Ga naar inhoud

vliegen overlast... wat hier aan te doen?


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb bij mijn konijnenhok erg veel last van vliegen.

ik zelf vind dit zeer irritant en hoogswaarcshinlijk mijn konijnen ook.

wat kan ik hier aan doen? is hier een spray(citroen) voor?

men zegt dat vliegen slecht tegen citroen kan.

oja kan het eigenlijk kwaad nu ik ook nog eens een nestje heb?

gr an

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd, want ik heb ook last van vliegen. Ik ben al bezig met een citronella stekker van Vapona en een gewone luchtverfrisser citroen, maar dat helpt niets. Vorig jaar had ik een doorschijnend plastic zakje gevuld met water en opgehangen. Gewoon een ijsblokzakje. Dat schijnt te helpen, maar toch had ik wel wat vliegen in huis. Volgens mij echter wel minder dan nu dus ik ga dat denk ik weer proberen. Misschien ook iets voor jou om uit te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bij de action vliegengaas gekocht, deze bevestig je met klittenband, en zo kun de het net er ook weer gemakkelijk vanaf halen, het kan zelfs gewassen worden(en dat voor een paar cent), zorg dat de vliegen geen eitjes leggen, dat worden maden en dat wil je zeker niet, vliegen leggen hun eitjes in vochtige plekken, controleer die goed,

suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een grote konijnren van 8x2m, opgedeeld in 2 stukken waar elk een koppeltje in zit. Hierin staan 4 konijnenhokken. Iedere dag maak ik de poepbakjes leeg en was ik ze uit. En de zichtbare keutels die buiten de bakjes liggen, ruim ik ook iedere dag 2x op. En ik moet zeggen, ik zie weinig vliegen in hun hok. Niettegenstaande de konijnenren in de kippenren staat, waar wel veel vliegen zijn door de kippenbehoeften...

Ik was er echt bang van, maar mag echt niet klagen. Ook spuit ik af en toe de ren uit met de tuinslang, zeker nu het warm is.

Ik moet zeggen, het is een hoop werk, maar ik vind het niet zo erg. Het hoort erbij en ondertussen is het mijn 'quality time' met de nijntjes geworden.

aangepast door yena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik van Beaphar een spray tegen ongedierten en parasieten.. Dat gebruikte ik vorig jaar toen de gerbils bloedluis hadden, nu gebruik ik het nog en het werkt wel redelijk tegen vliegen. Maar niet voor 100%. Verder vaker verschonen denk ik? Doe ik nu ook scheelt ene hoop maar dat doe jij ook al zie ik. Uuuuhm... Geen idee verder eigenlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor vliegjes zijn het eigenlijk? Ik lees net in een tijdschrift dat het tegen fruitvliegjes helpt als je basilicum in stukjes snijdt en op bijv. je aanrecht zet. Ik heb last van fruitvliegjes (terwijl ik al het fruit in de koelkast heb liggen), dus de eerstvolgende keer dat ik naar de super ga, neem ik basilicum mee. Ik ben benieuwd! Het waterzakje hangt inmiddels ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik van Beaphar een spray tegen ongedierten en parasieten.. Dat gebruikte ik vorig jaar toen de gerbils bloedluis hadden, nu gebruik ik het nog en het werkt wel redelijk tegen vliegen. Maar niet voor 100%. Verder vaker verschonen denk ik? Doe ik nu ook scheelt ene hoop maar dat doe jij ook al zie ik. Uuuuhm... Geen idee verder eigenlijk!

wat is de prijs ongeveer, daarvoor?

An

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn nijnen binnen staan, kort geleden had ik ook ontzettend veel last van vliegen..met die warmte staan ramen en deuren natuurlijk open.. eerst geprobeerd met van die vliegenstrips..die je hangt ergens.. hielp wel..maar niet tegen de vliegen die weer opnieuw binnen kwamen natuurlijk..en ik zag het niet zitten om de hele zomer strips gevuld met vliegenlijkjes in huis te hebben hangen...dus had ik oude vitrages uit de kast gehaald en die voor deuren enz gespannen en met punaises vastgenageld..nu heb ik heel weinig vliegen en die strips kon ik lekker weg doen. Wctje schoonmaken regelmatig is natuurlijk ook een pré.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op dat die er niet afvallen........plakt als de t....g is niet gezond voor je konijn en als het in de vacht komt zal je het eruit moeten knippen!

haha nee ik had het gemerkt, manlief zat er aan vast met zijn tshirt.

Ik heb ze zo gehangen dat ze niet op de grond vallen en er geen dieren gewond

kunnen raken (alleen mannen en kinderen hihi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook van die plakdingen hangen, maar ik denk dat ze niet meer werken na de regenbui van vannacht.

Gelukkig heb ik hier nog een voorraad, dus straks even verversen.

Ik maak verder de poep- en plasplekken dagelijks schoon.

Mijn konijnen zijn helaas nog niet zindelijk, ze doen hun behoefte wel in de wc, maar ook er om heen.

Dus keutels veeg ik 2 x per dag weg. De ren sproei ik 's avonds altijd met de tuinslang.

Eén tot twee keer per week verschoon ik het stro en als ik dat dan doe, dan clean ik ook de schuiflades goed met Ajax (citroen) allesreiniger (goed naspoelen met water).

Ik maak ook dagelijks even een sopje met Ajax en dan schrob ik de urineplekken in de ren even goed. De plekken blijf je vaak nog wel zien op tegels en houten wanden, maar de geur is dan wel weg.

Echt super veel vliegen heb ik niet. Vorig jaar was het erger, maar toen wist ik ook veel minder van konijnen en hebben mijn konijnen niet zo'n gelukkig leven gehad als dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor vliegjes zijn het eigenlijk? Ik lees net in een tijdschrift dat het tegen fruitvliegjes helpt als je basilicum in stukjes snijdt en op bijv. je aanrecht zet. Ik heb last van fruitvliegjes (terwijl ik al het fruit in de koelkast heb liggen), dus de eerstvolgende keer dat ik naar de super ga, neem ik basilicum mee. Ik ben benieuwd! Het waterzakje hangt inmiddels ook weer.

ja dat las ik ook in de allerhande of boodschappen ofzo, maar bij mij werkt het niet hoor. ik heb eerst een plntje basilicum neergezet, en daarna wat aan stukjes gesneden blaadjes, en er lijken wel ietsje minder fruitvliegjes te zijn, maar niet echt substantieel.

wat gewone vliegen betreft: een kommetje met water, suiker en een scheut axijn schijnt te helpen, citroenmelisse bij het hok zetten (vinden de nijnen ook lekker), en inderdaad je hok afschermen met horgaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bovenop het hok een bakje staan met schoonmaakazijn met citroengeur ( citronella ), gewoon te koop in supermarkt.

Hiermee bestrijk ik ook de binnenkant bovenin het hok.

Het lijkt erop dat er minder vliegen zijn.

Ook iedere dag wc schoonmaken ( met dezefde schoonmaakazijn ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .