Ga naar inhoud

Snot?


mirjamspd

Aanbevolen berichten

Hallo,

het is alweer een tijdje geleden dat ik het hierover gehad heb,

mijn konijnen waren verkouden, hebben verschillende kuren gehad..

maar niks hielp, de DA dacht dat het een infectie was die vanzelf wel over zou gaan ik zou ze eventueel nog spul moeten geven (ben even de naam kwijt) maar dat is tegen verkoudheid van kinderen..

het is nog steeds niet minder of weg, zou dit snot kunnen zijn>

want dan moet er toch echt actie worden ondernomen lijkt me:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft je konijn een natte neus? Of waar merk je aan dat ze verkouden zijn?

Is je DA konijnkundig? Ik heb zelf nl. ervaring met snot en trof in eerste instantie ook een DA die dacht dat het wel over zou gaan, later bleek dat hij gewoon echt niet konijnkundig was en is een van mijn konijnen eraan overleden... (zie: Het verloop van snot)

Ik zou sowieso als je konijn echt een natte neus heeft zo snel mogelijk naar een goede DA gaan. Als het echt snot is, kun je er beter (alsnog) zo snel mogelijk bij zijn, hoe sneller het behandeld wordt, hoe makkelijker dit is. Snot is nl. heel hardnekkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet totaal niet of het een konijnkundige DA is, over het algemeen weten ze veel van konijnen af, maar hiervan lijken ze weinig te weten.. ik heb geen flauw idee waar wel een konijnkundige DA in de buurt is, en het kan ook niet té ver weg zijn...

ze hebben het nu al een half jaar.

ze hoesten niezen en hebben snot bij hun neusje (het zijn 2 konijnen, wel een beetje de zwakkere)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even hier: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Misschien staat hier een DA bij je in de buurt bij. Dit zijn DAen waar leden positieve ervaringen gehad hebben met hun konijn.

Zoals je het beschrijft klinkt het wel als snot. Ik zou als ik jouw was toch zo snel mogelijk een goede DA zoeken en daar met ze naartoe gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ik heb er 2 in friesland gezien, en die zijn in Leeuwarden, dat valt opzich nog wel te halen.. kan ik vanavond nog bellen .. hmm ze zijn vast al dicht..

heb je misschien nog een goede pagina met informatie over snot..

dan kan ik dat uitprinten en aan mijn moeder laten zien..

dan snapt ze vast wel dat het erg ernstig is...

kan ik het ook meenemen naar de DA

aangepast door mirjamspd
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je misschien nog een goede pagina met informatie over snot..

dan kan ik dat uitprinten en aan mijn moeder laten zien..

dan snapt ze vast wel dat het erg ernstig is...

kan ik het ook meenemen naar de DA

Je zou mijn weblogartikel kunnen laten lezen, dan weet je moeder in ieder geval wat de gevolgen van een verkeerde behandeling kunnen zijn.

Verder zou je evt. via de zoekfunctie andere topic kunnen zoeken?

Via google vond ik deze site, van een dierenarts, daar staat ook best wel wat informatie in: http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Konijn/Pasteurellose/body_pasteurellose.html

ik ga denk ik morgen even met mijn moeder overleggen en dan bel ik maandag de DA in leeuwarden

Houd je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moeder heeft het al doorgelezen, ik had gezegd dat als je er niks aan doet dat ze er dan dood aan kunnen gaan enz.

mijn moeder wil wel naar een DA, maar ze komt bijna nooit in leeuwaren en ze is niet zo.. zelfverzekerd met het autorijden als ze naar een vreemde plek moet,

dus toen zei ik neem je de tomtom toch mee :),

ik denk dat het dus wel gaat lukken qua vervoer,

ga maandag bellen en dan hopelijk dinsdag naar de DA in leeuwarden

hoop wel dat het echt een KK dierenarts is.

maar dat hoor ik vast wel aan de lijn als ik het heb over snot, als hij er niks vanaf weet bel ik wel die andere in leeuwarden.

ik laat nog horen hoe het allemaal gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de DA een kweekje maakt, dan kunnen ze onderzoeken of het daadwerkelijk om pasteurella (of welke andere variant op snot, je hebt er meerdere) gaat. En zo kunnen ze dan gerichter behandelen met een AB kuur die ook tegen die bepaalde bacterie werkt. Ik zou inderdaad een kweekje laten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heen geweest,

ik heb het nog even besproken vond het naderhand een beetje overbodig een kweekje te nemen als het toch wel duidelijk is dat het Snot is,

En dat geld kan ik dan beter aan AB uit geven,

ze zijn helemaal nagekeken, ook naar haakjes op de kiezen,

bij Flappie kwamen we er achter dat hij ergens bloed had,

Flappie wou niet echt meewerken, dus de assistente kon niet zien wat het was,

ze was ook afgevallen normaal was ze altijd zwaarder als snoepy.. snoepy was 850 gram en flappie 790 :O,

Heel slecht dus normaal was ze ongeveer 950 gram.

laatste tijd eet ze oom minder/minder eetlust...

ik ben bang dat het iets met de tandjes te maken heeft,

ik heb pijnstilling mee, zodat ze toch nog wat meer kan eten tot vrijdag..

verder is Snoepy eerder behandeld met Enfloxoral.

toen was het een beetje weggegaan en later weer vol teruggekomen,

daarom hebben we gekozen voor Enfloxoral en dan op lange term...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal ze binnenkort ook wel weer goed eten. Vraag pijnstiller mee als je d'r ophaalt, ik geef hier 2xdaags 1ml carprofen voor de napijn en dat 2 dagen lang. Vraag ook of ze tolfedine heeft gehad voor de napijn, dat werkt wat sterker dan carprofen en wordt via injectie gegeven.

Wat hier goed werkt met voeding is sla (veel vocht, zodat drinken uit een flesje minder noodzakelijk is), fijngesneden andijvie (kant en klaar vak v/d supermarkt) en de science selective over de lengte 'doorsnijden' zodat ze minder kracht hoeft te zetten om het brokje op te kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

mijn dierenarts heeft mijn geen pijnstiller meegegeven,

ze eet ook alweer heel veel zoals normaal, lijkt wel zonder moeite dus..

ik heb nog wel carprofen staan.. dat was tegen de pijn voordat ze wisten dat ze haakjes had

maar ik moest haar enrofloxeral geven, omdat ze een ontsteking bij haar tong had.

ze eet echt alles weer, dus dat is wel goed, volgensmij hadden ze haar wel tolfedine gegeven, maar dat moet ik even nachecken op de rekening.

Is het echt nodig om de pijnstilling te geven, en kan dat samen met de AB Enrofloxeral"?

aangepast door mirjamspd
Link naar reactie
Delen op andere sites

carprofen kan prima samen met enrfloxoral hoor, dat kregen ze hier ook nadat de haakjes waren weggehaald.

Als ze gewoon goed eet zal ik geen pijnstilling geven hoor. Alleen als je het idee hebt dat ze pijn heeft, of ze toch lastig eet lijkt me dat nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snot kan een lange geneestijd hebben, soms zie je pas na een paar weken resultaat... tussendoor stoppen met antibiotica kan riskant zijn. Als de ab wel zou werken, maar meer tijd nodig heeft om blijvend resultaat te boeken, zou tussentijds stoppen de bacterie immuun kunnen maken voor die ab.

tolfedin zou 24 uur moeten werken, hopelijk is dat voor jouw nijn lang genoeg om aan gewoon eten te beginnen als de pijnstiller is uitgewerkt. Goed in de gaten houden, een terugval kan altijd nog..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt met Flappie,

even nagekeken maar ze heeft geen tolfedin gekregen wel baytril.

Flappie at meteen na de operatie al weer en nu de hele tijd ook alweer,

natuurlijk let ik er op maar goed...

ze eet weer als van voren, alhoewel ze nog niet zwaarder is geworden :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) aankomen doen ze alleen als er extra voer wordt gegeven. Hun normale dieet is erop gericht, om op gewicht te blijven.. Een soort balans.

Als de balans door ziekte wordt verstoord, verliest je nijn gewicht. Om hem/haar weer aan te laten komen kun je aan de voedselkant kleine beetjes toevoegen om het gewicht te doen toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flappie is alweer zwaarder geworden..

dat probleem is dus opgelost..

ik ben met snoepy nu 2 weken bezig met de enrofloxeral omdat dat de vorige keer na 10 dagen wel verbetering gaf, met flappie nu 11 dagen. geen verbetering, het gaat alleen maar slechter wat nU?

Ik merk echt aan Snoepy dat het steeds erger word :/

Doxoral heb ik de vorige keer 3 dagen geprobeerd maar dat gaf toen geen verbetering en toen kon ik volgens mijn DA stoppen (ik weet nu dat het slecht is, en dat het chronisch kan worden:/) is het het waard om nu met Doxoral te proberen, en dan op lange termijn. mijn DA heeft eigenlijk verder geen antibiotica, gentamycine had ze volgensmij alleen in oogdruppels en baytril in injectie-vorm.. maar omdat nu te hebben?

graag advies, ik wil zo de DA bellen, maar vind het wel fijn als iemand mij bijvoorbeeld zou kunnen zeggen waar ik om kan vragen,

En ik ben bang dat Felix het nu ook heeft, hoorde hem zaterdag niesen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .