Spring naar bijdragen
Amatjuh

Aanschaf gerbils

Recommended Posts

Wat bedoel je precies? Het aquarium?

Ook, maar ik had het op het radje. Zodat de staart er niet tussen kan geraken.

Onze gerbil is ooit uit een aquarium met deksel gekropen!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha ja twee dezelfde soort gerbils is moeilijk uit elkaar te houden :P

Maar rode ogen bij een gerbil wil dat verder nog iets zeggen of maakt dat niks uit?

Er is echt niemand te vinden hier in de omgeving die gerbils fokt.

Ik denk dat ik dan maar 1 gerbil bij die mevrouw haal en 1 uit de dierenwinkel..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He niet zo ongeduldig... Soms ben je inderdaad wat langer aan het zoeken naar gerbils, maar dan zou ik niet kiezen voor een dierenwinkel gerbil; je stimuleert hiermee wel de broodfok!

Roden ogen zegt verder niets.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik iets op het oog heb kan ik nooit wachten met aanschaffen ;) Maar alvast 1 aanschaffen tot ik nog een andere heb gevonden, kan dat wel dan? Of kun je ze beter tegelijk kopen (ivm territorium verdedigen)?

Woensdag kan ik de bak ophalen.

Hier wil net de papierversnipperaar om en toen dacht ik, die snippers is vast ook leuk voor gerbils of niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja soms moet je even wat langer wachten tot je iets hebt gevonden... Niet alles kan gaan zoals jij het wilt. Ik vind het best egoïstisch klinken om dan maar een gerbil te halen uit een dierenwinkel, terwijl deze dieren ziek zijn oid.

Nouja gerbils zijn groepsdieren, dus 1 alleen houden zou ik niet voor kiezen. Als je er een hebt en je kan over 3 weken ergens een pup halen, zou dat wel kunnen, dan moet je ze koppelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm nee dan wacht ik nog maar even. Het is niet dat ik niet wil wachten hoor, maar ik heb heel veel mensen al gemaild. En niemand kent een fokker hier in de buurt, waarom zou dat over een maand ofzo wel anders zijn? Misschien heb ik geluk en krijgt iemand thuis een nestje, daar hoop ik dan maar op.

Kan ik me nu gaan richten op het inrichten van het hok.Altijd leuk om van die spulletjes te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit er geen opvang in de buurt die ook kleine knagers heeft? Hier zitten ze wel in de opvang nl.

Dan heb je wel geen garantie wat betreft de gezondheid, maar als je al overweegt er eentje uit de DW te halen maakt dat blijkbaar ook niet uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ze liever niet uit de dierenwinkel, begrijp me goed. Ik hou dat echt als laatste optie, als ik echt niks kan vinden.

Er schijnt een fokker te zijn (geweest ?) in Heerlen maar die site doet het niet. Of doet die het bij jullie wel? http://www.gerbilfokkerij-de-tamme-knagers.nl/

Ik zou inderdaad nog eens kunnen kijken bij een opvang. Ik wil wel graag een beetje jonge gerbils, aangezien ze maar 3-5 jaar worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet ook wel een beetje bereid zijn om voor gezonde, tamme gerbils een stukje verder te kijken dan bij jou in de buurt. Gerbilfokkers zijn er nu eenmaal niet veel.

Waar woonde je ook alweer?

Omgeving Limburg/Brabant zie ik.. Had je op gerbil.nl gekeken?

bewerkt door _Danielle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb al gekeken op gerbil.nl maar dat is 200km rijden.

Een nestje van iemand thuis was toch ook goed? Ik heb nog gevraagd waar de ouders vandaan komen, dus dat wacht ik nog even af.

Ik was vandaag nog even in de dierenwinkel voor wat andere spullen. Toen zag ik een gerbil lopen in een slangen terrarium. Even daarna werd ie er weer uitgehaald want de slangen hadden geen honger. Beestje helemaal bang natuurlijk. Nu ben ik echt helemaal 100% er van af om ze bij een dierenwinkel te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm de ouders komen uit de dierenwinkel pets place. Dus dan weet je nog niks over evt. afwijkingen of zo.

Ik heb ook nog contact gehad met Alice Langeveld. Zij heeft veel prijzen gewonnen met haar gerbils op keuringen. Ze heeft momenteel geen pups omdat ze net een show heeft gehad en pups naar Finland zijn gegaan. Ik heb haar gemailt dat ik wel kan wachten tot ze weer een nestje heeft. Het is wel 132km rijden, maar heb bij haar wel een goed gevoel. Zeker omdat ze zo goed staat aangeschreven met de gerbils.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, volgens mij is het niet echt normaal dat een slang wordt gevoerd in de winkel waar bezoekers rond lopen? Of ligt dat aan mij?

Als je ze bij Alice Langeveld kan halen wat 132 km rijden is, kan je toch net zo goed die 68 km extra rijden om twee gerbils te halen van gerbil.nl?

Dan hoef je ook niet te wachten tot Alice Langeveld een nestje heeft (en na de geboorte van de pups nog een paar weken moet wachten). Of je moet het natuurlijk geen problemen vinden om zo'n tijd te wachten ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de site te zien, hebben hun nog maar 1 pup.

Ik wacht de mail van Alice even af, misschien kan ze via andere mensen nog aan pups komen. En anders zal ik gerbil.nl eens mailen of ze binnenkort nog pups verwachten.

Morgenvroeg het aquarium halen :mdr: Iemand nog tips hoe ik het beste een verhoging kan maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Vanessa... Ik dacht ook dat het erg zou gaan stinken, maar het is een origineel aquarium met deksel daarvan staan de kleppen open met gaas aan de binnenkant.

Ik heb geen gewone gerbils maar dikstaartgerbils, die springen ook niet en kunnen solitair leven (is het beste). Na ongeveer ruim een maand is het zand wel erg aan het uitdrogen en is het eigenlijk voor de gangen graven wel lekker voor een nieuwe zak zand. Maar je ruikt de gerbils helemaal niet. Ik vind ze qua verzorging de ideale huisdieren. Dat vergelijken met mijn 2 fransjes die 2 wc's hebben en nog de hele ren en nachthok onder poepen en plassen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja is 2 uur rijden ;)

Maar ik zie op de site niet hun fokkoppels met de eigenschappen staan en waar deze vandaan komen.

Die kaapse springhaas is ook wel een leuk beestje om te zien. (niet om nou echt als huisdier te houden hoor)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde niet specifiek de fokster van gerbil.nl zelf.

Ik zei dat op het forum van gerbil.nl een heleboel foksters staan ingeschreven. Ik denk zelfs wel bijna alle gerbilfoksters van NL. Ik zou daar dus zeker even kijken. Heb er bijv. ook één in Zeeland gevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand nog tips hoe ik het beste een verhoging kan maken?

ik heb een paar eigen voorbeelden, zal hieronder fotootjes plaatsen. t hangt ook vh aquarium af, ik heb 1tje met randjes en daar kan ik dus gaatjes in boren en zo platformkes aan haken:

190510_0009.jpg

dat van mijn hamster heeft dat niet dus moest een platform met poten zijn:

IT_060410_0012.jpg

190510_0004.jpg

ik ben van plan deze zomer zoiets in elkaar te knutselen, dit voorbeeld heb ik gewoon met Google gevonden:

Afbeelding1-5.png

bewerkt door ilsey
verkeerde link aangepast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites