Ga naar inhoud

Bloemkoolbladeren


michaela23

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mogen konijnen de groene bladeren van de bloemkool? Ik weet dat ze met mate bloemkool mogen, maar weet dus niet zeker of ze de bladeren mogen. Want mijn vriend heeft vanmiddag groenten op de markt gehaald, en hij kreeg een hele zak met groenafval mee, zoals loof van de bospeen, en bloemkoolblad.

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij kan je dit inderdaad gewoon (met mate) geven.

Mijn moeder vraagt altijd om het afval van de bloemkolen in de supermarkt, de groentenjongen is hier hartstikke blij mee want dan hoeft hij het zelf niet op te ruimen, en mijn moeder heeft mooi wat extra gratis groenvoer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik weet dat jullie je konijnen bloemkool en de bladeren geven, maar ik durf het niet zo goed. Ik ben bang dat ze last krijgen van gas en dat wil ik niet. Ja, ben wat dat betreft een beetje een schijtluis. Ik wil het zo goed mogelijk voor mijn konijnen doen, en als ze dan last krijgen van gas ofzo, dan geef ik mezelf de schuld. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft het risico inderdaad niet te nemen, met al die andere groentes die je kunt geven. Ik geef het wel, zonder problemen. Kleine beetjes. De bloemkool zelf geef ik niet.

Ik geef nog wel meer dingen die toch gasgevoelig zouden kunnen zijn.. Maar de enige keer dat één van mijn konijnen gas heeft gehad (icm een blokkade, hij is er uiteindelijk aan overleden) had ie alleen maar veilige groentes gehad. Dus ja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .