Ga naar inhoud

konijn poept niet, verder helemaal kwiek


*Lisa*

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn lijkt hartstikke gezond, geen koude oortjes, geen raar gedrag, wast zich, eet, drinkt, plast, maar hij poept al een hele middag niet.

Nou leek ik wel een harde darm te voelen onder zijn ribbentjes maar zijn buik is verder zacht.

Heeft iemand enig idee vanaf wanneer ik mij zorgen moet maken om het poepen of poepen bepaalde konijnen gewoon niet zo veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is denk ik een beetje overdreven, bovendien is de dierenarts over dat alleen op spoednummer bereikbaar vanwege operaties.

En vanaf wanneer poept een konijn dan niet meer? vanaf 1 uur of vanaf3 uur of een hele dag?

Ik houd wel zijn buikje om de paar uur in de gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

waren de laatste keuteltjes kleiner dan normaal? wanneer keutels kleiner worden en vervolgens helemaal wegblijven kan dat op een verstopping wijzen. Verstopping kan weer gas veroorzaken. Houd zijn eetlust goed in de gaten, wanneer die minder is dan normaal dan zsm met een kkda(konijnkundige dierenarts) overleggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy heeft op het laatst ook een hele periode gehad dat hij 's ochtends tot een uur of elf goed keutelde, dan tot een uur of vijf niet, dan tot een uur of één 's nachts wel, dan tot een uur of vijf niet.. Maar Indy was absoluut geen gezond konijn en had ook diverse darmproblemen.

En de dierenarts bellen voor een konijn dat niet poept, is nooit overdreven. Stilliggende darmen (wat dus het geval is als een konijn niet poept) hebben menig konijn (óók met behandeling van KK-DA!!) het leven gekost, ik ken genoeg leden van dit forum die geknokt hebben met hun konijntjes en toch keihard verloren hebben. Daar wil je niet over mee kunnen praten, echt niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .