Ga naar inhoud

leuke tip voor konijnen met warm weer KONIJNEN IJSJE!!!!


hangoorkonijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier vind ze een lekkere koele wortel uit de koelkast of een lekker fris appeltje of vers gras ook een welkome verkoeling. Maar het liefst liggen ze nu in de schaduw op een tegel in de ren. Ze hebben de hele middag liggen luieren in afwisselend schaduw en zon en komen nu zachtjes weer tot leven haha.

ps niet zo lelijk doen tegen de starter van dit topic meiden, ze bedoelt het toch goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wortel (of andere groente) direct uit de koelkast is eigenlijk ook niet zo'n goed idee. Eten moet wel op kamer temperatuur zijn

Oeps dat doe ik nooit zelfs in de winter.

Ze hebben er trouwens nooit last van gehad.

Maar ik ben altijd zo lang bezig met snijden dat ze wel op kamertemp. zijn, Ik maak er altijd een heel kunstwerk van:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als ze op hun wortel kauwen is het al gauw op kamertemperatuur lijkt me, zeker in dit weer. Het zijn geen porseleinen poppetjes, het zijn dieren die in het wild heel wat gekkere omstandigheden moeten overleven lijkt me zo:-)) Je kunt ook té tuttig zijn met alles denk ik hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tip over koelkast groente, als je groente niet in de koelkast bewaart, bederft het erg snel. Vaak haal ik andijvie en dat eten we zelf niet (vies!) dus daar doe je wel een week over zo'n krop. Wat ik doe, is ik haal de bladeren los van de krop en ik was ze met warm water. Dan is de kou er meteen af! Mijne zijn een beetje verkouden, helaas nog steeds, hoewel ik dacht dat het over was. Vandaar deze maatregelen.

Verder over hoe je een dier verzorgt: er is altijd een goede manier en een stoute manier, maar dat kan/mag ook wel eens! Wij leven toch ook niet als heiligen, er zijn zoveel dingen slecht voor je, maar je gaat er niet meteen dood aan. Ik had een kat, die at alles wat los en vast zat, kaas was zijn favoriet. Jaren heb ik hem alleen "katteneten" gegeven, tot ie oud was, toen gaf ik toe. En hij is nog 18 geworden, ik gaf hem gewoon héél kleine stukjes kaas, en niet te vaak. Maar de fanatiekelingen begrijp ik best hoor, er is niets ergers dan een beest verliezen door iets wat je zelf hebt gedaan. Die kat waar ik het over had, viel uit het raam toen ik aan het stofzuigen was, voelde ik me ook schuldig over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou mensen het was niet de bedoeling voor mij dat mensen zo gaan reageren .en al helemaal niet dat je mensen ziek in het hoofd gaat noemen.pas op met wat je zegt.

dat zijn dingen om niet mee te spotten.

dus denk even paar keer na voor je iets gaat typen.

wie kan deze topic sluiten voor mij? want het standpunt is duidelijk.

thnx groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als ze op hun wortel kauwen is het al gauw op kamertemperatuur lijkt me, zeker in dit weer. Het zijn geen porseleinen poppetjes, het zijn dieren die in het wild heel wat gekkere omstandigheden moeten overleven lijkt me zo:-)) Je kunt ook té tuttig zijn met alles denk ik hoor.

Het zijn geen wilde dieren, het zijn tamme dieren. En toevallig dieren met hele gevoelige darmen. Niet mijn probleem als ze daar last van krijgen hoor, ik meld het alleen. Wat jij daar mee doet moet jij weten.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak haal ik andijvie en dat eten we zelf niet (vies!)

Hmmmmm, lekker juist! :mdr:

Verder over hoe je een dier verzorgt: er is altijd een goede manier en een stoute manier, maar dat kan/mag ook wel eens! Wij leven toch ook niet als heiligen, er zijn zoveel dingen slecht voor je, maar je gaat er niet meteen dood aan. Ik had een kat, die at alles wat los en vast zat, kaas was zijn favoriet. Jaren heb ik hem alleen "katteneten" gegeven, tot ie oud was, toen gaf ik toe. En hij is nog 18 geworden, ik gaf hem gewoon héél kleine stukjes kaas, en niet te vaak. Maar de fanatiekelingen begrijp ik best hoor, er is niets ergers dan een beest verliezen door iets wat je zelf hebt gedaan. Die kat waar ik het over had, viel uit het raam toen ik aan het stofzuigen was, voelde ik me ook schuldig over !

Is je kat doodgevallen? Wat akelig! Zoiets hoop ik nooit mee te maken. Meestal landen ze gelukkig wel op hun pootjes.

Ik ben het wel met je eens over je dieren heel af en toe eens iets ongezonds lekkers toestoppen. Maar ze moeten er natuurlijk geen darmklachten van krijgen, zoals een konijn van een ijsje.

Off topic, maar wel interessant: honden- en kattenvoer is vaak nog het ongezondst voor een hond of kat, daar zit zoveel troep in dat ze er (vaak op lange termijn) ziek van worden: blaasklachten, schildklierproblemen etc. (Zoek op google maar eens op BARF, NRV of KVV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad off topic, dus zal er ook maar geen discussie van maken, maar dat is wel heel simpel gesteld hè Pechkonijn.. :P KVV of BARF is uiteindelijk het beste, maar niet elke brok is slecht. (Wij hopen nu ook gauw over te kunnen op KVV, daar niet van, maar het kan wel iets genuanceerder.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me er ook in verdiept, beroepsmatig. En er zijn wel heel wat goeie brokken te vinden.

Niet op deze site van toepassing, maar ik heb deze discussie al meer dan eens gehad en vind het met dit pokkeweer (ik HAAT warmte en ik HAAT de zon) niet de moeite om er over te beginnen. Ik wil nu alleen maar de dag doorkomen en straks in mijn zetel ploffen en niets meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat ligt er aan wat jij onder goede brokken verstaat. Brokken waar helemaal geen rommel in zit, en precies bevatten wat de hond nodig heeft zonder extra troep, nee, die ken ik ook niet. Maar er zit verschil tussen de supermarkt rommel en een brok als RC. Dan ben ik op mijn beurt oprecht nieuwsgierig naar jouw bevindingen over brokken, maar aangezien dit topic daar niet over gaat kun je me misschien een profielberichtje sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook al vaak gehoord dat je geen groenten mag geven uit de frigo (koelkast), maar hoe doen jullie dat dan? Ik koop namelijk groenten genoeg voor minimum 1 week en als ik die niet in de frigo bewaar, gaan die gewoon bederven? Is spoelen met warm water dan een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik voel me nu heel schuldig dat ik volledig offtopic ga, maar kennen jullie Greenheart? Dat vind ik persoonlijk een erg goede brok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .