Ga naar inhoud

Wammen-wedstrijd

Amatjuh
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wammen zijn erfelijk maar worden sneller ontwikkeld door meer voer...

Niet elk konijn is te dik met een wam!! heel belangerijk dit te weten.

Maar ook te veel wam kun je vaak wel voorkomen door jouw voer gedrag.

Wij vrouwen hebben love hendels op de heupen.....haha voedsters hebben daar hun wam voor.Ik zal van sien een foto schieten...die heeft ook been wammen even kijken of je er mooi voor wil gaan zitten, ze is overigens niet te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wammen zijn erfelijk maar worden sneller ontwikkeld door meer voer...

Niet elk konijn is te dik met een wam!! heel belangerijk dit te weten.

Maar ook te veel wam kun je vaak wel voorkomen door jouw voer gedrag.

Wij vrouwen hebben love hendels op de heupen.....haha voedsters hebben daar hun wam voor.Ik zal van sien een foto schieten...die heeft ook been wammen even kijken of je er mooi voor wil gaan zitten, ze is overigens niet te zwaar.

Is het toeval dat ik merk dat in de winter deze wam dikker was, dan nu in de lente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo is ook erg mooi zeg.

Hmm, wel apart dan bij Beppie, want het voer is goed afgewogen.

Misschien komt het wel daardoor, want bij de vorige beheerder kregen ze gewoon bakken vol met voer, het zou me in ieder geval niet verbazen als dat ook deels de oorzaak zou zijn.

Bepje is ook wel extreem met haar wam, maar alsnog is ze erg schattig hoor. En het zal je verbazen hoe snel ze alsnog is. Ze is verder ook supervrolijk, ik geloof dat ze aan haar 2e jeugd is begonnen :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de wam van jouw konijn, BRC.

Het is ook echt een Beppie hoor, heel nieuwsgierig. Als je eten geeft en het duurt te lang wil ze ook nog wel eens in je vinger happen.

Ik denk ook wel dat het kan veranderen met ander voer, alleen bij Beppie wil dat niet meer. Ze heeft een tijdje op SS gestaan aangezien haar ventje ziek was (nog steeds) maar geen verandering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wam komt voor bij voedsters van rasloze konijnen. Niet alle voedsters hebben het en het heeft te maken met erfelijkheid.

Een wam heeft niks te maken met dat een voedster te dik is.

Wat bedoel je hier precies mee? Wammen komen ook bij raszuivere konijnen voor hoor, sterker nog, volgens mij kom je weinig FH voedsters zonder wam tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .