/zij een nr voor noodgevallen op moeten vermelden. Dit is een noodgeval! onmiddellijk bellen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zegt dat zijn buikje wat opgezet is, dan denk ik spontaan dat hij last heeft van gas in z'n buik. Hij heeft dus eigenlijk door dat gas het gevoel dat hij voldaan is, geen honger heeft, en daarom zal hij niet eten. Als je babyvoeding (wortelhapje van olvarit) in huis hebt, kan je hem dat met een spuitje (zonder naald!) in z'n bekje doen, en zorgen dat hij het doorslikt. Normaal slikt hij wel als je dat ver genoeg naar achter spuit. Je kan de spuit makkelijk in het gat achter de voorste tanden in het mondje stoppen.

Ik denk dat het inderdaad heel erg belangrijk is dat hij blijft eten, want de darmen van een konijntje mogen niet stilvallen, zoals hier al gezegd werd.

Als je geen olvarit hebt, dan kan je altijd nog snel naar de winkel gaan! Spuitjes zonder naald kan je bij de apotheek halen voor 20 cent of zoiets.

Waar woon je ergens? Hier vind je een lijst met allemaal goeie konijnendierenartsen: http://www.konijnen.nl/indextot2.htm

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dichtbijzijndste da in amersfoort voor jou zit op de noorderwier weg die zou ik ff bellen als ik jou was

ik heb er een paar opgezocht voor je in soest ;

broeckman-vanhall 0356019633

dierenkliniek soestdijk; 0356015215

klein bennes 0356014211

die zitten allemaal in soest en die in amersfoort heet dierenkliniek eemland 0334620626

t is jammer dat ik ook geen auto heb vandaag anders had ik je nog wel even weg kunnen brengen maar ik hoop dat ik je zo geholpen heb

welke van deze das heb jij dan ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .