Ga naar inhoud

Konijn stinkt


noemsi

Aanbevolen berichten

Ik moet haar nog even goed besnuffelen. Ben gister verder niet thuis geweest. Dus vandaag maar even project besnuffel konijn instarten.

Ik koop trouwens mijn biks nooit. Ik neem het altijd van mijn werk mee waar ze 25 kilo zakken met sportkorrel hebben. Dat is volgens mij net weer anders als die kleine doorzichtige zakken in de winkel (volgens mij is dat hobbykorrel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de opvang hadden we een tijdje geleden een logeetje.

Een hele lieve aanhankelijke voedster, alleen 1 nadeel --> ze stonk!

De hele opvang rook naar haar.

Uiteindelijk bleek ze een bepaalde worm te hebben, waardoor ze gelijk op de Panacur is gezet.

Mss kun je een keutelonderzoek bij de dierenarts laten doen om het 1 en ander uit te sluiten?

Stel ze mankeert iets aan de darmen, dan kan ze daar dan gelijk aan geholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb de afgelopen dagen me gek zitten snuffelen aan Mocca, maar dan zul je net weer zien dat ze nu niet ruikt.

Ik heb haar vachtje geroken, haar bekkie en zelfs rond haar poepertje maar ze ruikt nu gewoon naar konijn. Alsof ze wist dat als ze zou blijven dat ze dan langs de dierenarts moest.

Ik blijf haar nog wel in de gaten houden. Maar ik hoop natuurlijk dat ze nu niet meer zo zal stinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd ze evengoed alledrie goed in de gaten hoor. Maar ik zit natuurlijk niet elke dag mijn konijnen te besnuffelen :-)

Alleen Mocca en heel af en toe Freddie. Minty laat het zoiezo niet toe maar ik bekijk ze wel altijd goed hoor of ze het niet te warm hebben, of ze nog wel goed drinken en eten en of ze niet te dun of dik worden.

Is ook wel makkelijk omdat ze in dezelfde kamer als ik wonen (ik woon op maar 1 kamer dus we zien elkaar de hele dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep zijn inderdaad binnenkonijnen. Daarom merkte ik het ook zo dat ze naar poep stonk. Gelukkig dat ze dat nu dus niet meer doet (vingers gekruist houden dat het niet terug komt). Nu kan ik iig weer normaal naast haar zitten (zij is juist degene die steeds naast me komt zitten).

Ik maak nu maar wel wat vaker de kooi schoon (om de dag met een sopje even het hok schoon en 1 keer in de week met schoonmaakazijn).

Kijken of dan die pootjes wat minder gelig worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss heeft ze wat verkeerd gegeten, waardoor haar ontlasting ineens stonk.

Zo had ik meegemaakt dat ineens de kooi van *Pumbaa* & Zazou begon te stinken, toen ze nog binnen woonden.

Ik mij steeds maar afvragen waardoor dat toch kwam, totdat ik op een gegeven moment een zakje aangevreten Dental Sticks (voor de hond) vond.

Kennelijk vond hij deze ontzettend lekker & aangezien hier vlees in verwerkt zit begon zijn ontlasting enorm te stinken ;)

Gelukkig was deze daarna gelijk weg, nadat hij geen sticks meer had gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja hier kunnen ze nergens bij qua voer (alles zit in afgesloten tonnen buiten hun bereik.

Het enige vereerde dat ik kan bedenken dat ze gegeten heeft is haren. Zij is de enige die dol is op haren eten. Vooral de haren van de andere 2 nijnen. Maar dat doet ze nu nog steeds.

Misschien door de houtkorrels die in de wc liggen?

Die ben ik ongeveer 2 maanden geleden gaan gebruiken.

Het zou wel kunnen dat ze tijdens mijn vakantie op het vakantie adres wat verkeerds heeft gekregen maar dat was ook alweer in april dus dat lijkt me ook sterk dat ze zolang daar nog van zou stinken.

Ik heb dus geen idee waar het door zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .