Ga naar inhoud

Gras bemesten


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo:)

Ik was niet zeker of dit topic bij voeding of gezondheid hoort, maar ik heb maar voor gezondheid gekozen;)

Ik wil over enkele dagen het gras van de knijnies bemesten daar ik bezig ben de grasmat op te knappen zodat het 4 gravende en grasetende konijnen weer aankan. Nu vraag ik me af: Hoelang nadat het gras is bemest mogen de konijnen weer op het gras? Ik ga ook de kale plekken weer inzaaien met graszaad en kalk strooien, hiervoor geldt dezelfde vraag.

Weet iemand dit?

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien ga je ecostyle gebruiken ;) (alles op 1 dag) Wat ik begrepen heb is die meststof neit schadelijk voor ze maar het ziet er wel uit als biks:P (en het stinkt dus je nijnen gaan ook stinken:P heb ervaring) maar het is vrij snel weg al het heeft geregend, ook de kalk. maar dat graszaad heeft wel ff tijd nodig om sterk te worden. Ben bang dat ze de jonge grasjes gelijk slopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuj, ga niet aan de ecostyle, en doe ook niet alles op een dag:P Rustig aan, alles op zijn tijd:P

Maar goed, hieruit concludeer ik dat ik toch wel minimaal 3 weken moet aanhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ga ook wel volgens dat stappenplan te werk, maar niet met de spullen van ecostyle. Alleen de kalk, want de rest had ik nog in huis. En ik doe niet alles op een dag:P Bemesten en kalk en gras strooien misschien wel, maar het verticuteren doe ik met de hand, en dat is zwaar. Dus dat doe ik niet in één dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkt helaas alleen met de producten van az ;) door de microorganismen die er in zitten veranderd ook de bodemstructuur. de kunstmest werkt ook veel korter en het gras zal niet verteren als je het laat liggen. Ook kun je de kunstmest niet tegelijk met de kalk doen omdat het gras dan kan verbranden. verder heeft de AZkalk ook niet de toegevoegde waarde als je er de kunstmest bij gooit, omdat de samenstelling van de kunstmest zo is dat de micriorganismen niet overleven.maar snap wel dat je het oude spul eerst opmaakt is ook zonde om het weg te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had er zelf ook eerst voor gekozen het spul van AZ te nemen, maar toen kwamen mijn ouders er mee dat we nog hadden liggen. En dat moet inderdaad eerst op.

En het gaat mij er om dat de kale plekken weer weg zijn, en er weer flink gras is voor de nijnen. Het hoeft niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .