Ga naar inhoud

Konijn eet geen Voer


Mandy

Aanbevolen berichten

Ik bedoel eigenlijk ook niet dat de verkoop in dierenwinkels gestimuleerd moet worden. Ik heb het een beetje onhandig geformuleerd. Ik vraag me dus af waarom er met konijnen gefokt wordt die niet meer als konijn kunnen leven. Een konijn is van oorsprong een planteneter. Nu kan zo'n konijn niet tegen zijn natuurlijke voer.

Natuurlijk, als je dit weet en er rekening mee houdt is er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar ik zou niet graag bewust een konijn uitkiezen met zulke gevoelige darmen.

In de frettenwereld begint het fokken een beetje te komen. Vroeger had je 3 kleurslagen. Tegenwoordig willen de mensen steeds meer en meer. Een fret van 15 jaar geleden werd makkelijk 8-10 jaar. De fretten van tegenwoordig niet meer. Ik heb een uniek exemplaar van 8.5 jaar, maar dat is echt een uitzondering aan het worden.

Daarom ben ik niet zo voor het fokken van dieren, terwijl je weet dat er mankementjes aanzitten.

Oke, ik begrijp dat er aan dierenwinkelkonijntjes ook wel nadelen kleven.

Zelf ben ik altijd heel fanatiek tegen de verkoop van fretten en honden/katten in een dierenwinkel geweest. Maar dacht dat konijnen wel oke waren. Nu is mijn gedachten daarover ook aan het veranderen. Dus dat is ook niet de ideale manier.

Ik wil je ook niet aanvallen ofzo hoor. Maar ik wil graag weten waarom er bewust met konijnen met een "foutje" gefokt wordt.

Maar misschien ben ik nu wel het topic van een ander aan het vervuilen en moet er een nieuw topic hierover aangemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even kort antwoorden aangezien het niet echt mijn ras is. (begin er net mee)

Maar aan mankementjes zal altijd gewerkt worden.

Voor iedere fokker is dat belangrijk.

Maar dat de nhd slecht tegen bepaald soort groen kunnen maakt echt niet dat ze vroeger dood gaan.

Sterker nog zij kunnen net zo oud worden als elk ander konijn, als je hun dieet er maar op aan past.

Cindy heeft zelfs een nhd gehad die 18 is geworden.

Juist de niet raszuivere dieren hebben groter kans om dood te gaan aan een mankement.

Hun ouders zijn vaak gewoon bij elkaar gedaan zo van als er maar jongen uit voort komen, het zij voor de leuk, het zij voor winkels.

Zij hebben dus sneller kans op een niet zichtbaar genetisch defect dan raskonijnen.

Want vergeet niet, raskonijnen zijn jaren en jaren van selectie, waarbij zorgvuldig op ouders en bloedlijnen wordt gelet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .