Spring naar bijdragen
Evee

Hamster: loopbal

Recommended Posts

Vandaag hebben wij bij de intratuin een loopbal gekocht voor de hamsters. Ik had er nooit een gekocht omdat ik het altijd wat zielig vond voor de hamsters, omdat ze zelf helemaal niet kunnen kiezen of ze er in of uit willen. Maar goed, zo duur zijn die dingen niet, dus ik dacht laat ik het toch maar eens proberen, dan kunnen ze misschien wat vaker los lopen, omdat je met zo een bal toch net ietsje minder toezicht hoeft te houden.

Zo een ding bedoel ik:

loopbal1mq.jpg

Lotte is ongeveer 15 minuten in de bal geweest, lilly net 10 minuutjes. Lilly stressed namelijk erg snel, ook als ze gewoon los loopt. Ze leek het toch wel leuk te vinden, maar op een gegeven moment zag ze er wat onrustig uit en heb ik haar maar gewoon weer terug in haar kooitje gezet. Lotte daarintegen kon er geen genoeg van krijgen, ze jaagde de konijnen gewoon weg met haar enthousiaste geren! Ik denk dus dat Lotte er wat vaker (of langer) gebruik van zal maken, maar ik ben toch blij dat ze het leuk lijken te vinden! :bunny3:

Zie hier lotte in de bal:

lotteinloopbal6oh.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ze vonden het zo ongelooflijk prachtig.. en lotte had het na 10 seconden al helemaal door!!

tafelpoten ontwijken.. hard op de nijnen afrennen.. die er overigens niet helemaal blij mee waren en bijna aan de stamperij gingen :P:P

zolang je ze er niet te lang in zet, en bijhoudt of ze het leuk vinden, is/was het erg geslaagd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blij voor jullie en de hamsters dat het zo goed gaat!

Ik heb pas ook zo'n bal gekocht voor de cavia's en de chinchilla's maar de cavia's en de rustigste chin zaten gewoon een beetje boos rond te kijken:(( en als ik de bal rolden lieten ze zich gewoon vallen. De wildste chin sprong zenuwachtig rond.:bounce: (dat was wel een grote bal!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey,

ik heb het ook gehad voor mijn gerbillekes, maar ze vonden het niet echt leuk.

Bovendien hadden we een bijkomend probleem: de hond viel telkens aan op de bal, hij is nl helemaal verzot op de gerbil. Ondertussen is onze bal al weg, het wordt toch niet meer gebruikt.

Groetjes,

Vanessa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hamstertjes hadden vroeger ook zo'n loopbal. Dan begon de training eerst een paar sec. dan een minuut op de duur wou het vrouwtje er niet meer uit zo kon deze makkelijk 3 uur in deze bal rond blijven toeren. Het mannetje liet het weten dat hij eruit wou dan kwam deze tegen mij lopen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bestaat dat ook voor konijnen eigenlijk? Vorige keer had ik een heus grote gezien en die was best wel wat duur. Maar ik durfde mijn nijn er toch ni echt insteken. Weet iemand of het voor nijnen geschikt is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het voor nijnen geschikt is, aangezien konijnen hupsen en me dat niet echt lekker lijkt gaan in een loopbal :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh mijn god! wat vraag ik nu toch! Je hebt helemaal gelijk. Ik zag het helemaal voor me een nijn in zo'n bal maar natuurlijk lopen nijnen niet zo :)

Mijne doet dat enkel poot voor poot als de vloer te glad is om te hupsen.

sorry :P hihi foutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mijn ratten waren er een paar die het heel leuk vonden, maar ook 2 die er niks aan vonden. Is heel verschillend dus.

Ik vind het een heel leuk ontwerp, sommige dieren beleven er heel veel lol aan. :bunny1:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .