Spring naar bijdragen
Amatjuh

Aanschaf gerbils

Recommended Posts

he, misschien een tip, je kan ook een advertentie plaatsen op MP dat je gerbils zoekt. Misschien is er wel iemand met twee gerbils die er niet meer voor wil of kan zorgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al vast voer gekocht; beaphar care+ voor gerbils. Is dat goed voer?

En op de zak staat dat gerbils 6-10 gr eten per dag, klopt dat?

Aangezien fabrikanten vaak iets anders (vaak meer) op de verpakking zetten dan werkelijk wordt geadviseerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gerbils eten gemiddeld 10 - 15 gram voer per dag en drinken ook relatief weinig. Dit komt omdat ze oorspronkelijk uit droge gebieden komen en gerbils zelf vocht kunnen maken, en halen hun vocht uit dauw en uit beplanting.

Je hoeft je voer niet specifiek af te wegen, gewoon elke dag een handje voer is voldoende. Af en toe een stukje groente/fruit vinden ze ook wel lekker.

Beaphar care+ voer is goed voer, er zit alles in wat ze nodig hebben, denk hierbij aan plantaardige voedsel maar ook aan dierlijke eiwitten, en wat andere lekkernijen zoals zonnebloempitjes en nootjes. Ook zou je eventueel nog hooi kunnen voeren, vinden ze erg leuk en lekker en het is nog goed voor hun verteringsgestel ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat van beaphar nu ook. Gemengd met gerrie gerbil. Ik heb dat beaphar gekocht omdat mijn gerbil een beetje dik is geworden haha. Ik geef mijn gerbils een handje voer per dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké dankje! Ik zag inderdaad ook Gerrie gerbil staan, maar toen ik ging vergelijken bleek dat in beaphar meer vezels zitten. Dus ik dacht dat zal wel beter zijn dan Gerrie?

Hooi ga ik uiteraard ook geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik heb alleen gezegd dat ik 2 vrouwtjes pups wil. Ze mailt me deze week nog de kleuren. Maakt me op zich ook niet zo gek veel uit. Als ze maar gezond zijn ;) Alhoewel ik siamees wel erg mooi vind.. ;) Maar ik ben er gewoon achter dat er niet veel te 'eisen' valt, want er zijn gewoon heel weinig fokkers. Wel zo wat mensen die een nestje thuis hebben voor de leuk, maar dat zijn dan geen fokkers en vaak komen de gerbil ouders van een dierenwinkel.

De fokker moet 5 juni in Tilburg zijn en ik moet dan werken dus kan vanuit mijn werk gaan, dat is dan maar 40 min rijden dus dat scheelt een hoop :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat leuk dat je gerbils neemt :bounce:

ik heb zelf 2 Siamese zusjes van alweer bijna 2 jaar :love:

Ik wens je alvast heel veel plezier met ze, en ik ben benieuwd naar de kleurtjes :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super zeg! Nu nog wachten, haha. Siamees is inderdaad erg mooi, zo'n kleurslag zou ik ook graag willen hebben. Maar zoals je al zei, je hebt niet veel te eisen. Zeker niet als je een nieuw vriendinnetje moet zoeken voor je gerbil, dan maakt het niet uit wat voor kleur het is, als het maar gezond is en van een goeie fokker komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net een mail, maar niks over de kleuren helaas..

Ik weet nu dat ze 9 en 10 april geboren zijn, uit 2 verschillende nestjes dus.

Nu maar hopen dat het 5 juni niet te warm is, want ze heeft een hondenshow en kan de gerbils natuurlijk niet lang in de auto laten als het erg warm is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik aan de hand van de geboorte datums op de site kijk, wordt het een witroodoog en donker sepia!

Het zou niet mijn eerste keus zijn geweest, maar ik ben er toch blij mee. Het zijn ook de enige 2 vrouwtjes die over zijn dus er valt ook niks anders te kiezen.

Het zal in ieder geval niet moeilijk worden om ze uit elkaar te houden ;)

Het zal wel wennen de kleur. Dat had ik bij mijn konijnen ook, die heb ik ook niet allemaal op kleur uitgezocht, maar omdat ze goed samen gingen. En nu kan ik niet meer zonder ze! Dat zal bij de gerbils vast ook wel zo gaan ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net een mailtje gehad, het zijn inderdaad ene witroodoog en een donker sepia. De donker sepia weet ze niet helemaal zeker, ze lijkt er wel veel op.

Nu nog aftellen tot 5 juni...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk om te horen dat je ze 5 juni al kan komen halen, nog maar een paar dagen ;)

Ik weet bijna wel zeker dat je in een oogopslag verliefd bent op je gerbils als je ze ziet :D Ik heb mijn gerbils ook niet op kleur uitgekozen, maar vond ze echt super leuk toen ik ze zag, en nu kan ik ook niet meer zonder ze! :mdr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites