Ga naar inhoud

'Schuim' op paardenbloembladeren


mystique

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn konijnen veel paardenbloem, het groeit met massa's in mijn tuin.

Op sommige bladeren zit wat schuim, echt vies, lijkt op spuug.

Volgens mij de eitjes of zo van een of ander insect.

Ik vermijd die bladeren zoveel mogelijk, maar mocht er nu eens eentje tussenzitten,

en ze eten het op, kan dat dan kwaad?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schuim is van naaktslakken! Aangezien ik ze hier ook bijzonder veel in mijn tuin heb en er dus ook regelmatig met mijn handen in graai als ik onkruid uittrek, weet ik hoe goor het is :beurk:

Of het kwaad kan als ze het opeten weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik geloof dat het wel mee zal vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso alles wat je plukt wassen; Alles wat ik uit eigen tuin pluk, waste ik nooit, maar laatst had Feline een teek op haar oor zitten, die er echt pas net zat, terwijl ze die dag nog helemaal niet los gelopen hadden. Ze hadden wel net groenvoer gehad, o.a. de paardenbloemen uit de tuin dus. Ik vermoed dat de teek zo bij ze terecht is gekomen.. Aangenomen dat ze geen teken in hun hok hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was het groen uit mijn tuin niet. Vroeger, met mijn vorige konijnen deed ik dat wel. :$

Geen idee waarom ik dat nu niet meer doe. Misschien was het al te lang geleden en wist ik het niet meer.

Maar je hebt gelijk, ik ga het maar weer beginnen doen. Ook al voor het ongediert dat erop kan zitten.

Naaktslakken dus.:grrrrrr: Vreselijke wezens. Maar nu weet ik tenminste wel wat het is en van welk dier het komt.

En slakken kennende, die zijn toch nooit giftig, zal het met hun spul ook wel meevallen.

Maar vanaf nu gaat toch maar alles onder de kraan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De kleine dotjes wit schuim die je tegen komt op bladeren van allerlei planten, is gewoon het nestje van een schuimcicade en worden ook wel spuugdiertjes genoemd. Onderzoek er maar 's eentje, dan zul je zien dat er een kleine groene larve in zit.

Lijkt me wel wenselijk ze te verwijderen voor je ze aan je dieren geeft.

?id=4244704&outx=760&oq=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jakkes, nu vind ik het nog viezer. Niet alleen het spul zelf maar zit er nog een beestje in ook.

Nu ja, paardebloem geef ik voorlopig niet meer, de grasmaaier is gepasseerd

en de plantjes herstellen niet zo goed, nog niet één blaadje te zien.

En ik was ondertussen de groentjes voor mijn nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .