Ga naar inhoud

Goedkoopste mri scans, waar?


Bunny06

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar blijkbaar zoek ik op de verkeerde termen of niet goed genoeg.

Aangezien het nogal wil verschillen qua prijs onder de praktijken, ben ik 1 aan het zoeken die goedkoop is (nog betaalbaar).

Ze zijn er vanaf ongeveer 500 euro maar hier in Drachten kost het 795 en ergens midden in het land 750 euro.

Zijn hier mensen die ook adressen kennen in Duitsland?

Want daar zouden ze een stuk goedkoper zijn dan hier in NL.

Want na de mri scan zal er een behandeling vastgesteld moeten worden en dus waarschijnlijk een operatie erbij komt.

Het is voor Bugs die dus vanaf maart een abces heeft en sinds het abces is terug gekomen, is het goed behandeld en nu is het afwachten..

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want als het 'slecht' is, zal er een mri scan gemaakt worden over ongeveer 2 a 4 week op zijn max.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat scheelt er niet aan, kun je beter vragen :P

Ik weet niet wat hij allemaal mankeert.

Hij heeft een neurologisch probleem met zijn achterhand, zijn linker oor hangt en de reden waarom is niet bekend maar er zit wel troep in. Zijn linkeroog is blind door glaucoom. Zijn linker bovenlip staat scheef.

Hij heeft sinds maart een abces boven op zijn kop, naast zijn linkeroor, met een fistel die doorloopt tot het kaakgewricht. Het abces zit nu sinds ongeveer 1,5/ 2 week dicht.

Maar het zit er dik in dat het weer terug komt. Want je kan wel spoelen en spoelen tot het pus weg is maar als de oorzaak er niet mee weg genomen word, komt het gewoon weer terug.

Het is de 2e keer dat hij het abces heeft gehad maar de 1e keer heb ik hem behandeld, op advies van een niet kkda om het niet te spoelen maar alleen antibiotica te geven en dat was in het weekend dat hij open ging. En 1 of 2 dagen erna was ik toen bij mijn vaste da en die zei er verder ook niks over.. En ik had al mijn twijfels bij hem dus vandaar dat ik, sinds Bugs het abces weer terug heeft gekregen, naar een kkda ga. Ben dan wel zo'n 3 kwartier in totaal onderweg maar dat heb ik er wel voor over.

Wat het probleem kan zijn is dat als het terug komt, dat het een diepere oorzaak heeft.

Misschien een sprietje wat achter het oog is gekomen en is gaan ontsteken.. Misschien (wat ik denk) dat het oog daardoor blind is geworden al lijkt het mij aan de andere kant ook weer niet omdat de traanbuizen, die verstopt zijn bij glaucoom, niet rond zijn kaakgewricht zit.

Het zal iets zijn met zijn gehoorstelsel want zijn linker gehoorgang was ook iets dikker dan normaal.

Maar een mri laat zien wat er aan de hand is. Misschien zit er ook wel een scherp stukje hooi diep in zijn oor, of een graszaadje. Who know's.

Het kan heel goedkoop, maar dan ga je gokken wat het is. Ik maak dan liever een mri scan en dat je zeker weet wat het probleem is.

Ik weet wel dat toen ik op het eind het abces nog mocht spoelen voor zolang het kon, zonder honingzalf, dat het vocht wat ik erin spoot niet zomaar er meer uit kwam spuiten.

Vaak kwam het er in zo'n straaltje uit maar op het eind hoopte het vocht gewoon vast waardoor het voor Bugs erg pijnlijk werd omdat ik echt moeite moest doen om het er weer uit te krijgen.

Door die druk ging Bugs ineens om zijn as draaien en raar doen dus misschien dat dat ook wel iets zegt over waar het abces vandaan komt ongeveer. Denk toch echt iets met zijn oor. Wij kunnen ook gekke bekken trekken als we een flinke oorontsteking hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto's wel... mijn dwergpapagaai is ooit samen met een hond op de foto gegaan :D Dat scheelde destijds een factor 5 op de kosten. (De eigenaar van de hond kreeg ook korting.. )

Voor een scan is het echter lastiger, je zit dan ook met verdoving om het konijn rustig te houden. Een scan duurt nu eenmaal langer (je spreekt dan van minuten ipv seconden) en een dier mag tijdens een scan niet tot nauwelijks bewegen. Waarschijnlijk is dat dan ook de grootste kostenpost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik citeer van een antwoord dat ik kreeg na het vragen hoe duur de mri scan kost voor een konijn:

Beste Mw ....

Lastig geval zo'n konijn, vooral omdat inderdaad de diagnose middelen vaak wat beperkt zijn. In principe kan een konijn prima door de MRIscanner gehaald worden. De reden waarom dat bij ons nog nooit gedaan is, zijn de kosten die daaraan kleven. Hoewel een konijn een stuk kleiner is dan een hond, duurt een scan evenlang (ong.1 uur). Om die reden zijn de kosten( voor ons, en dus voor u) ook zo'n beetje hetzelfde. Dat betekent waarschijnlijk zo'n 750 euro! Wellicht kan een CT scan hier ook soelaas bieden, die zijn wat goedkoper om te laten maken ( maar die maken wij niet)

Hopelijk heb ik hiermee wat duidelijkheid gecreêerd,

(naam), Dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klinkt als een eerlijk antwoord. ik weet van een mri scan, dat je dan geen metalen in je lichaam mag hebben. ipv mri wordt dan bij mensen volgens mij ook een ct scan gemaakt. ik weet alleen niet of er verschil is in wat je op zo'n scan kunt zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klinkt als een eerlijk antwoord. ik weet van een mri scan, dat je dan geen metalen in je lichaam mag hebben. ipv mri wordt dan bij mensen volgens mij ook een ct scan gemaakt. ik weet alleen niet of er verschil is in wat je op zo'n scan kunt zien

Dat heb ik ook gezien met House en Bones.. Toen vlogen er ook metalen uit het lichaam tegen de mri apparaat aan :P

MRI-scan

Het voordeel van de MRI is dat er geen röntgenstralen aan te pas komen. Een MRI-scan is echter niet altijd het meest geschikte onderzoek. In sommige gevallen kan een patiënt simpelweg de MRI niet in omdat hij/zij metalen in het lijf heeft die worden aangetrokken. Pacemakers en insulinepompen raken bijvoorbeeld ontregeld door het magnetische veld. Ook mensen die last hebben van ernstige claustrofobie kunnen moeite hebben een MRI- onderzoek te ondergaan. De tunnel waarin de patiënt geschoven wordt, kan vrijwel het gehele lichaam omsluiten. Tijdens het onderzoek klinken er harde, kloppende geluiden. Daarom krijgt de patiënt oordoppen in of een koptelefoon met muziek op. Een MRI- onderzoek kan tot een uur in beslag nemen.

Grofweg valt te zeggen dat met behulp van een MRI-scan de volgende weefsels en organen goed in beeld kunnen worden gebracht:

hersenen (+ functie), ruggenmerg en zenuwen

spieren

pezen en gewrichtsbanden

hart(functie)

buikorganen

CT-scan

Bij de CT-scan is geen sprake van een tunnel, maar van een ring waar de patiënt doorheen schuift. Een CT-scan maakt geen lawaai. Gehoorbescherming is dan ook niet nodig. Metalen voorwerpen in het lichaam kunnen storing veroorzaken op de CT-beelden, maar raken niet ontregeld door de röntgenstraling. Een CT- onderzoek duurt meestal minder lang dan een MRI- onderzoek. De meeste onderzoeken zijn binnen twintig minuten klaar.

Met behulp van een CT-scan zijn goed af te beelden:

botten (vaak in geval van fracturen)

hersenen

longen

buikorganen

slagaders en bloedvaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo hard hoor! Het wordt er bij gezegd omdat sommige mensen (en dieren) dat geluid eng vinden. Het is niet zo hard dat je gehoorbeschadiging krijgt. Maar als zo'n scan een uur duurt, zullen ze het dier dan niet onder narcose brengen? Je kan een konijn moeilijk uitleggen dat hij even een uur stil moet liggen. Ik weet het niet zeker, maar ik vraag me af hoe ze dat doen bij dieren.

Ik ben ook even voor je aan het kijken in Duitsland. Heb de vraag op een paar duitse fora gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdens een mri scan wordt een konijn onder verdoving gebracht... ik denk een eerste injectie en daarna een gasnarcose, vanwege het risico... Maar in een mri moet je stilliggen/zitten, anders vertekent het beeld op je scherm en zie je meer een waas. Vandaar die verdoving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je pechkonijn :D

Ik begrijp niks van dat Duits als je gaat zoeken op mrt (het hele woord) magnetron..? :P

Ook als je zoekt op tierklinik begrijp ik niet wat nou een site van de dierenarts is of niet..

Heb wel de dierenpraktijken opgezocht waar ze zitten toen ik zo'n site van een dierenarts voor me had maar het is allemaal bij munchen en onderin.. Niet echt in de buurt van de NL grens..

Het dier moet inderdaad onder narcose. Hij moet wel gasnarcose hebben want daarmee zou mijn da ook eens willen opereren als bijv. zijn oog verwijderd moet worden.

En aangezien mijn da niet weet wat er allemaal in zijn koppie zit, durfde ze het wel aan met gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .