Spring naar bijdragen
nniinnoo

Zandbak?

Recommended Posts

Voor in mijn hok wil ik natuurlijk een zandbak.

Ik had hier al eerder vragen over gestelt en wilde eerst dit hok:

konijnenkooi.gif

Als zandbak gaan gebruiken.

Nou kan ik die niet aan mijn huidige hok vast maken.

Dus wil ik een bak gaan kopen waar ze makkelijk in en uit kunnen en niet te groot is.

De zandbak moet namelijk in mijn hok komen te staan.

Hebben jullie tips?

De breedte mag max. 1 m zijn.

Weten jullie een bak. Er mag ook een trappetje naar toe kunnen lopen, dat je die vast kan zetten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een cementkuip.. de kleinste zijn rond de 4/5 euro en speelzand kost ongeveer 1,50 voor ik meen 20 liter.. dus ben je voor niet te veel geld klaar..

Of je neemt ene dichtte kattenbak als zandbak, als je niet zoveel rotzooi wilt kan ook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gewoon een beetje creatief zijn ;)

Kijk eens naar curver opbergboxen bij de ikea of Xenos ofzo

die zijn in alle soorten en maten te koop, voor meestal niet al te duur ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zo'n speelgoed schelp (blauw) en die is te koop bij veel speelgoedwinkels en ook bij Blokker.

Die past niet in m'n nieuwe ren, maar de konijnen mogen af en toe ook op het gras spelen en ik denk dat die schelp daar komt. Als dat niet lukt of niet past, moet ik een andere oplossing bedenken als zandbak.

De ene helft van de schelp gebruik ik normaal gesproken als zandbak voor de konijnen en de andere helft (deksel) gebruik ik als zwembadje voor de honden. Hebben alle dieren pret :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel die van m'n binnenhok gebruikt. Ze vinden het écht heerlijk dat graven,had ik écht niet gedacht dat ze het nog zo leuk zouden vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wel die van m'n binnenhok gebruikt. Ze vinden het écht heerlijk dat graven,had ik écht niet gedacht dat ze het nog zo leuk zouden vinden!

Elk konijn verdient een zandbak. Vooral als ik er vers zand in doe, dan gaan ze helemaal rollen en uit hun plaat. Heerlijk om te zien.!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fred deed dat ook altijd, graven en dan rollen en daarna heerlijk languit uitpuffen, maar sinds hij met Feline is doet hij dat eigenlijk niet. Maar misschien is het zand ook nog te koud?

Die van mij hebben geen zandbak, die kunnen overal in de perkjes (of het gras -.-' maar dat mag niet) graven :P maar dat doen ze dus niet (meer)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elk konijn verdient een zandbak. Vooral als ik er vers zand in doe, dan gaan ze helemaal rollen en uit hun plaat. Heerlijk om te zien.!

Ik heb zand uit de zandbak die we nog achter thuis hebben staan.. Ze rollen er nog niet in, maar graven echt helemaal.. En daar worden ze zo druk van! Starlight rent echt de hele ren door en al die binkie's die daarna worden gemaakt.. :D Heerlijjk om te zien!

En met Stampertje precies hetzelfde! :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zand uit de zandbak die we nog achter thuis hebben staan.. Ze rollen er nog niet in, maar graven echt helemaal.. En daar worden ze zo druk van! Starlight rent echt de hele ren door en al die binkie's die daarna worden gemaakt.. :D Heerlijjk om te zien!

En met Stampertje precies hetzelfde! :love:

Meestal neem ik er echt de tijd ervoor. Thee of een lekker wijntje, stoel en tafel klaar zetten. Zand erin en kijken maar. :yes:

Meestal gaan ze hélémáál uit hun dak (idd binkie's maken en zo) en daarna gaan ze met z'n tweeën languit pitten. :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja! Is echt super om te zien!

Anders was ik vandaag ook lekker buiten gaan zitten kijken,alleen ben ik ziek :(

Dus dat gaat 'm vandaag niet worden. Wel even snel Stampertje in de ren gedaan natuurlijk zodat die zich lekker uit kan leven :-)

Jammer dat ik dan geen koppeltje heb die lekker met z'n 2en kunnen graven maar goed, zo wil het ook wel :D

Maar écht grappig om te zien hoe ze zo aan het graven zijn :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vinden alle konijnen een zandbak leuk??

want ik heb mijn konijn nog nooit zien graven, heeft het dan nut om een zandbak te maken of zal hij daar waarschijnlijk niets mee doen???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
vinden alle konijnen een zandbak leuk??

want ik heb mijn konijn nog nooit zien graven, heeft het dan nut om een zandbak te maken of zal hij daar waarschijnlijk niets mee doen???

Probeer anders eerst een doosje met zand (dat zijn de kosten niet)

Heb ik ook eerst gedaan... ...en week later stond de zandbak er. :he:

wortel76-5611-albums-mijn-foto-album-picture15107-samen-de-zandbak.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
aahw :love:

Wat een super lieve foto!!

Hier liggen ze écht in elkaar... maar 90% van de tijd in de ren brengen ze door in de zandbak... ..kans op succes is groot. :yes:

wortel76-5611-albums-mijn-foto-album-picture23600-voeten-de-nek.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .