Ga naar inhoud

Chinese kool


anke1985

Aanbevolen berichten

Ik heb al via de zoekfunctie gezocht maar niet meteen het antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Chinese kool.. niet echt tot de koolsoorten zou horen en dus ook niet die gasvorming zou geven bij de konijnen, klopt dit??

Want ik heb een chinese kool gekocht... en wou daar toch wel 1 of 2 bladeren per dag van gaan geven want anders gaat ie snel om.. maar als ie gasvorming geeft dan kan ik dat dus beter niet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens chinese kool gegeven, twee bladeren per dag met de andere groentes erbij.. Maareee ze moesten er niets van hebben.. paar hapjes er uit iedere dag maar opeten deden ze echt niet.. ;)

Ze krijgen het dus ook niet meer maar ik geloof ook dat (zolang je de andere groentes erbij geeft) het niet veel problemen kan veroorzaken.. Zolang je niet al te veel geeft zal het echt niet schaden:) hoop dat ze het lekker vinden:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat ik erover heb kunnen vinden, volgens deze informatie (van het Voedingscentrum) is het dus wel een koolsoort?

Chinese kool is een koolsoort met een langwerpige krop. Deze groente mist echter de uitgesproken koolsmaak. Chinese kool groeit in Nederlandse kassen, maar komt ook uit Aziatische landen, Israël en Spanje. Chinese kool is een nitraatrijke groente.

Voedingswaarde per 100 gram

Kcal/100gram: rauw 12, gekookt 16

Vitamine C rauw: 23 mg, gekookt: 10 mg

IJzer: rauw en gekookt 1 mg

Vezel: rauw en gekookt 2,5 gram

Het heeft denk ik met het ontbreken van de typische koolsmaak te maken:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .