Ga naar inhoud

Goedkoopste mri scans, waar?


Bunny06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij de kliniek in Duisburg krijg ik een contactformulier als ik op Kontakt klik. Jij niet?

Op kontakt klikken en dan op kontaktformular onderaan.

Nee hij reageert er niet op als ik er uberhaupt alleen op sta.

Maar heb de email aan de rechterkant zien staan dus ook al een mail naartoe gestuurd.. In het Engels maar ik hoop niet dat ze het zien als spam :P

En heel erg bedankt voor het helpen:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met openbaar vervoer in Duitsland?

En kan ik gewoon wachten tot ze klaar zijn met MRI en daarna weer naar huis met Bugs of moet hij daar blijven?

Het is allemaal ver weg in Duitsland waardoor ik me ga afvragen of het in verhouding wel goedkoper is.. Hier heb ik gratis vervoer en daar moet ik betalen (openbaar vervoer of brandstof van de auto, mocht ik de auto mee mogen)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik ook niet doorgegeven toch?

Nee klopt.. Had hem denk ik dan zelf gevonden via google maps en dan tierklinik (en dan een plaatsnaam uit Duitsland erachter, bijv tierklinik rhede ems).. En zo kreeg ik de dierenartspraktijken in en omstreeks die plaats.

Maar volgens mij was Berger de dichtstbijzijnde die dus geen mri heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, voor een paar tientjes verschil is het inderdaad niet de moeite. Maar ik zou in elk geval bij al die klinieken even informeren naar de prijs, want ik heb op een forum gehoord dat iemand bij een kliniek maar 200 euro heeft betaald (echt alleen voor de scan, dus exclusief narcose enz.). Nou is die kliniek echt ver Duitsland in, maar misschien heb je geluk en vind je ook zo'n goedkope op een redelijke afstand. Dan zijn de extra reiskosten natuurlijk wel de moeite.

Openbaar vervoer in Duitsland is meestal wel goed. Of het de moeite is weet je natuurlijk pas als je weet hoeveel die MRI in prijs scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. 200 euro is geen geld ja.. Als ze het heir hebben over zo'n 800 euro.

En narcose kosten (hij zit er natuurlijk wel een uur aan) zullen toch ook niet zo heel veel zijn?

Weet je ook wat diegene betaald heeft incl. narcose kosten e.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heeft ze er niet bijgezegd. Er zal best nog wat bovenop komen, maar voordat je bij 800 euro bent aan narcose e.d. kan je een olifant een uur onder zeil houden volgens mij :) Dus als je zo'n goedkope kliniek ergens wat dichterbij vindt, dan zou dat veel geld schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt.. Had hem denk ik dan zelf gevonden via google maps en dan tierklinik (en dan een plaatsnaam uit Duitsland erachter, bijv tierklinik rhede ems).. En zo kreeg ik de dierenartspraktijken in en omstreeks die plaats.

Maar volgens mij was Berger de dichtstbijzijnde die dus geen mri heeft..

Misschien weet die Tierklinik Berger wel waar de dichtstbijzijnde kliniek met MRT is? Ze zullen zelf zo nu en dan wel doorverwijzen als ze zelf geen scanner hebben, dus zouden ze het moeten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.. dan ga ik dat nog even in mijn niet al te beste engels proberen te vragen :P..

Kreeg wel gewoon een duits antwoord terug maar dat begreep ik wel :P

Als je me nu vraagt hoe ik moet vragen of zij weten waar de dichtstbijzijnde praktijk te vinden is met mri dan zou ik dit zeggen:

Weist du woher ein tierklinik ist mit mrt im dem north west? :P

Zo fout.. Engels gaat mij beter af..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

of zoiets... Ich suche einen HeimtierKlinik in der Umgebung von Nordhorn* wo ich ein CT scan von meinem Kaninchen bekommen kann. Vielleicht wissen Sie einige Adresse von Kliniken in dieser Umgebung?

Vielen Dank,

blablabla...

Wellicht ook niet helemaal perfect duits... lol..

*Nordhorn plaat in Duitsland vlak over de grens, iets ten noorden van Enschede...

http://www.kleintierklinik-oldenburg.de/default.aspx?PageId=37 of deze?

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!.. Ik zal er vanavond even naar kijken.. Ik moet zo weg namelijk.. :)

Ik vrees dat het abces alweer te voelen is d.m.v. een klein bobbeltje onder de huid op de plek waar het abces zat.. Weet het niet precies maar ik ga woensdag toch al voor controle naar de da en dan kan hij gelijk even voelen of het ook zo is..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.. dan ga ik dat nog even in mijn niet al te beste engels proberen te vragen :P..

Kreeg wel gewoon een duits antwoord terug maar dat begreep ik wel :P

Heb weer mail terug gekregen maar nu gelukkig van iemand die Nederlands is of kan.

Ik citeer:

'Een MRI is in de veterinaire wereld nog redelijk nieuw en vandaar dat het niet overal mogelijk is om een scan te laten maken.

Het dichste bij voor u is waarschijnlijk dierenkliniek de Tweede Lijn in Wilhelminaoord, of de dierenkliniek van Anton beyer in Drachten.

In Duitsland ligt het dichtsbijzijnde adres in Hamburg.'

Wilhelminaoord is 750 euro en Dierenziekenhuis Drachten 795 euro..

Dat wist ik al.. Maar Hamburg is echt te ver..

Dus ik ben bang dat ik niet zoveel keus meer heb.. Terwijl de tijd ook dringt aangezien het abces weer onderweg is om terug te komen.. :duivel:

Ik vind dit echt lastig.. Ik ben gewoon bang dat ik niet op tijd het geld bij elkaar heb en dan ook geen geld heb om hem te laten behandelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klinieken die ik heb doorgegeven, volgens mij zijn die dichterbij dan Hamburg (hoewel ze ook nog wel een aardig stukje rijden zijn). Deze hebben allemaal een MRI, tenzij ik er bij heb geschreven dat ze 3D-CT hebben. En van die kliniek zonder website weet ik niet of die een MRI heeft. Heb je die klinieken al benaderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .