Ga naar inhoud

Mijn konijn mist opeens een tand!!!


linnie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand hier er antwoord op weet!

Ik heb een teddy dwerg konijntje van goed een jaar. Ik bekeek vandaag zijn bekkie even ( dit doe ik regelmatig).

En zag tot mijn grote schrik dat hij 1 tand mist!!:frown:

Het is zijn rechter boven tand, hiervoor in de plaats is nu een heel klein stompje erachter gekomen..

Ik check regelmatig de gebitjes van de konijntjes en dit was eerder niet zo het moet dus in de afgelopen weken gebeurt zijn.

Ik heb af en toe eens een nestje met mijn teddy dwergen.

En ik maak me daar nu dus ook zorgen over.

Is dit iets erfelijks of is dit gekomen omdat hij zich heeft gestoten, gevallen of in iets hards heeft gebeten?

En kan hij zo verder leven of moet er iets aan gedaan worden?

Ik zal van de week met hem naar de dierenats gaan, maar wil toch ook even jullie ervaringen, meningen en tips graag weten.

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn 2 konijnen mist ook een van zijn tanden, ik heb geen idee hoe hij die ooit is kwijt geraakt. Maar doordat de stifttand nog in tact is geeft het geen problemen met verkeerd afslijten.

In ieder geval even door een DA laten controleren en de komende weken dagelijks checken of de tanden nog goed afslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie!

Ik denk dat dat gekke stompje wat ik nog zie zitten dan zijn stifttand is.. Die zat dan iets achter de voortand, Kan dat kloppen?

Dat ziet er een beetje uit als een rond tandje dat eruit komt..

Hij eet voor de rest heel normaal, ik zie daar geen verschil in.

Ook heb ik geen idee waneer het precies is gebeurd, want ik heb niks aan hem gemerkt.

Dus verder gaat het eigenlijk heel goed met hem gelukkig..

Wat zal hij een pijn hebben gehad :s! Zo zielig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het in ieder geval wel goed in de gaten blijven houden de komende maanden of alles wel correct afslijt. Het kan zijn dat dit niet gebeurd waardoor de tegengestelde tand door zal blijven groeien :).

Zodra hij slechter gaat eten, echt gelijk naar een goede, konijnkundige DA gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .