Ga naar inhoud

Haakjes en gewicht


nniinnoo

Aanbevolen berichten

Bloompje heeft beginnende haakjes.

Dat is woensdag bij de DA ondekt, ze vonden het nog te vroeg op te opereren.

Doordat ik niet zo veel zicht heb op het eten weeg ik nu steeds.

Op de 24 maart heb ik ze allebei gewogen voor hoeveel voer ze mochten. Ik dacht namelijk dat ze te weinig aten. Toen wogen ze allebei 1,6

Ik heb Bloompje net weet gewogen en nu woog ze 1,4. Is ze nu teveel afgevallen? En heeft dat met haar beginnende haakjes te maken? Of heeft het te maken met haar schijnzwangerschap? Ze heeft namelijk gisteren een groot nepnest gebouwt

Floortje ga ik zo wegen, maar ik dacht eerst even vragen.

aangepast door nniinnoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht kan ook wisselen aan de hand van de hoeveelheid keutels die nog in het maag-darmkanaal zitten. Als Nijn erge haken heeft kan hij in 2 dagen tijd gelijk 200 gram lichter zijn, maar hij weegt ook maar 1200 gram en heeft soms dalers gehad waardoor hij onder een kilo zag aan gewicht.

Door een schijnzwangerschap word een konijn wel iets lichter, maar er zullen geen 200 gram haren verdwijnen in een nest. Eet ze verder wel nog goed, zit er nog genoeg tempo in het eten? Ook kleine beginnende haakjes kunnen voor problemen zorgen, vaak kunnen er op de achterste kiezen die niet goed zichtbaar zijn grotere haken zitten. Dus ik zou het zeker goed in de gaten houden en bij twijfel naar een kundige DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ongerust bent, moet je naar de dierenarts gaan. Wij kunnen niet in het bekkie van je konijn kijken.

En 200 gram in een week vind ik persoonlijk erg veel. Hier verschilt het hooguit 50 gram bij de gezonde konijnen; als Indy meer dan 50 gram was afgevallen was er ook altijd wat aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, Lianne heeft in mijn ogen het antwoord op je vragen gegeven. Ik heb in ieder geval geen toevoegingen. Bij twijfel naar de DA gaan.

Edit: Dollie is weer sneller dan haar schaduw hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .