Spring naar bijdragen
nniinnoo

Boos?

Recommended Posts

Hoe pak jij ze, Wortel? Je hok is best groot met allerlei hoeken waar ze zich schrap kunnen zetten.

Binnen het hok kan ík met mijn armen niet overal bijkomen. Het nachthok is de makkelijkste plek. Als ik dit tot neutrale zone omdoop, dan moet ik Daffy uit een hoek gaan porren met een stok en haar over de grond sleuren met haar kop op de grond gedrukt.

(Daarbuiten hebben we het niet over.. terras van 30m2.. Daffy is een race-konijn).

Zodra ze in de ren zitten sluit ik deze af... ..soms heb ik geluk en schuilen ze in de tunnel (tunnel oppakken en beetje schudden.. :mdr:)

Maar oppakken is hier ook een drama hoor. (stampen en grommen)

Misschien kun je je ren zo maken dat je bijvoorbeeld met en soort hekje de ren kleiner kunt maken. (als weten ze elke milimeter te gebruiken bij het ontsnappen.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn terras is mijn 'ren'.. ze lopen altijd los wanneer ze buiten zijn. Beetje lastig om dit kleiner te maken, er staan muren van basaltstenen omheen:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn terras is mijn 'ren'.. ze lopen altijd los wanneer ze buiten zijn. Beetje lastig om dit kleiner te maken, er staan muren van basaltstenen omheen:p

Uhm... succes! :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is nog eens een work-out :oh: :mdr:

Het beste is waarschijnlijk nog een schuilplek.. een houten huisje of tunnel.. hopen dat ze er in blijft trappen.. ze heeft het snel door. Ik voel me ook zo'n vrouwelijk versie van King Kong wanneer ik dat arme konijn in haar nachthok grijp:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je niet een stukje met een panelenren afzetten? Dat doe ik met Billy altijd ( die krabt me open als ik hem oppak.) Hij mag geregeld de hele tuin verkennen, maar vrijheid is blijheid en hij wordt steeds vrijer. Met de ren er omheen kon ik hem weer naar binnen leiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij gaan gelukkig uit zichzelf weer de ren in als ze in de hele tuin hebben rond gelopen.... Maar één van mijn konijnen wil nog wel eens stampen als ie door heeft dat ik m uit het hok wil pakken :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed idee, Elise :)

Een makkelijk te realiseren oplossing.. hopen dat Daffy het niet te snel door heeft en niet op het terras blijft rond rennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed idee, Elise :)

Een makkelijk te realiseren oplossing.. hopen dat Daffy het niet te snel door heeft en niet op het terras blijft rond rennen.

Voelde me net een bordercollie. Lekker eten er in leggen en tadaa het konijn is gevangen ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal.

Het nacht hok wordt de neutrale zone.

Daar ga ik nu alleen nog maar aaien en voerbakje vullen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites