Spring naar bijdragen
linsje13

wie heeft er ratjes

Recommended Posts

ik heb 2 ratten groepen

een groep van 7 dames in een furret xl en

een groep van 19 mannen in een furret tower

en dan heb ik ook nog 1 konijn en 6 katten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

*Steekt vinger op*

Ikke heb weer een ratje sinds vandaag!

Zijn naam is James Root en momenteel zit hij nog alleen maar daar gaat snel verandering in komen. James is een ratje met een verhaal. Hij is namelijk gedumpt in het park bij de kinderboerderij waar ik vrijwilliger ben. Als enige die ratten echt geweldig vind mocht ik dus maandag mee om de gedumpte ratten te vangen die waren namelijk gezien door de medewerker van de gemeente die het park helemaal op orde houdt. Hij dacht dat er twee zaten, een zwart-witte en een albino. Dat bleken er dus drie te zijn. De zwart-witte had ik het eerste te pakken maar die is duidelijk niet tam meer. Ze beet me namelijk toen ik haar pakte. Dat was een japanner en een dame. Na de japanner in ons reismandje gedaan te hebben zag ik er nog eentje. Hij was echt een schatje en kwam ook nieuwsgierig op me af. Die was ook zonder problemen te vangen. Na onderzoek later op de kinderboerderij bleek hij de kleur Champagne te hebben.

De Albino was al zo verwilderd dat we hem of haar niet te pakken kregen. Vandaag nog wezen kijken maar de rat was verdwenen.

De japanner had wondjes aan haar oren en was een dame.

James is dus een man (liep bij de vrouw) en was helemaal heel. Hij had alleen twee teken. Aangezien de dame waarschijnlijk zwanger is en ik James echt heel leuk vond is James met mij mee naar huis gekomen. Hij is echt een schatje. Als hij ergens van schrikt komt hij gelijk naar mij toe.

Ik heb nu nog 1,5 week stage maar daarna ga ik opzoek naar een leuk vriendje voor James want het zijn natuurlijk groepsdieren.

Oef best lang verhaal haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ratjes gehad toen ik klein was en 1 was er zwanger bij, toen ze geboren waren moesten ze allemaal weg van mijn vader inclusief de ouderen.

vorig jaar had ik 2 ratjes, maar kon ik geen band mee scheppen, heel jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ongeveer 24 ratten gehad!!

Ze zijn zo lief, ze knuffelen je ze kussen je en vinden het heerlijk om bij je te zijn!

Ik had super ratjes! Van groot en klein, japanners,husky,dumbo's,albino's en noem maar op.

Heel leuk die beestjes. Mijn katten waren als de dood voor die ratten haha, de ratte gingen altijd achter de katten aan rennen nou je moest ze eens zien haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samen met mijn broer heb ik twee ratjes! Het zijn twee husky ratjes uit hetzelfde nestje ;)

En er is een grote kans dat ik binnenkort meer ratjes zal hebben. We hebben namelijk het sterke vermoeden dat mijn ratje zwanger is....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een groep van 19 mannen en 1 groep van 4 vrouwen

mijn mannengroep bestaan alleen maar uit broertjes en gaat allemaal goed alleen soms is er wel eens ruzie maar dat heeft iedereen wel eens als je broertjes bent.

en van de dames heb ik niet eens last

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 2 rattenmannen, Mr. Jingles (berken) en El Nino (jappaner), ze zijn inmiddels al weer 2,5 jaar dus behoorlijk bejaard, maar ze doen het nog super.

Een aantal jaar geleden 3 dames gehad, daarna een husky en een driekwart wilde, en zo bij deze 2 heren gekomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een groep van 5 vrouwen, allemaal tussen de 1 en 1.5 jaar oud. Morgen komt er een mannetje van 2 jaar bij die al een tijdje in de opvang zat en daar ook gecastreerd is omdat ie niet meer met andere mannen kon opschieten. Hij gaat dus hier gezellig bij de vrouwen in de Tower wonen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben alergie's voor ratten, een paar van mijn vriendinnen hebben ook ratten en ik laat ze soms gewoon over me heen lopen, ik vind ze lo lief :$

maar daarna krijg ik dan meestal overal jeuk en witte bultjes :whistle2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb op het moment 5 rattige schatten. Het zijn allemaal vrouwtjes en de 2 "oudsten" zijn pas 1 jaar geworden =D!

Ze heten Knabbel, Ginger, Blossom, Ori & Armani

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou er ooit nog graag willen,maar heb momenteel al twee gerbils en een hamster. Ik wil ze allemaal graag veel aandacht kunnen geven, dus hou ik het hier voorlopig bij. Maar ik lees me wel in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken de regeltjes niet precies, maar bij zo'n algemeen topic kan toch wel? Specifieke dingen zou ik ook een nieuw topic voor openen. Maar hiervoor...?

Maar goed, als de modjes dat ook vinden.. Prima ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wij hebben nu nog maar 1 ratje want ik kocht er 2 en als er dan 1 dood ging kocht ik weer een nieuwe en zo ging dat door dit is mijn 5e rat en nu stoppen we ermee omdat ze zo jong worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb op het moment 5 rattige schatten. Het zijn allemaal vrouwtjes en de 2 "oudsten" zijn pas 1 jaar geworden =D!

Ze heten Knabbel, Ginger, Blossom, Ori & Armani

Intussen is Knabbel helaas overleden :( ze mocht maar 1 jaar en 8 maanden worden.

Ginger, Knabbels zusje, is inmiddels 2 jaar en 1 maand en die gaat helaas acheruit (achterhandverlamming)..

Blossom is inmiddels 1 jaar en 9 maanden

Ori & Armani zijn inmiddels 1 jaar en 4 maanden.

Binnenkort komt er nog een castraatje bij :D.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb 7 ratsels :D

Maak daar maar 6 van :( Pas geleden Nala moeten laten inslapen :( Ze had een middenoorontsteking die we wilden behandelen met antibiotica, maar na een paar dagen verslechterde ze enorm, en wilde niet meer eten en drinken. Aangezien ze dus die moo had, ook nog eens evenwichtstoornissen de andere kant op had, dan haar ontstoken oor, en 3 tumoren... Hebben we haar laten gaan. Ze is 2 jaar en 4 maanden geworden. Wat aan de oude kant is, de gemiddelde leeftijd van mijn overleden ratjes (nu alweer 12 :o) is 2,0.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .