Ga naar inhoud

ik snap het niet meer... diarree of is dit normaal?


Aanbevolen berichten

Nou, mijn konijntje heet pluisje :yes:

ze heeft ontzettend last van een overschot van blindedarm-keutels. Als ik haar een stukje groente of fruit geef, is het erger, maar niet gevaarlijk erger. Ik ben al naar de DA geweest, maar die zeggen dat het niet kwaad kan, en ik heb een poedertje meegekregen. :love:

dat werkte goed, tot kort geleden begon het weer..

Nu vind ik het nogal storend, dat ze iedere dag een klont poep aan haar kont heeft hangen van 5 bij 5 cm. Ik moet het er steeds af kammen, maar soms is het zo erg dat ik het er uit moet ''weken'' met water.

We d8en dat het kwam dat ze te lange haren bij haar kont had, en we hebben een klein beetje weg proberen te scheren -> maar pluisje werkte niet bepaalt mee. :$

Ik geef pluisje ook regelmatig ( iedere dag) één of twee blaadjes kruiden, of een stukje groente of fruit. Daardoor wordt het een beetje erger, maar ik wiol wel dat haar spijsvertering en dergelijke op gang blijft.

weten jullie een oplossing? of hebben jullie dit ook al eens gehad?

laat het plss. weten.

Groetjes kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op zoek gaan naar een andere DA zeg, het kan wél kwaad, ze mist veel voedingsstoffen nu en ze loopt een groot risico op myasis (madenziekte) en het niet eten van BDK wordt vaak veroorzaakt door iets anders, meestal heeft het te maken met het voedingspatroon. Dus het is wel belangrijk om te weten wat je precies geeft. Hoeveel gram biks, van welk merk? Hoeveel groente en fruit? Eet ze veel hooi?

Het zou kunnen dat ze te veel biks krijgt, waardoor ze haar blindedarmkeutels niet meer hoeft, of dat ze overgewicht heeft en daardoor haar blindedarmkeutels niet op kan eten. Of misschien heeft ze wormpjes (die hoef je niet perse te zien) ik geloof dat dat ook een oorzaak kan zijn.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .