Ga naar inhoud

Konijntje met een kale nek ?


Lola

Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat je konijn een schimmel heeft, parasieten of een andere huidaandoening waardoor het haar uit valt?

Zit het konijn samen met een ander konijn? Want bij het rijden worden er ook wel eens plukken haar losgetrokken uit de nek, dat kan ook een oorzaak zijn.

Haal eens een vlooienkammetje door haar vacht heen en kijk goed of je ergens beestjes ziet.

Heeft je konijntje er jeuk? Krabt ze veel?

Overigens kunnen ze een wat kaler plekje in de nek hebben hoor, want vlak achter hun koppie zijn de haren gewoon wat minder dik en vol, en zie je vaak wel een stukje huid. Maar dit hoort overigens niet groter te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze echt kale plekken krijgt wat een ander konijntje niet veroorzaakt, dan kan het iderdaad een schimmel mijt luis of schurft zijn.

Het beste is om dan even langs de dierenarts te gaan, die kan je wat voorschrijfen...

Ja en als je de haren er zomaar uit kan trekken is ook niet echt normaal, mijn vriendin heeft dat gehad bij haar cavia... Ook dan zou ik even langs de deirenarts gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie's.

Het konijntje zit alleen met een cavia. Dus een ander konijn kan het niet uitgetrokken hebben, ook de cavia niet. Ze heeft er ook geen jeuk aan.

Misschien is het inderdaad een schimmel , ik denk dus dat het beter is als ik langs de dierenarts ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeker naar de da gaan maar als hij het niet weet en als het geen infectie is weet je dan zeker dat je cavia het niet doet??

ik heb hier dus een cavia zitten die dus gek is op haar plukken zullen we maar zeggen het is een sheltie en heeft dus zelf heel kort haar en als ik haar bij mn konijn zet begint ze ook aan zn haar te eten dus daar zou je dan even naar kunnen kijk als het niks is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cavia doet niets bij het konijntje. Maar ik zag vandaag dat er weer nieuwe haartjes in haar nek groeien. Ik wacht het dus maar even af. Ze heeft er in ieder geval geen last van en is er ook niet ziek van. Het is nog erg onduidelijk waar het van komt. Maar ja , als het weer begint te groeien dan zal het wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cavia's plukken niet zo gauw, die bijten het haar kort.

Zijn kappers, die heb ik hier ook twee zitten.

Eentje knipt ook zichzelf(ze hoort lang haar te hebben, maar heeft dat dus nooit)maar ze bijten vooral gewoon stukken van de haren af.:(( (zo zonde)

Het kan wel zijn dat ze elkaar kaal knippen, maar meestal is het dan eerst kort geknipt.

Ik merk trouwens dat Stampertje Snuffie wel kaal plukt, die heeft echt bijna midden op haar rug constant een kaal plekje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .