Spring naar bijdragen
freyja

Chin nest

Recommended Posts

Hallo zoals jullie weten heb ik juist 2 chins. Ik (en moeder) wil graag een nest. Hebben jullie tips, ervaring...? De kooi is geschikt en ruim: de hobbyfokster heeft in die kooi regelmatig nestjes gehad. Als ik zie dat Nena zwanger is laat ik Figo castreren. Als de kinders vrouwtjes zijn laat ik het gezin bijeen en als het mannetjes zijn de zoontjes appart en als het gemengd is moeder met dochter(s) en vader met zoon(s). De kleintjes hou ik in ieder geval zelf. Ik kan bij de hobbyfokster altijd terrecht voor info. Zijn er nog dingen waarmee ik rekeng moet houden? Ik weet wel dat het kan dat moeder een jong verstoot maar ik ben

's morgens, 's middags, 's avonds thuis en mijn moeder 's voormiddags ook nog. Dus we kunnen een in de steek gelaten jong zelf voeden en opvoeden. Onze dierenarts heeft ook ervaring met chins en heeft zelfs zelf chins gekweekt. (Ze had er 20!!!!)

Freyja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er eigenlijk niet zo voor... Je hebt ze nog geen dag en je begint al over fokken... Ik zou het niet doen, ik snap dat het allemaal leuk lief en schattig is maar het lijkt mij niet de verstandigste keuze. Zul je niet eerst eens wat ervaring opdoen met het houden van chins zelf, voor je aan een nestje begint?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu juist een gemengd koppel...

en bij chins zijn er meestal maar 2 jongen.

Ik wil ook niet fokken alleen dat ene nestje.

Mijn moeder wil ook erg graag een nest!

Ik zal zeker veel info zoeken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje, maar ik heb die al twee keer doorgelezen.

Freyja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk persoonlijk als de chins op zich tam zijn en jou gewent zijn dat deze hun jongen niet zelf zullen verstoten. Het kan ook altijd gebeuren dat de jongen iets mankeren en dan verstoten de meeste dieren hun jongen ook. Daar kun je als eigenaar niets aan doen. Ik heb zelf er gehad... Maar niet gefokt.. Dat is iets wat mijn nonkel deed. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, je kan er een nestje mee fokken, maar dan zal ik de ouderdieren toch een rustpauze geven van +- 3 weken. één week voor de vermoedelijke bevalling tot twee weken na de bevalling, zodat ze zeker niet te gestresseert geraakt. Zet ze dan ook het liefst op een rustige plek (dus waar niet te vaak volk heen en weer loopt, ook om stress te voorkomen) :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten op mijn slaapkamer. Na één nest laat ik de vader castreren. Natuurlijk zal ik hen (zeker de moeder) rond de bevalling met rust laten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .