Ga naar inhoud

Het koppelen helemaal beu

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteravond hebben wij Vlekje en Binky nog eventjes samen gezet op neutraal terrein. Maar helaas ging het ook daar slecht. Ze vlogen elkaar flink in de haren en ik ben gekrauwd doordat ik ze uit elkaar wilde halen, en gebeten (door de ovenhandschoen heen!). Omdat het koppelen zoveel gezeur en gestress met zich meebrengt, en er eigenlijk geen tot weinig vooruitgang in zit hebben we besloten dat het zo niet langer kan. De meisjes zijn niet gelukkig zo.

Vlekje heeft eigenlijk bij geen van onze nijnen echt aansluiting. Bruin en Zwart accepteren haar, maar het zijn niet echt vriendjes. Binky is wel echt vriendjes met Zwart, en Bruin en Zwart zijn ook echt onafscheidelijk. Binky is wel heel erg op haar hoede, omdat ze flinke klappen krijgt van Vlekje de laatste tijd, en andersom is ook Vlekje heel onrustig door al het gekoppel en gedoe.

Wat we nu hebben besloten is Vlekje zelf een nieuw konijnenvriendje te laten uitkiezen bij de opvang. Ik heb voor advies naar bunnybin gemaild en heb ook de opvang in zeeland gemaild met de vraag of ze geschikte kandidaten hebben zitten. In eerste instantie gaan we voor een ram, maar als er een voedster zit waar het beter mee klikt nemen we die. Het maakt ons echt niet uit wat voor konijn het is, als Vlekje er maar gelukkig en makkelijk te koppelen mee is.

Ze komen dan samen in het hok met ren te wonen in de tuin. Als deze oplossing geslaagd blijkt gaan we het hok nog groter maken dan het nu is, nu is het hok 120cm bij 60cm en de ren eraan vast 150 bij 150 cm.

Voor de duidelijkheid even onze nijnen op een rijtje:

(vlnr Zwartje, Binky, Vlekje, Bruintje)

onderschrift9dm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was er bij de opvang een gecastreerde ram binnen gekomen, Diana van de opvang vond het echt iets voor ons. Het is een blauwgrijs mannetje van ongeveer 1 jaar (gegokt). Het is echt een goedzakje, een sulletje. Het koppelen daar ging best goed, ze negeerden elkaar veel, en als op het allerlaatst zaten ze zelfs al voorzichtig bij elkaar. Ze hebben daar al samen in de kooi gezeten (elk een eigen hoek). Ze hebben niet gevochten, niet gereden en niet gebeten. Ze zitten nu nog in hun reismandjes, ik ga ze zo samen in de kooi boven zetten en dan ga ik er bij zitten. Maar hier alvast een voorproefje :)

nieuwenijnhalen7vv.jpg

Het nieuwe nijntje :bunny4: :bunny3:

nieuwenijntje6kd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe sulletje nog een paar keer :) We denken aan de naam Tobias, maar zeker weten we het nog niet :D

nieuwenijntje20yz.jpg

nieuwenijntje34km.jpg

nieuwenijntje45ai.jpg

Het koppelen gaat zo, meneer ligt languit en Vlekje komt snuffelen. T ventje doet bijna niets, Vlekje stampt af en toe. NEt maakte het ventje al aanstalten om naast Vlekje te gaan liggen, maar dat vond Vlekje toch wel wat eng.

vlekjeennieuwenijn0jb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

yah tis echt een liefzakje hoor. we hebben een rumoerige nacht gehad maar het ging goed.

om 2 uur vannacht heb ik even de klep tussen de kooien dichtgedaan, want ze waren al bezig met het bepalen van de rangorde (rijden enz) wat vlekje niet echt geslaagd vond en dus flink aan het stampen was de hele tijd.

maar ze hebben echt nog geen verkeerde vinger naar elkaar uitgestoken, dus in dat opzicht gaat het erg goed.

maar klef zijn ze samen nog niet.. vlekje is heeeeel erg terughouden en bang nog van hem.. (wat niet nodig is) dus daar moet ze nog even doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds gaat het erg goed! Vlekje is al een klein beetje minder bang, dus als het zo doorgaat komt het vast wel goed :)

Straks gaan we met Tobi naar de dierenarts, dan word hij geent en als Vlekje en Tobi dan wat meer naar elkaar toe gaan hangen dan kunnen ze naar buiten (nu zijn er buiten nog iets te veel mogelijkheden om te schuilen en elkaar nooit tegen te hoeven komen vinden wij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .