Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

net terug van de DA met snickers en bo. Tjee wat zijn ze dan weer gestresst zeg! Wat ik hier bij sommigen al las was bij mij ook, in mijn nek klimmen, grommen naar de DA enz. Toch heb ik het gevoel dat ze het mij niet kwalijk meenemen, want ze zoeken wel hun zekerheid bij mij.

De da was zeer vriendelijk, de nijnen zagen er beide goed uit. Ik kreeg na afloop nog een mooi boekje van Stichting Konijnen Belangen mee en twee zakken Sience Selective mee! Nu gebruik ik die voeding niet dus ik weet nog niet of ik deze nu ga geven, ik weet dat mijn nijnen er niet zo gek op zijn. Ik heb altijd hope farms.

Ik was 35 euro kwijt voor mijn twee nijnen en ze zijn van top tot teen nagekeken.

Is er iemand die de science selective wel gebruikt? Misschien iemand die opvang nijnen heeft (want dan heb je al kosten genoeg!) of die bij een opvang werkt?. Dan kan ik het misschien opsturen naar je. Het zijn twee zakken van 350 gram.

Dan mail me maar even prive: lisetteosenga@gmail.com (hopelijk mag dat modjes??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo.. wij zijn gisteren ook weer met de nijnen bij de da geweest... was een hele toer om ze vriendelijk, toch dwingend in het reismandje te doen, maar uiteindelijk gelukt! daar zaten ze dan, stijf tegen elkaar aan...ach gossie... bij de da ging het prima, altijd een lieve vakkundige da, ze waren kerngezond, de enting ging prima, en de nagels hoeften niet.. waren netjes afgesleten doordat ze op stenen lopen...

eenmaal thuis allebei languit bijkomen en elkaar likken...hahah..ze voelden zich echt vies blijkbaar... 20 euro betaald voor twee nijnen, best netjes volgens mij... het geeft mij in elk geval wel een goed gevoel dat ze twee keer per jaar gechecked worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook met mijn bunny geweest. Maar hij zit nu de hele middag al in een hoekje en beweegt niet....

Is dit normaal??

Dat is geen normaal gedrag, maar dat weet je omdat je anders deze vraag niet zou stellen.

Stress bij een konijn heb ik ervaren als iets waar het konijn ook lichamelijk negatief op kan reageren.

Dus niet eten en passief in een hoekje zitten.

Dat (niet eten) mag niet langer dan 24 uur duren, dan gaat het echt mis.

Als je een angstig en niet aan mensen gewend konijn hebt dan is hij gevoeliger voor stress dan een tam schoot konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste ben ik niet met je eens Hans, alleen omdat een konijn dat bang is voor mensen nóg meer stressfactoren heeft bij zo'n enting kan het wel stressvoller zijn voor zo'n beestje ja.. Maar een tam konijn is echt niet per definitie minder gevoelig voor stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .