Phalange Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 Ik kreeg deze mail van de week van Pets Place Nijmegen. Ik vind het wel een goede actie van ze. Ze proberen in ieder geval mensen voorlichting te geven. Jammer genoeg heb ik in de winkel zelf nog niets zien hangen. Denk dat ik er er wel even heen ga. Ben benieuwd wat ze allemaal te melden hebben! Lezing: houden van konijnenHeeft u een konijn of overweegt u er één aan te schaffen? Komt u dan naar de lezing 'houden van konijnen'. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere, voeding en verzorging en een aantal veel voorkomende ziekte problemen en de preventie daarvan. Konijnen zijn kwetsbare huisdieren en verdienen onze aandacht. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat konijnen ingeënt kunnen worden tegen besmettelijke ziektes die dodelijk kunnen zijn. Heeft u een konijn of overweegt u om er een aan te schaffen? Dan bent u van harte welkom bij onze lezing “Houden van konijnen”. Datum: 15 juni 2010Tijd: 19:00-20:30Locatie: Pet Wellness Center Nijmegen, Haterseweg 10 in NijmegenDe lezing is gratis, wel willen we u vragen om u aan te melden bij Pet Wellness Center aan de balie, via de mail of telefonisch, zodat we weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Graag tot ziens!De medewerkers van Pet Wellness Center NijmegenHatertseweg 10, 6533 AL Nijmegen024-3502898nijmegen@petwellnesscenter.nl Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 Hangt er dan wel echt vanaf wat ze precies gaan uitleggen.. Zijn genoeg medewerkers van de Pets Place die mij een knaagsteen aangeraden hebben, tsja, dan schiet je hier niet zo veel mee op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 ik hoop dat ze ook gaan vertellen dat je er beter 2 kunt nemen, en dat je die beter niet bij de pet's place zelf kunt kopen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 Ha ha ha.. Zullen we maar niet van dat laatste uit gaan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 Hangt er dan wel echt vanaf wat ze precies gaan uitleggen.. Zijn genoeg medewerkers van de Pets Place die mij een knaagsteen aangeraden hebben, tsja, dan schiet je hier niet zo veel mee op. Het verschilt ook per filiaal. Over de pet's place in Alkmaar ben ik ook écht niet tevreden (hier ook de knaagstenen, veel jonge konijnen en ze weten niet waar ze het over hebben), maar over Discus is dan wel weer fijn. Het is vaak ook het beleid van de filiaalmanager die een winkel parten kan spelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 ja tis wel waar dat het per filiaal en zelfs per medewerker verschilt inderdaad. maar juist dat zou dus niet moeten kunnen he.....Iedere werknemer moet verstand hebben van dieren, en dat niet iedere werknemer precies alles weet van iedere diersoort is te begrijpen, maar dat er bijvoorbeeld een knaagsteen wordt aangeraden (en dat gebeurd hier in Cuijk bij de pet's place dus ook, en vroeger toen ik in Den Helder woonde en daar naar de faunaland ging gebeurde het ook) is hoe dan ook verkeerd. Naar mijn idee weet je OF iets wel, en dat weet je het ook goed, Of je weet het niet en dan zeg je ook dat je het niet weet, en haal je er iemand bij die het wel weet of je zoekt het op/vraagt het na. maar pertinent foute info geven kan gewoon echt niet. En denken dat een knaagsteen goed is, laat zien dat je dus niet op de hoogte bent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wizzeke Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 goede actie! ..hopelijk geven ze dan idd ook goede info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Clauuxx91 Geplaatst: 2 juni 2010 Delen Geplaatst: 2 juni 2010 Nou ik ben benieuwd! volgens mij als ik daar heen zou gaan en ze zeggen iets wat niet waar is heb ik altijd zo zin om me mond open te trekken:P Vanmiddag wou iemand een tuigje kopen, had ik vertelt tegen de moeder dat een konijntje z'n rug kan breken enz.Ze hebben hem gelijk terug gelegt:P Gelukkig heeft me baas het niet gezien:whistle2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nimfee Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Jammer dat het niet in de buurt is, anders was ik wel langs gegaan om te kijken of het klopt wat ze allemaal zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EliseD Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Tja, ik weet niet wat ik hier van moet denken.. Ik ken de zaken van Pet's Place Nijmegen, hoor de adviezen en heb wel meer dan eens ongevraagd advies gegeven aan een klant die iets wilde kopen wat totaal niet geschikt was. Vorige week nog een voerbak gehaald ( lag niet op het schap voor formaat FH). Ik had gezegd dat het voor een groot konijn is, komt ze met een ieniemienie ding aan zetten dat ging volgens haar ook wel hoor. Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen, misschien ga ik wel even gluren en me er tegenaan bemoeien :mdr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Die gene die kunnen gaan lekker gaan en vooral kritiese vragen stellen lol.....eens kijken of ze daar mee uit de voeten kunnen komen.het begint al bij het inenten......houdbaarheid enting soort enting ent reactie kan je al wel een half uur over praten lol.Leeftijd enting....risico Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Tja, ik weet niet wat ik hier van moet denken.. Ik ken de zaken van Pet's Place Nijmegen, hoor de adviezen en heb wel meer dan eens ongevraagd advies gegeven aan een klant die iets wilde kopen wat totaal niet geschikt was. Vorige week nog een voerbak gehaald ( lag niet op het schap voor formaat FH). Ik had gezegd dat het voor een groot konijn is, komt ze met een ieniemienie ding aan zetten dat ging volgens haar ook wel hoor.Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen, misschien ga ik wel even gluren en me er tegenaan bemoeien :mdr: O, ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Ging dan over de groente. 'De konijnenbakjes staan daar hoor..' Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EliseD Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Vraag me wel af aan wie dit allemaal verstuurd is? Hoe komt het dat jij dit bericht kreeg, heb je je aangemeld? Neem ik Billy mee als testcase, eens zien hoeveel verstand ze er van hebben :he: (grapje natuurlijk!) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Hahaha dan rennen ze gillend weg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EliseD Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Ik ben heel benieuwd wat de strekking zal zijn, aangezien het een commerciele sector is en blijft! Zou er verteld worden dat een cavia en konijn niet samen kunnen? Zouden de knaagstenen een negatief advies krijgen? ( daar liggen er genoeg van). En ben ook erg benieuwd of ze het over huisvesting gaan hebben. En wat ze zeggen als ik zou zeggen dat de opvang propvol zit! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 3 juni 2010 Delen Geplaatst: 3 juni 2010 Ik hoop dat er iemand heen gaat om kritische vragen te stellen en te wijzen op eventuele fouten in de lezing. Ik woon helaas zelf te ver weg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PWC Nijmegen Geplaatst: 8 juni 2010 Delen Geplaatst: 8 juni 2010 Hallo,We zagen dat er een discussie was over de lezing: 'houden van konijnen'.Deze wordt gegeven door Pet Wellness Center Nijmegen, dit is een dierenkliniek en trimsalon. Wij werken samen met Pet's Place. De lezing wordt door een dierenarts en paraveterinair van PWC gegeven. In deze lezing komen voeding, verzorging en huisvesting aan bod, en ook de meest voorkomende ziektes en het voorkomen daarvan.Er worden in Nederland veel konijnen gehouden en helaas ook te veel op de verkeerde manier. Met deze lezing hopen we mensen meer informatie te geven over konijnen en hun specifieke behoeftes.Iedereen is van harte uitgenodigd om te komen op 15 juni, mensen met kritische vragen en/of opmerkingen zijn natuurlijk ook van harte welkom. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Even een oud topic actief maken, want ik kwam dit toevallig tegen, maar ben heel benieuwd of er nog mensen naar die lezing geweest zijn hier. En hoe het was. Ik ben namelijk met Pasen naar de opening/open dag geweest om te kijken of die nieuwe DK iets was. Heb een van de DA's ontmoet en dat was wel een hele aardige meid die zei zelf ook konijnen te hebben, dus dat vond ik wel positief. Ze heet me rondgeleid en ze hadden ook een operatiekamer en dergelijke, dus het is echt wel een volledige kliniek.Maar ik vroeg me later wel af of ze in die kliniek de klant afraden om knaagstenen voor een konijn te kopen of om cavia's en konijnen samen te zetten. Want die knaagstenen liggen daar wel gewoon in de winkel en de cavia's en de konijnen zitten altijd bij elkaar in de kooien. Dus ofwel is het toch niet zo'n konijnkundige dierenkliniek, ofwel is het een beetje hypocriet om een bedrijf te hebben waarvan de DA dingen afraadt die wel gewoon in de winkel worden gedaan of aangeraden. Dan vind ik het zelfs een beetje oplichterij, want door een dierenkliniek aan de zaak vast te maken, krijg je als klant de indruk dat ze er in de winkel ook meer verstand van hebben dan in een andere DW, maar dan zouden de knaagstenen er dus niet liggen en de cavia's en konijnen niet bij elkaar zitten...PWC, als je zelf nog online bent, dan ben ik heel benieuwd wat jullie hier zelf over te zeggen hebben. (En ben jij zelf een medewerker van de winkel, de trimsalon, de kliniek of de overkoepelende organisatie?) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EliseD Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Goed gesproken Bianca, ik sluit me helemaal bij je aan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waspoeder Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 (aangepast) qua info geven weet ik nietmaar de konijnen worden hier wel ingeint tegen vhs en myx Bij pets place 13 augustus 2010 aangepast door Waspoeder toevoeging Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Wat? reageer jij wel in het goede topic Waspoeder? Of werk je bij dat PWC toevallig? Anders snap ik je reactie niet helemaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik had willen gaan, maar ben het helemaal vergeten eerlijk gezegd.Zal wel binnenkort eens gaan koekeloeren in de winkel en een beetje rondvragen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik ben pas nog in de winkel geweest, maar zowel in de stad als in PWC nog steeds knaagstenen en cavia's bij de konijnen. Er liggen wel bonnen voor een gratis eerste consult in de winkel in PWC, dus je kan natuurlijk gewoon eens met je konijn langs gaan en dan alle vragen stellen, maar ik weet niet of ik dat durf...Waspoeder, ga jij daarheen met je konijnen dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Dat knaagstenen verkocht worden is vrij logisch. Sommige dieren hebben ze namelijk wel nodig. Dus uit de winkel halen is niet handig. Als ze ze aanraden voor konijnen is het een ander verhaal natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waspoeder Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 nee ik haal ze uit de opvang maar ze verkopen daar van die hooirollen waar ze hier gek op zijn maar ze verkopen daar nijntjes en er hing een papier bij dat ze wel ingeent worden ik ben zelf stratenmaker dus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten