Ga naar inhoud

Bananenblad


Liefje01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een grote bananenplant binnenstaan en ik heb er een paar bladeren afgeknipt.

Mag een konijn dit eten?

Banaan mogen ze wel dus denk ik de bladeren ook.

Misschien wel handig om te zeggen:

Mijn konijn eet momenteel slecht volgens de DA heeft hij een verstopping.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker maar het lijkt me niet verstandig! De meeste kamerplanten zijn giftig voor konijnen.. Het is ook niet iets wat een konijn in de natuur vaak tegenkomt aangezien de tropen geen natuurlijke leefomgeving van het konijn is (dacht ik).

Zowieso, een konijn met verstopping groen gaan geven wat hij nog nooit heeft gehad lijkt me niet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik google, hoe meer bananenbladrecepten vind (ik ben erachter gekomen dat het in sommige landen goedkoop verpakkingsmateriaal is, als bord gebruikt wordt en een stoomzak is). Het blijkt zelfs een kruid te zijn. Ik kan niks met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het voor konijnen eetbaar is.

Ik ga dit topic zeker volgen, want bij mijn vader op kantoor staat een bananenplant die erg groot aan het worden is...

Ik kwam er trouwens net achter dat er ook een bananenforum is, maar die vanaf 2004 niet meer gebruikt is, die spit ik wel even door. Staat niks over eten op helaas. Ik zoek vanavond of morgen wel weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .