Ga naar inhoud

En nu heeft Martin waarschijnlijk een abces...


busylizzzy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na het hele gedoe met Mia en haar abcess, denk ik nu dat Martin er een heeft... Ik til ze bijna nooit op, laat ze bij mij komen zitten, en vond gisterenavond dat zijn wam wel groot leek. Toevallig heb ik hem afgelopen zondag nog opgetild gehad om te borstelen, maar toen heb ik niets gemerkt.

Het is zeker geen wam, het is een grote harde bal precies onder zijn kin. Nu is de vraag: abcess of tumor of wat?

Ik ben hier echt heel verdrietig over, voel me alsof ik het gewoon niet goed kan doen. Ik dacht laatst nog dat ik zo blij was dat ze nu allebei in orde waren.. Ik kan as vrijdag pas naar de DA, maar hij eet en drinkt goed. Hij slaapt wel veel, maar Mia ook, door de warmte...

Ik weet even niet meer wat ik moet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ram heeft als het goed is ook geen wam, dus dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn. Zeker als je van te voren niks hebt gemerkt, een wam ontstaat niet in 3-4 dagen.

Heeft hij last van zijn kiezen? Of weet je dat niet (adhv een foto)?

Ik snap je gevoel helemaal, ik heb dit jaar ook wat tijd bij de DA doorgebracht. Hoop het nu ook vanaf te zijn (*klopt af*). Op een gegeven moment wil je ook kunnen genieten van je konijnen en wil je dat ze gezond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Dankjullie. Ik ga vanmiddag al naar de DA, wou niet wachten tot morgenochtend. Heb het idee dat het nog groter is geworden. Martin is bekend met haakjes, maar de laatste keer (nog geen 1,5 mnd geleden) had hij geen problemen met zijn tandjes. Ik zat ineens te denken aan de mogelijkheid van een tumor... Het is niet echt een plek voor een abcess. Ik laat weten hoe het afloopt, zie er erg tegenop. (Hoop dat mn zusje mee kan, wil liever niet alleen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen goed nieuws... De da moet morgen opereren. Hij weet ook niet of het een tumor of een abcess is, in beide gevallen ziet het er niet goed uit. Ik ben er morgen bij, dan kan hij overleggen en weet ik waarop hij eventuele keuzes baseert. Ik ben er wel echt heel erg verdrietig om, ik hoop dat het goed komt morgen... maar vrees dus het ergste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Martin net in moeten laten slapen. De DA had hem onder narcose gebracht en schrok na het scheren van de grootte van de bult. Prognose was heel slecht, met een tumor wsl uitgezaaid, met een abcess niet genoeg weefsel om te hechten en de kans dat ik hem veel pijn zou bezorgen en hij alsnog zou komen te overlijden. Gelukkig was ik niet alleen, mijn zusje is met me mee gegaan. Ik heb besloten hem te laten cremeren om er zo een sieraad van te kunnen laten maken, heb ik mijn mooie ventje altijd bij me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah...dat is wel héél droevig..

Heel veel sterkte..

Inderdaad..in ieder geval heeft Martin bij jullie konijn kunnen zijn..

Hij heeft een mooi leven bij jullie gehad...

Dat is de enige troost die je eruit kan halen..De mooie herinneringen aan hem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn inderdaad geen leuke dingen.

In ieder geval heeft hij weinig pijn gehad.

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ik een dier in moest laten slapen, maar jeetje wat lijkt me dat moeilijk.

Je hebt in ieder geval de juiste beslissing genomen.

Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal. Het is fijn om mijn verdriet te kunnen delen.

Ik kom net thuis met een lege reiskoffer en Mia die nu steeds naar Martin zoekt. Dat komt hard aan. Zal zo een stukje bij de regenboogbrug plaatsen met foto's die ik vorige week gemaakt heb van mijn mooie ventje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .