Spring naar bijdragen
nniinnoo

Kruidenhooi maken

Recommended Posts

Kan jezelf kruidenhooi maken?

Ik denk het wel, maar hoe moet dat dan met de kruiden, drogen?

In ieder geval, graag tips. Want elke keer kruide hooi kopen is duur.. En mijn moeder wilt dat ook niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb onlangs paardebloemblaadjes gedroogt voor de konijntjes, anders van kruiden, weet ik eigenlijk niet wat daar nog allemaal in zit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koop wat kleine plantjes peterselie, tijm selderij, rosemaraijn bij het tuincentrum.

Lekker in de tuin of pot laten groeien en regelmatig plukken.

Als je de geplukte kruiden op een heel lage temperatuur in de oven droogt (of in de zon) kun je ze daarna door het hooi mengen.

Elke dag wat verse kruiden door het hooi werkt trouwens ook goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gedroogde kruiden kun je vast ook wel bij een natuurwinkel kopen.:)

je zou ook inderdaad gewoon kruiden er door kunnen doen wie een typische smaak hebben, zoals dille, peterselie of munt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gedroogde kruiden kun je vast ook wel bij een natuurwinkel kopen.:)

je zou ook inderdaad gewoon kruiden er door kunnen doen wie een typische smaak hebben, zoals dille, peterselie of munt.

zouden ze dat bij de tuinen en bij de revormwinkel/wereldwinkel hebbn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de wereldwinkel het niet heeft, maar ik heb het wel eens zien liggen bij de tuinen. Ik vond het daar wel erg duur..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat de wereldwinkel het niet heeft, maar ik heb het wel eens zien liggen bij de tuinen. Ik vond het daar wel erg duur..

en bij een reformwinkel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb toevallig eergisteren in het bos brandnetels, dovenetels, paardenbloemen en de bladeren ervan en gras gehaald, dit heb ik laten drogen en door elkaar gemengt, toen had ik eigen kruidenhooi, helemaal gratis alleen met wat geduld :mdr:

Ze vonden het heel lekker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenwinkels hebben ook wel gedroogde kruiden (niet elke dierenwinkel, maar veel wel) maar die zijn gewoon echt veeel duurder dan die van caviakruiden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .