Spring naar bijdragen
goofy-fan

HELP, muizen tam maken

Recommended Posts

hee,

Ik heb pas 2 muisjes gekocht, maar ze zijn erg bang.

Als ik het hok open doe schieten ze gelijk in hun holletje.

Hoe kan ik ze tam maken?

please help me...!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heel veel geduld... als ze wegschieten gewoon uw hand in de kooi laten liggen op de bodem, of een beetje voorzichtig krabben in de bodembedekking en mss komen ze dan uit nieuwsgierigheid snuffelen. als ze uit hun holletje komen kijken naar wat uw hand is, ga dan niet met uw hand naar hen maar laat hen naar uw hand komen. kunt ook altijd iets lekkers in uw hand leggen en dan kruipen ze er mss op en zo met veel geduld en stilletjesaan zullen ze wel aan uw handen wennen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi ik heb ook muizen en ze zijn soms best lastig tam te maken.. maar ik kan je wel een eindje op weg helpen!

Stap 1 laat je muizen een beetje wennen aan de omgeving.

Stap 2 Ga met je hand in de kooi en doe verder niks je kan een beetje in het zaagsel graven maar meer niet.

Stap 3 Kom steeds dichterbij met je hand, Als je muis wegloopt brobeer het opnieuw.

Stap 3 als je muis gewent is aan je hand kan je hem aanraken en meschien wel oppaken als hij niet schrikerig reageert.

Stap 4 zet hem in je badkuip als je die hebt of anders op je bed als hij niet kan ontsnappen met een oude deken erover heen en ga bij hem zitten.

Stap 5 Ga hem eten geven zodat hij weet dat er niks aan de hand is. 

Stap 6 Herhaal een paar keer deze stappen en hij word wel tam. 

Succes met het proces! en als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen! 

heb gedult nou succes met het tam maken van je muizen!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .