Ga naar inhoud

"Eetbare planten" bij Intratuin


Danja

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag even bij Intratuin, en kwam daar een bak tegen met allerlei verschillende plantjes met een groot bord erbij waar op stond dat het eetbare planten zijn voor je huisdierjes. Ik heb er even tussen gekeken maar kan niet ontdekken welke planten dat zijn. Er staan dingen op als: "Knabbelplantje" etc. klinkt leuk, maar ik wil weten wat de echte naam is:sarcastic:. Ik kon die plantjes niet zo snel herkennen:$ En vraag me af of er hier mensen zijn die wel weten welke plantjes dat zijn? Het lijkt me namelijk erg leuk om te geven, maar ik vertrouw dw's en tuincentra eigenlijk voor geen meter, dus durf het niet te geven tot ik zelf heb kunnen controleren of het echt niet schadelijk is. Ze zagen eruit als hele leuke kamerplantjes eigenlijk:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze vorige week ook niet gezien bij de Intratuin bij ons in de buurt.

Wel heb ik vorig jaar allemaal kruidenplantjes gekocht, die konijnen ook mogen eten. Deze stonden bij 'De eetbare tuin' zoals dat heet volgens mij, naast alle fruit en sla plantjes. Ziet er ook best leuk uit hoor, al die kruidenplantjes en dan weet je zeker dat ze het mogen eten (mits ze op de veilige lijst staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gister ook nog bij de intratuin en heb wel een bakje gezien met 6 kruiden een mix bakje waar ik ook niet uit kon halen wat er allemaal in stond maar er stond daar op, de eetbare tuin (op het hengsel). dus geen idee of je dat bedoeld? anders zou je ook aan medewerkers kunnen vragen welke kruiden erin zitten en wat wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik ook. Vooral munt gaat na een jaar enorm rondwoekeren! Lekker voor je nijn, en lekker voor in de thee, en je mojito.. kom je altijd wel kwijt dus!

:love:

Voordeel van Mojito's drinken: Zelfs na een stuk of 20 ruik je nog fris..

(hoewel je dat al laaaang niet meer bent... :he: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval bedankt voor het kijken Laura en Evee :)

Ik heb ze ook nog nooit eerder gezien bij Intratuin, en ze staan ook niet bij de dierenafdeling, maar gewoon bij de planten.

Ik koop gewoon zaden (ook bij intratuin te koop) en zaai het zelf, dat is heel goedkoop en staat nog leuk ook nog.

Doe ik ook. Vooral munt gaat na een jaar enorm rondwoekeren! Lekker voor je nijn, en lekker voor in de thee, en je mojito.. kom je altijd wel kwijt dus!

Het zijn geen gewone kruiden die ik bedoel;) Die heb ik namelijk ook wel. Het zijn echt plantjes, sommige lijken heel erg op kamerplantjes van mij.

Het zou ontzettend leuk staan, en het zou een leuke afwisseling zijn, maar ik houd het voorlopig toch maar veilig bij "gewone" kruiden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval bedankt voor het kijken Laura en Evee :)

Ik heb ze ook nog nooit eerder gezien bij Intratuin, en ze staan ook niet bij de dierenafdeling, maar gewoon bij de planten.

Het zijn geen gewone kruiden die ik bedoel;) Die heb ik namelijk ook wel. Het zijn echt plantjes, sommige lijken heel erg op kamerplantjes van mij.

Het zou ontzettend leuk staan, en het zou een leuke afwisseling zijn, maar ik houd het voorlopig toch maar veilig bij "gewone" kruiden :)

Voordeel is ook: Je huis ruikt prettig.

(helemaal een voordeel als je (zoals ik) tegen die chemische rotzooi bent die men in stopcontacten stopt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .