Ga naar inhoud

Aangekomen


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Ik heb ongeveer een maand geleden overgestapt op Science Selective. Mijn 2 voedsters krijgen samen 60 gram per dag. Ze wogen voordat ik ermee begon allebei 2,3 kg. Nu krijgen ze dus 's morgens SS en 's avonds een flink bord groeten. En ik dacht net van ik zal ze eens kammen en daarna nog eens wegen. Nu weegt 1 voedster 2,6kg en de andere 2,7kg. Ik had hier juist gelezen dat het kon dat konijnen juist wat afvielen na SS maar bij mij dus niet..

Wat moet ik nu doen? Nog minder SS geven of minder groeten?

Die van 2,7 kg ziet er niet echt dik uit ofzo maar zeker niet mager. Die van 2,6 kg had al een wam bij haar kin en nu heeft ze ook wammen op haar voorpoten :surprised: die wam bij haar kin had ze altijd al, ze heeft er ook geen last van, kan zich gewoon wassen enz. Maar wammen op de voorpoten, kan dat kwaad? Het ziet er wel raar uit in ieder geval.

Het zijn trouwens hangoren van die dierenwinkel. Het gaat om Moffel en Toet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik wat minderen, zeker als je ene dame al 'extra' wammen krijgt.. Een gewone wam kan erfelijk zijn, maar beenwammen? Dat weet ik niet..

Mijn konijnen krijgen nu zo'n 35 gram met z'n tweetjes (plus een halve kilo groente en een bakje gedroogde kruiden) zij wegen 1950&1750 gram. Of nou ja, wogen, ik zal ze zo eens op de weegschaal zetten! Eén van beide is nog in de groei.

Moet zeggen dat ik nu ook maar wat aan het expirimenteren ben met hoeveel biks ik moet geven, voorheen gaf ik namelijk al bijna dezelfde hoeveelheid aan één konijntje. Ik hou het gewicht van mijn konijnen sowieso goed in de gaten, maar doe dat nu ik hier mee bezig ben al helemaal. Ga ze gelijk even wegen, want loop nu al bijna conclusies te trekken die ik helemaal niet kán trekken.. We zijn nu twee weken bezig met deze hoeveelheid en na een halve week wogen ze dus 1750 en 1950. Ze zien er in elk geval nog goed uit en voelen ook goed aan, Feline (die ook nog in de groei is) lijkt me zelfs zwaarder.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Fred zit nu op 1600 gram, wat op zich geen slecht gewicht is voor hem, hij woog vorige zomer ook zo veel, maar hij is dus duidelijk wel afgevallen sinds hij minder krijgt. Voelt nog wel goed aan. Feline zit op 2050 nu.

(Pff moet een andere weegschaal hebben zeg, rotding.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had begrepen dat ze van groenten en hooi niet dik(ker) kunnen worden.

Dus dan maar eens 10gr SS per kg lichaamsgewicht proberen? En moet ik dan het gewicht aanhouden wat ik wil bereiken, bijvoorbeeld 2 kg of zo? Of het gewicht wat ze nu hebben?

Svennie laat ik nog even op 30gr per dag staan, aangezien ze over 2 weken geopereerd wordt kan het geen kwaad wat reserve te hebben. Ze is helemaal niet dik hoor, maar wil haar nu niet laten afvallen voor de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook ''de lucht'' in geschoten toen ze over gingen op SS. Kon het heel duidelijk zien want op het moment dat ik begon waren mijn konijnen net kort geknipt. Mijn ram was echt een ukkie, en dat is nu een behoorlijke vent geworden! Niet dik maar opeens hard gegroeid. Mijn voedster groeit ook hard maar gaat nu de breedte in dus hier ook opletten geblazen nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, apart is dat hè. Ik merkte vooral dat ze 'anders' zijn gaan eten. Daar waar het ze eerst niet interesseerde, schrokken ze nu (bijna) álles gelijk op. Logisch natuurlijk, als je áltijd zo veel kunt eten als je wil, dan neem je je tijd wel.

Groenten en hooi kunnen ze inderdaad niet dikker van worden, inprincipe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .