Spring naar bijdragen
freyja

België is bezig pluimvee te vaccineren tegen vogelgriep.

Recommended Posts

Ik ben een Belg. Hier in België zijn ze bezig om al het hobbypluimvee te vaccineren. Ik zag een foto reportage op tv. Ik ben nu wel blij! Dit is een veel betere oplossing en vooral diervriendelijker dan de op hok plicht!

Freyja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat zo? Ik las vandaag nog dat alleen Frankrijk en Nederland een aanvraag hadden gedaan voor vaccineren binnen de EU omdat andere landen huiverig waren omdat het virus in de vaccinatie niet goed te onderscheiden was van het echte virus ofzo. Het zou kunnen hoor, maar dan is belgie zonder toestemming van de EU te vragen gaan vaccineren.

Nederland zal pas over 2 a 3 weken beginnen met vaccineren omdat de entstof beschikbaar gesteld moet worden en de ringen en dergelijke allemaal geregeld moeten worden, zodat het duidelijk is welke vogels geent zijn en welke niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm vind ik ook raar, heb ik nog niets van gehoord hoor... Wij kregen gewoon een brief van de gemeente in de brievenbus, dat we onze pluimvee moesten ophokken. (al een geluk hebben wij hier geen kippetjes ofzo...) En wij mogen drie maand ons vogeltje en papegaai niet buitenzetten! (niet grappig, moet ik binnen het hok uitkuisen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hallo,

Voor zover ik weet zijn ze idd al aan het vaccineren, maar dan vooral de vogels die in contact komen met andere vogels en niet kunnen opgehokt worden.

Ze moeten wel over enkele weken nog een inspuiting krijgen, 1 is niet voldoende.

Het gaat hier over o.a. vogels in Planckendaelen zo.

De ophokplicht is idd een feit voor de vogels die thuisgehouden worden. Alle vogels moeten afgeschut zitten van de trekkende vogels, maw ze mogen wel buiten, maar zowel de bovenkant als zijkant moet afgedekt zijn met een dun gaas en het voederen mag enkel onder het gaas gebeuren.

Mss iets meer duidelijkheid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahh ik snap het al, het gaat dus om dierentuindieren enzo :) Die zijn in Nederland ook al geent, de flamengo's en pinguins enzo, dieren die toch niet voor consumptie gebruikt of gebruikt kunnen worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .