Spring naar bijdragen
linsje13

wie heeft er ratjes

Recommended Posts

dat zijn ze zeker. Helaas mag ik geen ratten meer :(

Sandy en Cindy waren echt leuk samen maar Cindy haar moeder Emma en haar tante Shalimar waren wel bang voor het grote beest van hiernaast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ooooooooooh:O

Waarom mag je er geeneen meer dan????????ik magaltijd nieuwe maarwil welgraageenhamstertjeen diemagik niet:(dus krijg ik er een van school te loge:)kan em de 15de al ophalen snel he:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb van mezelf al 4 nijnen en 1 kitten. Dan zijn er ook nog een hond en een kater hier in huis dus ik denk dat mijn ouders bang zijn dat er teveel beesten komen.

Dat is zeker snel. Volgende week vrijdag al! Wat leuk een hamstertje van school als loge.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jaaaaaaaaaah heklemaal geweldig ik zal foto's trekken als die er is

jullie hebben net als hier een beesten boel:p

heb vanmezef 1 ratje en2 konijnen en 4 vissen:)

en dan hebben we een hond en nog 1 ratje en nog een stuk of 10-20 vissen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook ratten gehad! Het zijn echt hele lieve dieren en ze kunnen ontzettend tam en aanhankelijk worden. Het is alleen zo jammer dat ze ongeveer maar 2 jaar worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ratten horen met 2 of meer van hetzelfde geslacht gehouden te worden. Wanneer ze alleen worden gehouden, kunnen ze onzeker worden en uiteindelijk zelf hun eigenaar bijten. Mogelijk was dat de reden van de aanval van het ratje van de vriendin van Babs.

Ik zelf heb al bijna 13 jaar ratten, waarvan ik de laatste 5 jaar gefokt heb. Ik heb 5 jaar lang tussen de 20 en 30 ratten gehad, maar inmiddels heb ik er nog 'maar' 10 (5 mannen: Lamborghini, Ra-Jah Sidi, War Admiral, Beli Mawr & Nightingale, en 5 vrouwen: Evelien, Oogappel, Sisi Swann, Jewel Fly & May Rose).

Overigens zijn konijnen en ratten van nature geen vrienden; ze spreken een compleet andere taal en het kan al snel fout gaan wanneer je ze samen zet. Dit wordt daarom zeer afgeraden om uit te proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had ze vroeger altijd, maar mijn ouders worden gek van de kooien(vooral omdat ik altijd de grootste kooien uitzoek voor mn dieren), dus ik mag er niks nieuws meer bij, ze willen alles rustig laten "uitsterven" en geen nieuwe er meer bij.. eigenlijk onzin, want over een jaartje gaat alles met mij mee naar Leeuwarden.. achja..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ook 2 ratten kruimel en kreukel ze zijn licht zwart op hun kop en voor de rest wit en kreukel heeft een vlekje op zijn rug

het zijn 2 schatten maar wel jammer dat ze niet zo lang leven..:(:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu 4 mannetjes ratten! echt scheetjes!

Ik heb er ook een keer 8 gehad, maar beetje van dezelfde leeftijd, dus in een rap tempo had ik er op gegeven moment nog maar 1!

Dat is het nadeel van ratten dat ze maar zo'n kort leventje hebben,,.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee vrouwtjes ratten...allebei aan de oude kant... Maar nog steeds twee mooie dames. En tam :) Mijn vader is er het "gekst" mee... hij heeft ze heel vaak op de schouder/uit hun hok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu een groep van 6 dames :) een oudje van 2 jaar en de rest nog jonger dan een half jaar, Is erg leuk om te zien :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik en mijn broer hebben zelf ook 2 ratten, mijn broer een grijs/witte Husky (toen we hem kochten was hij donker grijs en nu is hij wit) met de naam Spock, en ik heb een wit/bruine dumbo rat

met de naam Gizmo (hij lijkt op een heel klein konijntje maar lijkt toch op een gremling). zal nog een paar foto posten van toen ze nog klein waren.

in december worden ze allebei 2 jaar dus ik denk niet dat ze nog echt lang gaan leven.

de husky is nog wel steeds vol energie en sprint altijd er vandoor als hij de kans hebt en heeft nergens problemen mee, maar de dumbo heeft vanaf het begin al een een soort adem probleem want je hoort hem ook als hij slaapt snurken en rare adem piep geluidjes (soort broncitis, heb het namelijk zelf ook en weet dus hoe het klinkt) maken en hij niest ook vaak, want toen ik hun bij tuincentrum kocht waren ze al ziek en kregen we een soort spul bij wat in het water moest tegen de verkoudheid.

en hij leidt geen pijn en het ziet er niet uit dat hij zomaar opgeeft met leven, maar nu dat ze ouder worden voel ik pas eigenlijk hoeveel ik om ze geef.

ik heb eigenlijk nog nooit zoveel van een huisdier gehouden als deze 2 ratjes en ik heb er veel gehad honden, konijnen, cavia's, hamsters enz.

Maar het doet mij echt pijn en verdriet om te weten dat ze er op een dag gewoon niet meer zijn en ook nooit meer terugkomen en ik ze niet meer kan zien of met ze kan spelen

want het zijn echt mijn vriendjes geworden en ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als ze er niet meer zijn.

ze hebben me zelfs door mijn middelbare school problemen geholpen als ik weer eindelijk thuiskwam en weer met ze kon spelen en het gewoon even alles kon vergeten.

maar ik hoop dat ze nog lang en gezond leven, en een pijnloze dood kunnen sterven als het zover is.

hier zijn als het goed is de foto's van de ratjes toen we ze net kochten:

http://i295.photobucket.com/albums/mm131/Jero_en/IMGP0975.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm131/Jero_en/IMGP0997.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm131/Jero_en/IMGP0994.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm131/Jero_en/IMGP0976.jpg

de bruine rat, Gizmo was toen heel schuw dus niet zo veel van hem in beeld

hij is nu nog steeds een beetje schuw en als hij uit de kooi is loopt hij mij

achterna en wil die steeds bij mij zijn, en dat ziet er wel heel lief uit.

het is een lap tekst geworden maar nu beginnen de tranen in mijn ogen te komen, maar ik weet nu zeker dat ik mijn ratten, gizmo en spock nooit meer zal vergeten.

bewerkt door Jeroz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn broertje heeft ratten.. En ik pas nu op ze. Ik heb ze eergister opgehaald, omdat mijn moeder geen zin had om 2 uur met ze in de auto te zitten. Mijn moeder hoopt nu dat ze doodgaan. Ze zien er in ieder geval wel zo uit! Niet erg dik.. En eentje heeft een enorme bult op zijn rug. Ik baal er erg van, want het zijn lieve beestjes en bijten niet. Mijn vriend is al bang dat ze hier nooit meer weggaan, want mijn moeder en broertje willen ze kwijt. Mijn vriend houdt helemaal niet van ratten, anders had ik ze best willen houden. Zal ik met het ratje met de bult op zijn rug naar de dierenarts gaan? Ik vindt het zo zielig.. Maar ik vindt het ook zielig als ik zie hoe mijn broer ze verwaarloosd. Is hier niet toevallig iemand die twee mannetjes ratten wil overnemen? Met hok enz. Ik zou ze graag een beter leven gunnen.. Mijn vriend ziet ze het liefst in de garage..:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben nu sinds een week ook weer kleine ratjes:)

Het zijn 2 vrouwkes, nog geen namen helaas..

En zoals ELKE keer dat we kleine ratjes hebben, zodra ik ze vast heb, gaan ze in mn kleren tussen mijn voorgevel liggen slapen.. Haha

De ratjes zijn eigenlijk van mn broertje, maar ik zit er ook veel mee:p Dat is de huur die hij moet betalen omdat ie mijn kooi gebruikt:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .