Ga naar inhoud

hoeveel groenvoer mag een konijn per dag


ilonaburgers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, ik wil liefst deze week ook nog met m'n kruidentuintje bezig gaan. Zal even met mijn mams overleggen als ze thuis is.

De boerenkool gaat z'n laatste week in (er staat nog heel zielig, één struik in de tuin van mijn buurman, kan het vanaf het balkon allemaal zien :P) en inprincipe komt de andijvie daarvoor in de plaats, ben ik al weer mee begonnen, maar de witlof zal straks ook wel minder worden.. Nou ja daar komt dan paardenbloemblad en zevenblad voor in de plaats, maar kruiden als aanvulling is sowieso niet slecht.

Als ik het zo bekijk, krijgen ze in de zomer wel meer groente dan in de winter. Moet ook nog even kijken hoe ik dat ga doen, want de 'zomergroenten' (andijvie, kruiden, paardenbloemblad en zevenblad) wegen minder maar nemen veel meer ruimte in beslag.. Dat gaat niet in mijn bak passen.. :rofl:

Ik hoop alleen dat ik de kruiden niet weer dood laat gaan :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje ivm tomaten. Ik geef het mijn nijnen ook, met groot succes overigens.

Maar ik verwijder wel altijd de pitjes, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de pitjes niet goed zouden zijn.

Dus ik haal ze er voor de zekerheid allemaal minutieus uit, net als bij bv paprika.

Mogen pitjes of niet?

Dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.

Mezelf kennende ga ik ze er toch blijven uithalen hoor, ik ben het nu zo gewend.

En er mocht maar net iets misgaan wanneer ik ze tomaten of paprika

mét pitjes geef, zou het mezelf niet vergeven.

Nog een vraag, nu we toch bezig zijn, het loof van radijsjes, mogen ze dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, geen bieslook!!

Feline is gek op de rucola, die vist ze er nu eerst uit haha.

En de kruiden beginnen nu al slap te worden, ik heb ze vanmiddag in een plantenbak gedaan.. Help.. Er was niet genoeg potgrond, moet nog wat bij halen, zal dat de oorzaak zijn? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze staan nog in de schaduw. Ik zal mijn moeder straks maar even vragen, want dit gaat nu al niet goed :rofl:

Elke dag water. dat zal ik onthouden.

Rucola krijgen ze in principe alleen als wij dat eten, maar ik heb nu twee plantjes voor ze in mijn kruidenmand gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik ook! Maargoed, het wordt weer zomer dus dan dalen de prijzen flink. Dan kunnen mijn monstertjes weer 2x per dag groenten krijgen. Heb bij de lidl ook eens wat radijsjes gehaald voor 80 cent maar. Eens kijken of ze dat ook lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, jsmn. Hier was het groen van de radijsjes alvast een succes.

Vandaag krijgen ze de rest van het groen en vanaf morgen de radijsjes zelf.

Ik zat gisteren aan 8 soorten groenten en fruit. :$ Misschien moet ik maar wat minderen.

Een paar groenten die ze elke dag krijgen, nl witloof, broccoli, wortel, paprika en tomaat,

en dan gisteren ook nog een stukje appel(zonder pitjes), een stukje raap en groen van radijsjes.

Kan een konijn té veel soorten groenten en fruit krijgen, wanneer de basis alle dagen hetzelfde is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een handige tip: bij de Lidl zijn de kruiden in de aanbieding! Een plantje voor maar € 0,99! Ik had al een basilicum-, munt- en peterselieplantje staan maar ik heb ze toch weer meegenomen.. Je kan er nooit genoeg van hebben he ;) en voor dat geld zeker niet!

Hier krijgen ze: witlof, tomaat, komkommer, slederij, radijs, paprika (geel, groen en rood) basilicum, peterselie en munt.

Met mate krijgen ze: bladsla, paksoi, chinese kool, appel, wortel, mandarijn en gedroogd fruit.

Bij de Action hadden ze een paar weken terug ook kweekpotjes met kruiden voor maar € 0,69 per potje.. Ik weet niet meer precies wat ik had gekocht en het wil ook niet groeien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .