Ga naar inhoud

Hoe hoog kunnen konijnen springen?

Clauuxx91
 Delen

Aanbevolen berichten

heej

Ik heb nu een panelen ren van 60 cm hoog.

en Muffin springt er overheen (wel met moeite), alleen Max niet die is iets kleiner als hem.

dus als ik een ren koopt die 100 cm hoog is springt Muffin er dan niet overheen?

En ik vroeg me af of er een panelenren bestond met een deurtje, daar bedoel ik mee dat ik zelf door het deurtje kan want ik kan niet over een 100 cm hek stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een panelenren van 1m hoog zou wel goed moeten zijn... maar ik heb nog nooit een ren met een deurtje gezien... je kunt wel gewoon de pen eruit trekken en dan één paneel als een deur open doen, maar dan moet je de pen na afloop weer terug zetten... of hoog springen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fausto is over 1.20 gesprongen, dat is een middenslag konijntje. Hij spring ook met gemak op het aanrecht!

:gasp:

Het blijft natuurlijk altijd een gok, maar idd, ik heb panelenrennen van 60cm denk ik?? Van die groene.... Maar daar springen ze niet overheen, en doen ze het wel, dan is de tuin ook nog 99% dicht.... Al had ik laatst het tuinhekje open laten staan en was mijn konijn natuurlijk net op dat moment ontsnapt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van ons staan idd ook in de grond

oo, goed dat ik dat weet. Dat doen die van mij ook altijd.

Nasi en Bami met teamwork samen dat hekje optillen, dan Bami eronderdoor, Nasi blijft daar lekker zitten.

Baasje rent naar buiten, door de struiken het pleintje op. Bami wacht, kijkt rond, ziet baasje, rent weer weg 7 straten verder.

Beestje in avond honger, komt naar de tuin toe om te bedelen, krijgt voer, rent dan weer weg. en dat 3 avonden lang totdat hij echt terugkwam :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fransoos zit zonder moeite met 1 sprong op de 4e traptree....

tja, die hebben niet voor niks die kangoeroepoten natuurlijk!!

Maar springen ze ook ergens OVER of alleen maar op. Ik heb zelf nog nooit een konijn over een hek zien springen, wel op een hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar springen ze ook ergens OVER of alleen maar op. Ik heb zelf nog nooit een konijn over een hek zien springen, wel op een hok.

Tot je Fausto ziet, die spring zonder pardon op het aanrecht en over een hek van 1.20 om zich aan de liefde van zijn leven te koppelen :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een goeie... Volgens mij springen konijnen ook niet zomaar ergens overheen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens gedacht aan de ren die dicht is aan de bovenkant dan is je probleem meteen opgelosd;

KT9; http://dierenverblijf.com/31-konijnenrenkt9.html Deze is 65 cm hoog dus een konijn kan nog lekker sprongetjes maken, 216 cm breed en 116 cm diep. Kost E 87,50

Verder heb ik ook een panelenren gevonden van 114 cm hoog; http://dierenverblijf.com/140-konijnenren-kr8.html en daar zitten meteen 8 panelen bij van 60 cm breed en kost E 59,90

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .