Ga naar inhoud

Floris heeft nu 2 en half oor.....


desi

Aanbevolen berichten

Ik kwam vanmorgen bij de ren en zag dus dat Floris een enorme scheur in zijn oor heeft, het moet al enige tijd geleden gebeurd zijn want de randen zijn allemaal netjes geheeld, er zit nog een klein korstje helemaal omheen

Ik heb het niet opgemerkt omdat hij zo veel pluishaar heeft en zijn oren zijn ook helemaal pluizig en hij is nou niet 1 van de konijntjes die zich makkelijk laat op pakken en hij heeft zich ook niet raar gedragen ofzo...

Het is echt een hele flinke scheur die tot halverweg zijn oor loopt...

Iemand dit al eens mee gemaakt en wat heb je eraan gedaan?

Hij heeft er geen last van, ik mocht het gewoon helemaal bevoelen en bekijken(het is dus ook niet ontstoken), zou ik het alsnog moeten laten hechten of kan hij er goed mee leven zo? Of zal het verder scheuren? ja, weet ik veel?

Ik denk zelf, lekker zo laten, maar ik weet niet in hoeverre dit verder kan scheuren of gebeurt dat niet zomaar?

Dus Floris heeft nu 3 flappers op zijn koppie...:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar heb ik voor de konijnen van iemand anders (twee rammen, ongecastreerd... Je voelt de bui al hangen) gezorgt en dat is dus goed misgegaan, Evert was de pineut. Hij had welis waar niet zo'n scheur als dat jij beschrijft (geen gevaar op verder uitscheuren bedoel ik) maar wel behoorlijke scheuren in zijn oren. Ik zag dat 's avonds pas, had geen idee wanneer het gebeurt was (ergens in de 24 uur daarvoor.. maar met die info zal een DA nooit hechten) was alleen thuis (ouders op vakantie) en ja..... Wat moet je dan. Evert mee naar huis genomen, oortjes ontsmet en de volgende dag naar een DA geweest. Hij heeft (ook vanwege andere wonden) een AB kuur gehad, maar dat was in principe niet perse nodig geweest, niet voor de oren.

De wonden zijn, voor zover ik weet, gewoon geheelt, mooi kan ik natuurlijk niet zeggen, bah wat zag hij er uit.

Dit was niet de eerste keer dat het mis is gegaan tussen de broers, tenminste, Evert (en Charlie ook) had ook wat oude scheuren in zijn oor zitten. Ik kan je garanderen dat zijn eigenaren echt nooit een DA opgezocht hebben, maar alles is toch prima geheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als de wondranden al genezen zijn je niet meer kunt hechten. Het groeit dan namelijk niet meer aan elkaar, of ze moeten het opnieuw openmaken en dan aan elkaar hechten. Misschien moet je even vragen aan je DA wat het beste is, aangezien hij kans heeft dat het verder scheurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik Gijs en Mini gekoppeld heb heeft mini dit ook bij Gijs gedaan. ik ben 's ochtends een paar uut weggeweest en toen ik thuis kwam vond ik de ravage. ik dacht eerst dat het meeviel en heb toen dus alleen betadine zalf gehaald toen ik dat erop wilde smeren zag ik dat hij veel meer wonden had over zijn hele lichaam toen toch maar heen geweest. de DA heeft de scheur in zijn oor nog geniet maar het is niet meer aan elkaar gegroeid (wat hij al verwacht had eigenlijk maar hij wilde het toch proberen) ook gijs heeft een AB kuur gehad, maar dat was ook meer omdat hij meerdere wonden had en ook tussen zn achterpoten gebeten was (auw denken de mannen onder ons nu :P) Het is een scheur gebleven bij gijs maar hier heeft hij nooit last van gehad. Wij zeiden altijd tegen elkaar. Mini heeft tattoo's Gijs wil ook stoer zijn, nu heeft hij een litteken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan laat ik het voorlopig zo en maar wat beter op letten....

Hij is in ieder geval veranderd van een wollig pluizig lief menneke in een piraat achtige stoere kerel nu, aangezien hij ook al een hap uit zijn lip heeft van het begin(misschien moet hij alleen nog een lapje voor zijn oog:whistle2:)....kortom, als ik zo kijk ziet hij er aardig verfomfaaid uit en kan niet meer mee doen aan een schoonheidswedstrijd:mdr:

Maar hij blijft mijn lieve Floris hoor:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan trouwens nog wel weer iets verder aan elkaar groeien hoor. Dirkje had ook een scheur in haar oor en die is wel gehecht, maar bij de uithalen van de hechtingen bleek het niet dichtgegroeid te zijn. nu een paar maanden verder is het helemaal weer aan elkaar gegroeid. Kraakbeen wil nog wel eens weer aan elkaar groeien. Weet niet of het in dit geval ook gebeurd, want bij dirkje was het wel kleiner, maar als het er schoon uit blijft zien, zou ik er verder niks aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .