Ga naar inhoud

klimop achter konijnen hok


Margot

Aanbevolen berichten

Hallo mede BB´ers!

Ik weet niet of dit topic hier hoort maar ik heb een vraagje over een klimop. Ik zie overal staan op dit forum dat een klimop giftig is voor konijnen, mijn konijnenhok staat tegen een klimop aan. De schutting is namelijk helemaal overgroeid vanuit de buren. Mijn ouders vinden het mooi en de buren halen het zoiezo niet weg :grrrrrr:. Ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen daar ziek van worden (of overlijden). Is het echt zo schadelijk? Gelukkig hebben mijn konijnen er tot nog toe nog niet van gegeten, en dat wil ik natuurlijk ook zo houden. Is het verstandig om het hok ook aan de achterkant dicht te maken? Het is natuurlijk wel een dicht hok, maar aan de achterkant zit ook tralies. alvast bedankt!

Margot:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijnen hebben één keer hun buik rondgegeten in klimop. Ik heb toen niets speciaals opgemerkt, maar volgens mij is klimop iets dat bij herhaling schadelijk word, door opstapeling van schadelijke stoffen, net zoals chocolade bij een hond.

Je kan de achterkant van het hok dichtmaken, op voorwaarde dan dat er een goede verluchting blijft. Als het een dampig hok word door de achterkant dicht te maken zou 'k het niet doen. De meeste konijnen zullen toch uit zichzelf wel van de klimop afblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie!

gelukkig is het bij jou goed blijven gaan! ik heb ze hier er nog niks van zien eten maar dat zegt natuurlijk niks. mijn hok is aan alle zijdes open en is 3 meter lang, 1.10 meter breed dan hebben ze er nog een bovenverdieping op zitten van 1.10 x 1.10 meter. de hoogte van de onderkant is 1 meter dus volgens mij is de ventilatie wel goed. er staat elke dag wel een briesje (geen tocht!) op de zijkant van het hok. ik denk dat ik een deel van de achter kant dicht maak, ik zie namelijk geen blaadjes aan de onderkant hangen, dus dan maak ik het dicht vanaf 10 cm onder de bovenkant (voor lucht en daar hangt het dak schuin overheen en kunnen geen blaadjes in vallen) tot aan 10 cm vanaf de onderkant. is dit een beetje goed? overgens staat niet het hele hok tegen de klimop aan, ong een stuk van 1,5 meter dus alleen dat stuk word dicht gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen aten altijd klimop. Totdat ik erachter kwam dat het giftig was... Maar er is nooit iets met ze gebeurt, gelukkig maar. Ik denk dat je er toch beter voor kan zorgen dat je konijnen dat niet eten. Ieder konijn is anders dus misschien is het voor jouwn konijnen wel giftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt niet weten hoeveel klimop Ed & Ida al gegeten hebben ;)

Deze worden netjes bijgehouden, zodra ze mogen rondhupsen in de tuin.

Gelukkig hebben ze er nog niets aan overgehouden, maar ik hou het natuurlijk goed in de gaten.

Binnenkort wordt de schutting aan die kant vervangen, waardoor ook de klimop weggehaald zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had mijn 2 konijnen lopen in een grasveld waar klimop stond (een met groene blaadjes) hier hebben ze tig van gehad en zijn er niet van overleden. ook bij de ren hadden we een klimop (licht groen met gelig randje) waar ze ook veel van hebben gegeten. helaas na het verhuizen was het konijnenhok aangevallen door een hond en is 1 door het halve dorp gerend en daar overleden (3jaar) en de andere na weer een verhuizing vanwege die aanvlal overleden (4jaar) net gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .