Spring naar bijdragen
freyja

ik neem chins

Recommended Posts

Hallo,

Ik ga 2 chins nemen! Ik heb hier wel het chinchilla artikel geschreven maar ik zou graag nog wat meer weten! Heeft er iemand ook chins, tips of weet iemand een goede site? Ik heb al een paar weken contact met een chinchilla liefhebber die 15 chins heeft. Het was bij haar wat te veel geworden door onverwachte nestjes en zij wil er een paar kwijt (noodgedwongen) dus van haar krijg ik met de belofte goed voor haar chins te zorgen voor een héél klein prijsje 2 gezonde chins met 2de handskooi.

Freyja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm neej weinig.. er stond al info in het artikel wat ik nog niet wist :P mijn ex zorgde ervoor.. ik was nog niet zo van de beesies toen :yawn:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen kies ik ze uit! :yay: Ik wou dat het al maandag was! :wizard: Ik ben echt verliefd op die chinnies! :wub: Ik zou foto's plaatsen maar ik heb geen digitale camera... :sorry: Maar ik zal ze helemaal beschrijven! O.k.?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond ga ik er na 4 uur naar toe.

Ik weet nog niet welke chins ik neem maar deze verkoopt ze al:

-een White wilson vrouwtje

-een Standaard mannetje (met papieren)

-een Standaard koppeltje (verkoopt ze ook appart)

-een Beige koppeltje (verkoopt ze ook appart)

Tussen deze 6 chinchilla's mag ik een bestaand of een nieuw duo uitkiezen. Ik koop daar dus een kooi met 2 verdiepjes bij en ik krijg gratis eventueel een wenkooitje, een hooibal, een "zandzift" en een zacht kammetje. Ikzelf heb ook al grote inkopen gedaan: Een kom met chinchillazand, een drinkflesje, een etensbakje, een tafeltje voor de kooi, een doos met daarin rozijntjes, theekruiden en een stuk hard brood, kruidenhooi, aubiose en een slaaphuisje met zitplekje er boven op met een loopplankje er naar toe. Pellets kreeg ik van haar mee dat ik dinsdag hetzelfde kon gaan kopen of iets anders en langzaam kon overschakelen.

Freyja :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel zenuwachtig! :D

Ik heb namelijk al jaren gedroomd om chinchilla's te houden! :wub:

En nu komen er eindelijk 2!!!

Zeg Evee, mag ik als de chins tam zijn nog mijn artikel uitbereiden met een stukje "tam maken"? Ik zou graag ook als ik wat ervaringen heb er meer inzetten. Nu weet ik ook al wat meer want ik zit elke dag uren op te zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het echt nog niet weten.

Uiterlijk bij een dier vind ik niet zo belangrijk!

Hoewel ik beige wel mooi vind... het kan wel dat ik thuiskom met het beige koppeltje. Maar de kleur White wilson is ook zo mooi!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vrouwtje bleek toch geen White Wilson te zijn maar een Mozaïk zonder veel grijs.

Ik ben thuisgekomen met de vrouwelijke Mozaïk (1 jaar) En

van het beige koppel het mannetje (1 jaar).

Het zijn snoesjes!!! Ik ga er misschien zelfs een nest van laten komen voor ik manlief laat castreren.

Het mannetje laat zich wel aan halen (Heet Fiego ik hou de naam)

Het vrouwtje heeft denk ik ADHD! :bounce:

(Ze heet Nena en ik hou de naam.)

Ik vind de namen wel leuk maar ook niet super. Ik hou de namen omdat zij ernaar luisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootjes. Een nestje nemen sta ik wat minder positief tegenover, maar ik neem aan dat jij je wel erg goed zal laten informeren en inleest voor je er aan begint. Gefeliciteerd met dit koppeltje! Jammer dat je geen foto's kunt plaatsen, ik ben best benieuwd naar de kleuren :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .