Ga naar inhoud

Jouw top vijf lekkerste snacks


miszcurious

Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hmm.. Wat ze qua snacks het lekkerst vinden.. Euh.. Eigenlijk geef ik op dit moment alleen wortelchips als snack, heb ook gedroogde bietenstukjes besteld maar die hebben ze nog nooit gehad.. :P verder geef ik ze wel veel dingen uit de hand maar dat zijn dingen die ze sowieso al krijgen, SS, stukjes winterpeen..

Maar ze eten het liefst SS, wortel, rucola, wortelchips en boerenkool hier.

(De volgende keer dat ik twijfel of ik ze te veel verwen zal ik aan dit topic denken, ik kan dus niet eens een echte top vijf maken.. :he:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn echt raar, ze vinden wilgentakken niks aan. Fred heeft het nooit wat aan gevonden en Feline knaagt ze uiteindelijk wel kaal maar alleen als ze niks anders heeft om te eten (behalve hooi natuurlijk, maar als ze net vers hooi heeft eet ze dat ook liever) en dat terwijl ik hier bij bijna iedereen wilgentakken lees.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn echt raar, ze vinden wilgentakken niks aan. Fred heeft het nooit wat aan gevonden en Feline knaagt ze uiteindelijk wel kaal maar alleen als ze niks anders heeft om te eten (behalve hooi natuurlijk, maar als ze net vers hooi heeft eet ze dat ook liever) en dat terwijl ik hier bij bijna iedereen wilgentakken lees.. :P

alleen Max en Belle zijn er echt dol op, Muffin weet niet echt wat hij er mee moet doen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilgentakken zijn hier ook niet ongekend populair, bij alle 6 eigenlijk niet. Ik heb van die takjes uti de winkel en ze knagen er wel aan maar heb niet het idee dat ze er kei dol op zijn.

Hier krijgen ze eigenlijk alleen gedroogde wortel- en banaanchips als 'snack'. Daar zijn ze echt gek op. En verschilt het per konijn wat ze lekker vinden, broccoli bevalt over het algemeen wel erg goed en andijvie weer wat minder, maar peterselie vindt de een geweldig en de ander weer minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top vijf heb ik niet, maar ze zijn hier allemaal gek op de takken van mijn twee peren- en twee appelbomen. De wintersnoei levert altijd een stapeltje takken op, maar daarmee red ik het nu met zes konijnen maar een maand of drie denk ik.

Peterselie vinden ze hier meestal geweldig en ik ben nu ook begonnen met verse munt. Broccoli is top! De een knabbelt 'draadje voor draadje' het stuk op en de ander gaat er vol voor en heeft binnen no time het hele stuk op.

Witlof valt ook altijd in de smaak en verse wortel wisselt. Gedroogde wortelstukjes zijn weer super en ... de luzerne'snoepjes' van Lidl zijn echt geweldig!

Paprika? Maikel en Britt bleven mij maar aankijken: "We krijgen toch iets lekkers? Waar blijft het dan??"

Sinds kort heb ik een plant van Intratuin uit de eetbare tuin voor dieren. Deze plant was speciaal voor konijnen. Nou, de reacties waren ongeveer als op paprika, met het verschil dat de paprika echt bleef liggen en de stukjes blaadjes van die plant wel verdewenen waren na een uurtje. Maar als ik ze een stukje voorhoud, blijven ze raar kijken.

((En wat twee buitenheren ook lekker vonden was Clematis GIFTIG dus NIET geven! Ze zaten lekker te eten van het snoeiafval en kregen dus later veel Norit... Het is gelukkig goed gegaan pffff.))

Vandaag eens komkommer proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze alles lekker haha. Het verschilt ook een beetje per konijn als ik bijvoorbeeld kijk naar wat ze als eerste op eten.

Maar ik denk dat SS toch wel bovenaan staat en dan wortel, rucola, boerenkool, andijvie. Het zijn er eigenlijk al 5, maar ze krijgen heel soms ook knabbelaren, dat vinden ze ook heel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .