Spring naar bijdragen
nniinnoo

Door het gaas

Recommended Posts

Hooi!

Ik had een keer ergens gelezen of ergens gehoord dat je een konijn ook zwanger kan maken door het gaas heen.

Klopt dat? Want volgens mij niet.

(Bloompje is nu voor het eerst, zze is vijf, een nep nestje ana het maken) de vorige keer was in 2006 was floortje nog niet gecastreerd, was het een echte. Nu is floortje gecastreerd.

Ben benieuwd naar wat jullie ervan denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee zover ik weet kan dat ind niet, bij mij is het nooit gebeurt.

Behalve als ze natuurlijk uitbreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heeft je vraag met Bloompje te maken? (sorry snap het niet helemaal)

Bloompje is schijnzwanger als ze een nest aan het maken is en niet bij een vruchtbare ram heeft gezeten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar ik had ergens gehoord dat konijnen elkaar ook zwanger kunnen maken door het gaas heen.

en ik vraag me af of dat klopt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dat klop, maar je moet wel even logisch nadenken.

iedereen boven de pakweg 12 jaar oud ;) weet hoe baby's verwekt worden, er moet dus wel contact geweest zijn tussen het sperma van de ram en het eitje van de voedster.

stel het lukt een ram om zijn geslachtdeel door het gaas heen bij de voedster in te brengen, dan kan zij zwanger worden.

zelfs als het zaad van de ram alleen maar de vagina-opening bereikt is dit al voldoende, de zaadjes zwemmen dan vanzelf wel naar de baarmoeder.

okee, de kans is klein, maar het kan.

maar er moet dus wel enige vorm van fysiek contact mogelijk zijn he, en dat zou dus kunnen door het gaas heen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hihi, dat weet ik ook,

maar ik dacht is het niet onmogelijk dat dat kan.

maar dus niet.

ik dacht dat konijnen echt opelkaar moesten zitten,

maar dus niet. van konijnen hun zwangerschap enzo weet ik minder dan van mensen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan mij niet voorstellen dat het voor een konijn anatomisch mogelijk is om door strak gespannen gaas een vrouwtje te bevruchten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand bij ons in de straat heeft vaak nestjes, deze komen van een wild konijn want ze hebben er zelf maar 1. Dat konijn komt geloof ik het hok niet uit dus gebeurd door het gaas heen..

(Ik ken ze verder niet)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand bij ons in de straat heeft vaak nestjes, deze komen van een wild konijn want ze hebben er zelf maar 1. Dat konijn komt geloof ik het hok niet uit dus gebeurd door het gaas heen..

(Ik ken ze verder niet)

huh, das ook vreemd... waarom laten ze hun konijn niet sterriliseren?

is voor haar toch ook niet fijn??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja dat had ik idd ook al bedacht maar ik ken ze dus verder helemaal niet. Mijn moeder vertelde me dit toen ik mijn ram ophaalde die nog gecastreerd moest worden, ik wilde ze scheiden met gaas maar dit uiteindelijk ook niet gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .