Ga naar inhoud

Pets Place

Phalange
 Delen

Aanbevolen berichten

Emilyrose, ze hebben heel veel verschillende knaagstenen, voor chinchila's, met een afbeelding van een chinchilla erop, en voor hamsters met een afbeelding van een hamster erop, etc, maar dus ook 'konijnenknaagsteen' met een afbeelding van een konijn erop... en die liggen nog steeds in de winkel!

En inderdaad Waspoeder de konijnen die ze daar verkopen zijn geënt. Heb pas een heel gesprek met een van de jongens in de winkel in het centrum gehad (die is ook pas vernieuwd en daar ging ik het afgelopen half jaar vaak konijntjes aaien aangezien ik thuis helemaal allenigjes en konijnloos was.) Ik vroeg waar hun konijnen vandaan kwamen en hij zei dat ze van een groothandel kwamen.

Ik vertelde hem dat ik had gelezen dat dat helemaal niet zo goed was omdat er alleen maar gefokt werd voor de winst en of ze niet gewoon van kleine fokkers uit de buurt konen afnemen, maar hij zei dat ze juist recentelijk waren overgestapt, omdat ze voorheen van alles aannamen waar mensen mee kwamen en dan wist je niet wat je in huis had, terwijl de konijnen van de groothandel nu allemaal standaard geënt en zo worden.... tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat konijnen van de goothandel standaard geent worden.

De groothandel koopt op allerlei markten konijnen jongen in, liefst 6 weken oud want anders zijn ze niet meer leuk en klein.

Die personen die daar alles opkopen verkopen weer aan dierenwinkels.

Misschien dat ze iemand hebben gevonden die de konijnen enten maar dat zou me verbazen.

Laat een dw goede afspraken maken met een fokker als ze zekerheid van afkomst willen hebben.

Want de zekerheid van groothandel is dat je zeker weet dat je niks van afkomst of inteelt kan zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bn het helemaal met mireille eens. Groothandels kopen bijna alles wat los en vast zit hoor, en vaak komen die dieren ook nog eens uit onze buurlanden, en er zijn echt geen strenge regels, ook niet wat betreft inenten.

Ik verzorg momenteel 80 cavia's van een fokker/vermeerderaar die levert aan groothandels, en die worden niet ingeent, ook niet als ze bij de groothandel komen. Ook is de groothandel niet geinteresseerd in de herkomst van de cavia's, dat wil zeggen: het mag best inteelt zijn, ze mogen best in vieze kleine hokjes zitten en 6 nestjes per vrouwtje per jaar hebben gehad.

Ik denk dat het bij konijnen echt niet anders is hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar mijn 'tja'.. maar volgens hen zijn ze door de groothandel geënt, dus misschien dat deze groothandel dat wel doet, maar dan wel op hele vroege leeftijd (als de konijntjes met 6 weken al in de winkel zitten..). Maar die winkeljongen wist echt zeker dat dit beter was, dus toen heb ik het maar opgegeven. Had niet het idee dat ze het ook beter wilden doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik denk daar je daar wel goed mee zit ja, dat ze niet beter willen...helaas.

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een groothandel zou enten, behalve als dat een vereiste is als ze op transport naar het buitenland gaan ofzo.

bij het invoeren van konijnen in Engeland zijn ze bijvoorbeeld erg streng met enten tegen myx, maar dat geld voor huiskonijnen. volgens mij is dat anders bij massatransport, maar ik weet die regels eerlijk gezegd ook niet.

en met 5 a 6 weken enten is riskant, al kan een groothandel dat natuurlijk niet zo heel veel schelen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach zo'n lezing is alleen maar reclame maken omdat ze ook niet stom zijn. Ze horen ook steeds meer over dat konijneneigenaren kritischer worden en bovendien willen ze natuurlijk lekker duur spul kunnen verkopen. Hoe groter de kooi hoe duurder, hoe beter het voer hoe duurder enz. En daar willen ze natuurlijk ook van profiteren want des te meer mensen er van af weten dat dit nodig is voor een konijn, de sneller ze bij hun dat spul gaan kopen. Tis gewoon hypocriet. Ze geven niet om het beestje maar om hun eigen centen. Ik ken ook een aantal pets place's en daar hebben ze ook de ballen verstand van konijnen en zie ik nog steeds piepkleine baby konijntjes in veel te kleine hokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emilyrose, ze hebben heel veel verschillende knaagstenen, voor chinchila's, met een afbeelding van een chinchilla erop, en voor hamsters met een afbeelding van een hamster erop, etc, maar dus ook 'konijnenknaagsteen' met een afbeelding van een konijn erop... en die liggen nog steeds in de winkel!

Oke, dat is dan inderdaad slecht. Dat is bij de dierenwinkel hier niet. Die verkopen knaagstenen zonder een afbeelding van een dier erop. Vandaar mijn opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk maar niet dat groothandels enten hoor.

Dat kost veels te veel en daarnaast kan ik me niet voorstellen dat da's op die leeftijd uberhaupt durven te enten.

opkoopprijzen op markten ligt op een 3,5 euro zo'n beetje, de groothandel verkoopt ze weer door voor 5 euro.

Van 1,5 euro gaan zij echt geen konijnen enten

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenwinkel verkoopt konijnen tussen de 22,50 en 29,50. Dus misschien betalen ze wel ietsje meer dan 5 euro? Ik zal er volgende keer eens wat uitgebreider naar vragen. Doen alsof ik interesse heb en een bewijs wil zien van inenting of zo. Anders wordt de DW misschien ook gewoon opgelicht door de GH.

Ik vraag me ook af in hoeverre de Pets Place winkel officieel bij PWC hoort. In de post hier van PWC werd alleen de DK en de trimsalon genoemd. Maar de winkel zit dus in dezelfde molen, waar eerst alleen maar een DW zat.

Maar dan vind ik het nog steeds een beetje volksverlakkerij en snap ik niet dat een DA bij zo'n DW in hetzelfde pand WIL als ze zulke praktijken uitvoeren.

Niet dat de PP's hier zulke slechte DW's zijn, maar ze zijn wel een beetje 'gemiddeld' en dat is zoals we allemaal weten gewoon nog steeds niet goed genoeg. Ik denk dat PP er heel veel aan zou hebben om zich juist goed voor te laten lichten door de DA's in het gebouw (mits die het wel weten dan dus..) en dat ze dan al gauw een hele goede reputatie zouden kunnen krijgen via forums als deze. Dus ik begrijp die zelfverkozen onnozelheid niet helemaal. Klinkt een beetje als luiheid, zo van: als we nu ook genoeg omzet draaien waarom zouden we dan...

Toch jammer want als ik die DA geweest zou zijn, zou ik juist heel erg mijn best gaan doen het personeel daar 'op te leiden' en als de eigenaar dan ziet dat de knaagstenen voor konijnen gewoon helemaal niet verkocht worden haalt hij ze vanzelf uit de collectie lijkt me...

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik wil wel even reageren op jullie discussie.

Wij als Pet Wellness Center zijn een dierenkliniek en trimsalon. Daarnaast zitten we met een Pet’s Place onder één dak. Het zijn dus twee aparte bedrijven.

Wel proberen we met één verhaal naar buiten te komen in de voorlichting. Daarom hebben we overleg met de medewerkers van de winkel. Mensen met vragen in de winkel, worden ook regelmatig door de medewerkers doorgestuurd naar onze balie. Op deze manier proberen we de drempel laag te houden.

Omdat ook de Pet’s Place een landelijke keten is, kan het moeilijker zijn om dingen te veranderen in het assortiment. Vandaar dat er inderdaad nog knaagstenen in de winkel liggen. Dit proberen we wel te veranderen, maar dit is niet in een paar maanden te realiseren.

De 3 Pet’s Places in Nijmegen hebben gekozen om alleen geënte konijntjes te verkopen. Mensen die een konijn kopen krijgen hierbij het entingsboekje erbij.

7 september (19:00) houden we trouwens weer de konijnenlezing, geinteresseerden zijn natuurlijk van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gelukt om een reactie van jullie te krijgen, PWC! Bedankt, hihi.

Dus Pets'Place hoort inderdaad niet bij PWC zoals ik al dacht...

Dan werk jij dus niet in de winkel. Mag ik vragen of je dan een DA bent of misschien een DA assistente?

En weten jullie waar die entingen van de konijnen gedaan worden? Is dat in de groothandel of laat PP dat daarna nog apart ergens doen dan?

Zou het niet beter zijn om niet met groothandels te werken?

Is het niet mogelijk dat deze PP de konijnenknaagstenen dan gewoon niet in de schappen legt?

En wat vinden jullie ervan dat de cavia's en de konijnen bij elkaar zitten?

Ik moet 8 september naar de tandarts voor iets niet-leuks, maar als het meevalt kom ik even langs die avond. Nog anderen hier die dan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ben dierenarts bij PWC.

De konijnen worden door de groothandel geent. Dit wordt door een dierenarts gedaan en de konijnen hebben individuele boekjes met stempels.

Er wordt wel gekeken of we de konijnen ongeent gaan verkopen met een bon om ze voor een klein bedrag te laten enten. Zo krijgen we de mensen binnen en kunnen nog veel meer informatie erbij geven.

Wij kunnen verder geen beleid maken voor de Pet's Places, dit wordt vanuit het hoofdkantoor gemaakt. Wel hebben we overleg met de medewerkers om te proberen de informatie zoveel mogelijk overeen te laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe stellen jullie zeker of het boekje bij het desbetreffende konijn hoort?

Wat betalen jullie de groothandel voor een geent konijntje?

En welke groothandel praten we hier dan over?

Hebben jullie dan ook een minimum leeftijd waarop jullie konijntjes aannemen gezien zo jong enten een groot risico is en hoe controleren jullie dat?

Houden jullie uberhaupt rekening met de grote inteelt konijnen die uit die industrie komen?

aangepast door Mireille
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen konijnen via de groothandel met entings boekjes binnen?

Dit ruikt.....hoe willen ze het juiste dier bij het juiste boekje vinden dan?

Daarnaast zo jong enten ze verkopen toch altijd dwergen is niet best.....Ik neem aan dat pwc nijmegen een dwerg ook niet eerder ent dan 4 maanden zoals in de bijsluiter staat? Of vertel ik nu iets nieuws?

Ik krijg zelf alleen maar klachten binnen over dierenwinkels, van verkeerd advies, vlooien middelen die dodelijk zijn voor konijnen en dood leuk verkocht worden, idem de knaagstenen, en konijnen die gekocht worden binnen no time overlijden.

( huilende kinderen) wordt weer een nieuw konijn in de winkel gehaald soms tot 3 keer toe alle konijnen dood.

Gelukkig hebben mensen tegen woordig een half jaar garantie op een konijn ( ding volgens de wet)

En ondernemen zo steeds meer actie om het de winkelier heel onplezierig te maken door de kosten terug te eisen bij overlijden.

ipv een nieuw konijn....

Daarnaast men koopt 2 rammen, er is een sex fout....te veel ellende om op te noemen.

Het is niet verplicht om dergelijk geschoold personeel in de winkels te hebben....maar goed heel veel kundige dierenartsen voor konijnen zijn er ook niet in Nederland....Daar zijn we op dit grote geweldige konijnen forum ook al achter gekomen.

Zo ik wou eff mijn ei kwijt.

BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook raar dat ze zo vroeg al worden geent en in de boekjes staat bijna nooit de goede info!

Een vriendin van mij kocht eens een konijn in een dierenwinkel, ze kreeg paspoort erbij. Er stond in dat het konijn een kleurdwerg was (want DW verkopen immers alles als dwerg). Nou je kan het al raden het dier woog toen het volwassen was 7 kilo! Nou sorry hoor maar dat is toch echt geen DWERG! Mijn vriendin vond het niet erg en had er ook de ruimte voor dus geen probleem. Maar er zijn genoeg mensen die alleen maar zo´n klein pluizig konijntje willen en dan dumpen ze dit konijn. Of ze laten zo´n groot konijn in zo´n mini kooitje zitten! Ze moeten eens de waarheid gaan vertellen! Ik denk dat ook genoeg mensen een groot konijn willen en de mensen die echt alleen maar zo´n klein konijntje willen die moeten dan maar een kleintje uitzoeken. Meestal zijn de kleine konijntjes ook nog zo jong dat ze wel op een dwerg lijken. Het konijn van mijn vriendin woog toen ze hem kocht 300 gram! Nou ik wil niet weten hoe jong dat beestje is geweest! Sorry hoor dit moest ik echt even kwijt. Ik vind gewoon dat ze eerlijke paspoorten moeten meegeven of gewoon geen paspoorten! Het best is nog gewoon geen dieren verkopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Aiko komt ook bij Pets Place vandaan, inderdaad als kleurdwerg verkocht. Mevrouw weegt nu 2,4 kg. De buren schrokken ook van hoe groot ze werd, gelukkig zit ze nu bij mij en heeft ze de ruimte.

Ik kan ook niet snappen hoe het zit met de paspoorten, hoe weet je welke nijn bij welk paspoort hoort? Kloppen de geboortedatums dan wel?

Goede vragen van Mireille, ben benieuwd naar de antwoorden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 jaren later...
Op 14-8-2010 at 00:51 zei Bianca:

Vandaar mijn 'tja'.. maar volgens hen zijn ze door de groothandel geënt, dus misschien dat deze groothandel dat wel doet, maar dan wel op hele vroege leeftijd (als de konijntjes met 6 weken al in de winkel zitten..). Maar die winkeljongen wist echt zeker dat dit beter was, dus toen heb ik het maar opgegeven. Had niet het idee dat ze het ook beter wilden doen..

Ik heb onze twee konijntjes ook van pets's place .. de verkoopster had het tegen mij over " de fokker".. maar ze hebben ook hun eigen da.
Waar en door wie ze worden ingeënt weet ik niet, maar daar krijg ie ze standaart met de eerste enting mee.
Zelfs info dat je bij de konijnenopvang een konijn kan kiezen. Konijnen die niet verkocht worden gaan ook daarheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .