Ga naar inhoud

Een inentingsbult?


desi

Aanbevolen berichten

Hoe lang na de vaccinatie kan een bult ontstaan?

Ik had hier al gelezen dat dat kon en Fientje heeft dus een bult bij haar schouderbladen zitten, voelde ik net....schrok me wezenloos maar dacht toen ineens aan het inenten...

Zij is 8 februari geënt...

Hoe lang blijft zo'n bult zitten? Ik heb hem net pas gevoeld dus heb geen idee hoe lang hij er al zit

Als dit allemaal niet kan zit ik dus als de wiederweerga bij de DA:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, Lelie is van mij... de mensen van de opvang waar ik haar van heb zeiden dat het dus zeker 2,5 - 3 weken daarna kon ontstaan. (Misschien wel nog later???) Ik heb hier en daar wat op het net gezocht en lees meer verhalen als deze. Ergens stond dat de bult met 6-7 weken weg zou zijn, maar in sommige gevallen ook pas later. Vanuit de opvang zeiden ze dat het zeker wel 3 maanden kon duren. Hij moet uiteraard wel langzaam minder worden... ik hou haar bult sowieso in de gaten. Als ik ook maar een beetje twijfel dan sta ik weer bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was vandaag wel iemand waarbij de bult pas na 2,5 week kwam opzetten, maar wanneer ie weg moet zijn? Geen idee..

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/34433-lelie-moet-onder-mes.html

Hey, dat topic had ik nog niet bij gelezen, dus zou het inderdaad heel goed kunnen

Lijkt me toch stug als een diertje van nog geen 13 weken al zo'n tumor heeft....toch?vind het wel creepy hoor en hou het goed in de gaten...

Het doet haar ook geen pijn als ik eraan zit, ze eet, drinkt, keutelt en binkiet nog steeds de ren door dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

was dat van het enten? dat maak ik niet op uit het toppic

Ja, dat was van het enten tegen de myx. Dat deden ze toen ik haar meenam. Ze doen dat altijd aan de linker kant daar, juist zodat ze weten waar er gespoten is/een bult kan ontstaan. Dat was zo'n beetje het eerste wat ze aan de telefoon zei: "de bult zit links he?" :wink2:

Heb ook gelezen dat het vaker voorkomt bij konijnen die voor het eerst een enting krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, dat topic had ik nog niet bij gelezen, dus zou het inderdaad heel goed kunnen

Lijkt me toch stug als een diertje van nog geen 13 weken al zo'n tumor heeft....toch?vind het wel creepy hoor en hou het goed in de gaten...

Het doet haar ook geen pijn als ik eraan zit, ze eet, drinkt, keutelt en binkiet nog steeds de ren door dus.....

Aan Lelie merk ik ook helemaal niks hoor! Die eet, drinkt en keutelt ook gewoon door...:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, Lelie is van mij... de mensen van de opvang waar ik haar van heb zeiden dat het dus zeker 2,5 - 3 weken daarna kon ontstaan. (Misschien wel nog later???) Ik heb hier en daar wat op het net gezocht en lees meer verhalen als deze. Ergens stond dat de bult met 6-7 weken weg zou zijn, maar in sommige gevallen ook pas later. Vanuit de opvang zeiden ze dat het zeker wel 3 maanden kon duren. Hij moet uiteraard wel langzaam minder worden... ik hou haar bult sowieso in de gaten. Als ik ook maar een beetje twijfel dan sta ik weer bij de DA.

Oke, lees deze reactie nu pas....doet me goed zeg!! ben al zo'n over bezorgde konijnenmams:$

Ze is dus 8 februari geënt, 3 weken later zitten we nu toch ongeveer en misschien had ze hem al, dat ik hem niet gevoeld heb...heb haar veel met rust gelaten de eerste weken....dus het zou allemaal goed in het plaatje kunnen passen.

Ik ga het in de gaten houden in ieder geval, bedankt voor het snelle antwoorden:yes:

wow, ben een stuk geruster al :D

aangepast door desi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan hoe je het bekijk; officieel niet, maar myx (nah de enting) is uiteindelijk maar een maand (hooguit twee?) werkzaam.. Dus ja..

Aniek zei ook al dat de enting gewoon kon maar omdat ze nou die bult heeft? straks krijgt ze nog een bult? en heeft ze een bochel:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen zomer heb ik mijn eerste Hollanders uit het konijnenasiel gehaald, met twee weken tussentijd. Broer (ex-man) en zus. Maikel had een bult van het enten, links -> ook hier Myx, en die werd flink groot. Omdat Britt nog geënt moest worden hebben we ze beide meegenomen naar de dierenarts. Die schrok nogal van de bult. Terwijl de bult al een stuk kleiner was. "Nog veel groter geweest???" Dat is niet goed...

Anyways, dat was vorig jaar.

Afgelopen zaterdag zijn we met onze - inmiddels zes!! (geen nestje uiteraard... maar ook weer uit het asiel) Hollanders naar het enten geweest. Toen we vertelden dat Maikel een enorme entbult had gehad vorig jaar zei ze dat hij dan ??? (weet niet meer hoe ze het noemde) had ontwikkeld en zeer waarschijnlijk weer heftig zou reageren op de ent tegen Myx. Haar advies: liever niet weer enten.

We hebben Maikel dus niet laten enten tegen Myx. Gelukkig zitten Maikel en Britt binnen en daar blijven ze nu dus ook definitief. De andere vier zitten lekker buiten, maar dat doen we maar niet met een ongeënt diertje!

Door Fuzzt van YvonneH kwam ik wel even aan het twijfelen, maar ik heb besloten dat het goed is zo.

Wel fijn om te lezen dat het toch wel weer goed kan gaan!

Groetjes van de zes Hollanders en van mij en succes allemaal met het enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .