Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Voor degene die katten hebben heb ik een vraag.

Ik gebruik sinds 3 weken Biokat Classic maar ik ben er totaal niet tevreden over. De urineklonten vallen hier heel gemakkelijk uit elkaar (laat ze lang genoeg liggen, schep 2x per dag) dus ben ik op zoek naar een grit wat stevigere klonten maakt. Wat gebruiken jullie voor grit en wat is daar de ervaring mee? Voorheen gebruikte ik Catsan (niet klontvormend) en dat beviel ook goed maar dat wordt zo duur. :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik extreme classic. Ben er erg tevreden over. Klonten zijn hier stevig en er zit ook een fijne geur aan de korrel. Wat op zich wel fijn is als je 6 katten hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gaat er in de 4 bakken, Cat's best Eco plus.

Super spul, gaat erg lang mee, klontert perfect en is helemaal plantaardig dus mag op de compost.:yes:

Ik wil niets anders meer, en de katten ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het enige dat mijn kat wil is Kittyfriend en dan ook alleen de groene zak. Iets anders moet ze niet. Het maakt geen klonten maar ik vind het wel heerlijk spul.

Die heb ik ook gehad maar die komt er hier niet meer in. De bak ging hier vreselijk naar ammoniak stinken. Denk dat ik de Biokat Micro binnenkort ga proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik al jaaaaaaaren houtkorrels, ben er enorm tevreden over.

Er ligt een mat voor de bakken om de uitloop tegen te gaan, moet zeggen dat dat goed werkt.

Het ruikt niet, ik schep elke dag de bakken leeg en de korrels vergruizen langzaam, ik kan ermee door om het eens per week volledig te verschonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Houtkorrels hebben we ook twee weekjes gebruikt, maar dat vond ik toch niets. Er gaat nogal wat doorheen van dat spul, omdat het niet klonterd. We gebruiken zelf Biokats compact. Hiervoor hebben we ook de Supreme gehad, maar die vond ik enorm ruiken naar Ylang-Ylang. :P Dat vind ik niet zo'n aangename geur hebben. Die werkte overigens wel goed als je naar klontvorming keek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder gebruikt sinds een paar jaar van die.. uhm, wit met blauwe korrels. Roze zak. Ik weet niet meer hoe het heet. Maar ja we hebben veel dingen geprobeerd, maar dit was het enige wat echt goed werkt. Scheppen hoeft bijna niet, alleen de drolletjes dan :P Maar het gaat de urine lucht tegen en je verschoont het eens in de 2 weken ofzo iets. En je ruikt helemaal niets! Onze kat was ook nog al moeilijk met dat soort dingen en deed het soms ook naast de bak omdat ze het niet fijn vond. Maar dit vind de kat heel fijn spul en doet het sinds dien netjes in de kattenbak!

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik gebruik hier ook biokats maar dan de micro.. ik ben er heel tevreden over, het klonterd juist heel goed en valt niet snel uit elkaar!

Hoe is dit qua uitloop? Ik ben door de Classic heen maar weet nog niet welke ik nu zal gaan proberen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik litter pearls.

Heb vanalles geprobeerd, verkoop op mijn werk ook kattenbakvulling en wil ook een beetje advies kunnen geven, maar dit vind ik het meest ideale.

Het zijn dure korrels, maar ze gaan echt lang mee. Met 3 katten doe ik 3 weken met een grote zak. Je schept dagelijks de drolletjes er uit en schept de kattenbakvulling regelmatig even om, je ruikt het niet en het is gewoon een lekkere gemakkelijke kattenbakvulling. Deze bedoel ik: http://www.litterpearls.nl/NL/nl-index.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .