Spring naar bijdragen
nniinnoo

Boos?

Recommended Posts

Altijd als ik voorzichtig het bovenhok/nachthok open doe, dat doe ik terwijl ik tegen ze praat, en Bloompje zit boven gaat ze boos doen.

Ik wil haar dan gaan aaien en het voerbakje pakken, maar als ik haar ga aaien gaat ze met het stro lopen klooien en later 'vlucht' ze snel naar buiten.

Is ze dan boos dat ik haar aai ofzo? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Floortje, het mannetje, doet het namelijk nooit. Die is altijd heel nieuwsgierig. Terwijl Bloom dat dus helemaal niet is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

misschien vind ze het gewoon niet prettig... .zit ze lekker in haar nachthokje, komt er ineens zo'n groot hoofd en zo'n grote hand die allemaal dingen gaat doen, terwijl ze net veilig in het donker zat :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
misschien vind ze het gewoon niet prettig... .zit ze lekker in haar nachthokje, komt er ineens zo'n groot hoofd en zo'n grote hand die allemaal dingen gaat doen, terwijl ze net veilig in het donker zat :lol:

haha, maar ze doet het altijd, ook buiten het nachthokje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tjah.... dan is ze misschien gewoon wat bang? Misschien dat het helpt als je niet te onverwachte bewegingen maakt en eerst bijvoorbeeld met iets dat ze lekker vind in je hand haar benadert?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het hok alleen maar op een kiertje zet en gewoon de hele tijd tegen ze praat ook als ik het hok open doe en haar dan begin te aaien gaat ze zo met het stro lopen verslepen zeg maar.

Eerst vluchten ze allebei het nachthok uit, dus ze vertrouwen me wel meer dat ze langer blijven zitten, maar alsnog vind ik het niet zo leuk voor haar dat ze dan steeds zo druk doet, terwijl ze eerst lekker zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, het is misschien niet leuk voor jou, maar ik denk dat het belangrijker is of het konijn het leuk vind? Misschien dat je eerst het vertrouwen op moet bouwen en dat kan idd wel even duren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het nachthok als 'neutrale' zone..

Daar pak ik ze nooit op en aai ze alleen maar. Ik merk dat als ik (bijvoorbeeld in de ren) probeer te aaien dat ze dan boos zijn.

In het nachthok niet meer (soms rennen ze daar juist in om geaait te worden)

Misschien helpt een neutrale zone ook bij jou.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het nachthok als 'neutrale' zone..

Daar pak ik ze nooit op en aai ze alleen maar. Ik merk dat als ik (bijvoorbeeld in de ren) probeer te aaien dat ze dan boos zijn.

In het nachthok niet meer (soms rennen ze daar juist in om geaait te worden)

Misschien helpt een neutrale zone ook bij jou.

waarschijnlijk komt het daardoor, ik pak ze altijd op als ze in het nachthok zitten. ik ga ze nu dus in de ren opppakken en word het nachthok neutrale zone

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, het is misschien niet leuk voor jou, maar ik denk dat het belangrijker is of het konijn het leuk vind? Misschien dat je eerst het vertrouwen op moet bouwen en dat kan idd wel even duren...

Daarom zet ik het hier ook neer. Want als ze het niet leuk vind, ben ik benieuwd heo ik het kan oplossen.

Gelukkig kwam wortel met een goed idee:yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Super idee, maar hoe doe je dat als ze toch echt naar de DA moeten en het nachthok niet uit willen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is ook weer een punt, ik vind het toch altijd wat lastig hoor... Ik zou persoonlijk het konijn gewoon met rust laten, maar ja, ik heb er ook vier en die hebben genoeg aan elkaar... Ik geef ze eten en laat degenen die niet aangeraakt of opgepakt willen met rust, maar ik snap ook dat nino graag wat meer interactie met de konijntjes wil....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is ook weer een punt, ik vind het toch altijd wat lastig hoor... Ik zou persoonlijk het konijn gewoon met rust laten, maar ja, ik heb er ook vier en die hebben genoeg aan elkaar... Ik geef ze eten en laat degenen die niet aangeraakt of opgepakt willen met rust, maar ik snap ook dat nino graag wat meer interactie met de konijntjes wil....

ik geef ze gewoon een aai over de bol, Floortje(mannetje) vind het heerlijk maar Bloompje dus niet. Ze beging gelijk met het hooi te verschuiven als ik alleen maar het hok open doe voor het voerbakje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha

daarom ging ik het ook maar vragen ;)

Zo ie zo zijn de rollen hier omgedraait. Ipv dat het vrouwtje dominant is is dat het mannetje bij mij

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zegt dat je ze altijd oppakt in het nachthok, waarom doe je dat? Heb je er een reden voor om ze steeds op te pakken?

En is het angstige konijn ook het konijn die je laat springen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je zegt dat je ze altijd oppakt in het nachthok, waarom doe je dat? Heb je er een reden voor om ze steeds op te pakken?

En is het angstige konijn ook het konijn die je laat springen?

Als ik ze moet oppakken om naar de DA te gaan of als ze weer eens binnen mogen spelen of op het gras mogen spelen. Als ik ze moet wegen ivm beginnende haakjes bij bloompje.

Dus nare ervaringen maar ook goede.

Echt lang vasthouden doe ik niet.

Het langste is van het hok naar mijn huis maar dat is dekn ik 1 minuut.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Waarom neem je het reismandje dan niet mee naar het hok? Dan hoef je ze alleen daar maar even in te doen en niet van het hok eerst naar je huis te lopen. Scheelt alweer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom neem je het reismandje dan niet mee naar het hok? Dan hoef je ze alleen daar maar even in te doen en niet van het hok eerst naar je huis te lopen. Scheelt alweer.

Dat doe ik nu ook steeds omdat Floortje er niet tegen kan om op te worden gepakt. Die wil dan uit mijn armen springen.

dus nu til ik ze alleen op om in de reismand te zetten.

dat doe ik denk ik nu 3 weken

maar alsnog blijft bloompje zo doen.

ook als je door deur naar binnen kijkt zie je bloom en floor lekker liggen en zitten. Doe ik de bovenkant open maakt bloom zich meteen klein.

het is vertrouwen dat weet ik.

maar 5 jaar en ze vertrouwt me nog steeds niet echt is wel lang.

Ik zit altijd elke dag een uur bij hun hok. waarbij ze ook altijd lekkere groentes krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Super idee, maar hoe doe je dat als ze toch echt naar de DA moeten en het nachthok niet uit willen?

Dan doe ik het nachthok dicht, zodat ze er niet in kunnen.

Nee het nachthok is écht heilig. :yes:

Bij beesten ben je het vertrouwen sneller kwijt, dan gewonnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Dan doe ik het nachthok dicht, zodat ze er niet in kunnen.

Nee het nachthok is écht heilig. :yes:

Bij beesten ben je het vertrouwen sneller kwijt, dan gewonnen.

Ik ging er al vanuit dat je daar ook over na had gedacht.

Echt een super oplossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ging er al vanuit dat je daar ook over na had gedacht.

Echt een super oplossing.

Al kijken ze wel enorm pissig als ze de trap oplopen en zien dat het dicht is.. :mdr:

Maar ik merk sinds invoering van de 'neutrale zone' ze ook veel meer ontspannen zijn als ik ze daar aai.. (oogjes vallen dan ook langzaam dicht en ze liggen heel ontspannen)

Ik kan het iedereen aanraden, al duurt het wel even voordat ze door hebben dat ik ze daar niet oppak. :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe pak jij ze, Wortel? Je hok is best groot met allerlei hoeken waar ze zich schrap kunnen zetten.

Binnen het hok kan ík met mijn armen niet overal bijkomen. Het nachthok is de makkelijkste plek. Als ik dit tot neutrale zone omdoop, dan moet ik Daffy uit een hoek gaan porren met een stok en haar over de grond sleuren met haar kop op de grond gedrukt.

(Daarbuiten hebben we het niet over.. terras van 30m2.. Daffy is een race-konijn).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites