Spring naar bijdragen
nniinnoo

Zandbak?

Recommended Posts

heb jij nog steeds zo'n doos??

Nee..

A. Scheuren ze hem kapot.

B. Niet handig met regen..

Na een weekje hadden ze er eentje van hout (en meteen een tunnel erbij waar ze samen op slapen..)

wortel76-5611-albums-11-maanden-oud-picture26873-11-maanden-oud.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
okej

hoe heb je dat gedaan ?

gewoon zoals die tunnel met dichte onderkant neem ik aan?

Ik heb overal tegels, behalve in de zandbak, daar ligt 5-10cm lager een enorme stoeptegel. (alleen zie je dat niet) dus ze kunnen graven zonder dat al het zand er meteen uitgaat.

Onderkant is niet helemaal dicht ivm regenwater wat weg moet kunnen.

Zandbak is gewoon 4 plankjes van 40cm en 8 schroeven en klaar is kees. Heb gewoon 2 planken van 2 meter op maat laten zagen bij de bouwmarkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hier zijn ze helemaal verzot op de zandbak.

saf-5018-albums-de-iesjes-sies-lies-ties-picture21617-lies-graven.jpg

saf-5018-albums-de-iesjes-sies-lies-ties-picture21616-zandbak.jpg

De reuzen werken altijd samen geniaal om te zien. Een graaft en de ander buldozers met de voorpoten alles aan de kant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier liggen ze écht in elkaar... maar 90% van de tijd in de ren brengen ze door in de zandbak... ..kans op succes is groot. :yes:

wortel76-5611-albums-mijn-foto-album-picture23600-voeten-de-nek.jpg

Kan er wel uren naar kijken zeg! :love:

Ik smeltt :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
vinden alle konijnen een zandbak leuk??

want ik heb mijn konijn nog nooit zien graven, heeft het dan nut om een zandbak te maken of zal hij daar waarschijnlijk niets mee doen???

Hier zijn de voedsters alleen maar gravers. Ik heb mijn rammetjes nog nooit kunnen betrappen op graven.

@Dollie: geweldig he!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij mij zit er normaal zand in de zandbak. Had daar nog een hele berg van liggen (nog steeds) dus heb gebruikt wat ik voor handen had.

Hier graaft de Ram ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen helemaal into de zandbakjes:D wat leuk al die gelukkige konijnen!

Dit is het zandbakje van Gos & Ebbe

quin-6680-albums-overig-picture27649-zandbakje.jpg

Het is oorspronkelijk een kattenbak, gekocht bij Groenrijk. Ik vond 'm wel praktisch, niet te groot maar ze kunnen er wel in en handig is zo'n hoekvorm. Op deze manier pastie in de overdekte ren en kunnen ze er 24/7 plezier van hebben :)

Op de foto zit er niet zoveel zand in, dat was er allemaal uitgegraven (wordt dus écht intensief gebruikt) ik ga vanmiddag even een nieuwe zak zand halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
heerlijk die knijns in zo'n zandbak

laten jullie hem ook buiten staan in de regen of 's winters

Ik dek alles af met zeil als er regen of sneeuw is.

(zie ook mijn foto album)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als zandbak een opbergbox bij Blokker gekocht waar een deksel opgeklikt kan worden en als het regent doe ik (sorry nijnen) de zandbak even dicht. Die boxen zijn er in heel veel verschillende formaten en hoogtes. Ik heb een bak van ongeveer 55 x 40cm en hij is 20cm hoog. Met de deksel dicht is de zandbak ineens een uitkijkpunt geworden :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ah leuk

dat is een goed idee, dat je hem dicht kan doen

aan zo box zat ik ook te denken Alleen hoe hoog zal ik die doen? en moet ik nog een trappetje maken ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ah leuk

dat is een goed idee, dat je hem dicht kan doen

aan zo box zat ik ook te denken Alleen hoe hoog zal ik die doen? en moet ik nog een trappetje maken ofzo?

Sommige konijn springen hoger dan een meter! :P

Misschien is de bak van Manon73 een oplossing, dat je een grote bak koopt bij Blokker (daar zitten ook wieltjes onder! altijd handig met dat zware zand) en dan gat in de zijkant. Kijk even hoe lang je konijn zich kan maken en dan neem je daar 1/3 deel van voor de hoogte.

Ik zou overigens wel uitkijken als je er een deksel op doet (zelfs als er een gat in de zijkant zit) dat als het warm is de deksel er wel van af is. (hitte is niet echt een vriend van je konijn)

Foto-K7Z4ZCAJ.jpg

Je hebt dus ook een langwerpige cementkuip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar dat deksel doe ik er alleen op als het regent dan ;)

ik ga heel snel alles kopen:D:D

Wel foto's maken! :yes:

Toevallig had ik het met Saf erover, dat je in de boekjes over verzorging van konijnen nooit iets leest over zandbak.

Voordat ik Wortel en Radijs kocht heb ik eerst tig van die boekjes gekocht om er zeker van te zijn dat ik het goed doe. Maar niks over een zandbak.

Die zandbak was eigenlijk combi van toeval* en gezond verstand.

*lees: hele ren aan gort gegraven.. ..dus conclusie: kennelijk vinden ze dat leuk om te doen.

Eigenlijk ben ik van mening dat naast hooi, water etc ook een zandbak erbij hoort.

Je zult zien dat je konijn gelukkig is met een zandbak.. ..en jij dus ook. :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .