Spring naar bijdragen
_Danielle

Met Shiva naar de dierenarts

Recommended Posts

Het gaat nog steeds heel goed met Shiva.. Ik vind alleen nog steeds dat ze te snel ademt, dus in overleg met de dierenartsassistente ga ik haar nog 3 dagen extra antibiotica geven.

Da's dus t/m vrijdag. Als het vrijdag nog niet 'goed genoeg' gaat, gaan we haar antibiotica met nog eens 4 dagen verlengen, zodat ze dan in totaal 2 weken heeft gehad...

Hopelijk is dat genoeg om het helemaal weg te nemen! Willen jullie nog even meeduimen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wij moeten ook lang genoeg nemen, dus zij vast ook. Daarnaast hou je na een bronchitis of zo wel lang een gevoel van irritatie, ook als de ziekte zelf al weg is, dat kan zij ook hebben.

Maar beter één keer langer antibiotica dan een tweede keer moeten herbeginnen (inv. m immuniteit en zo)

ik duim nog mee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen is inderdaad in principe de laatste dag. Ze mag nog 3x AB, vanavond en morgen 2x.

Ik ben blij mee te delen dat Shiva zo goed als de oude weer is! :) Ze doet alles weer zoals ze altijd deed en ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat ze er zo goed uit is gekomen.. Want echt... Ze was heel ziek... Als ik er nu weer zie rennen, graven, nesten bouwen etc. dan kan ik niet geloven dat ze er nog is en dat ze dus echt zo ziek was.. Ik dacht dat het gedaan was met haar...

En zo zie je maar... Ook met oudere dieren gewoon naar de DA gaan als er iets mis is.. Want Shiva is ook op zo'n ''gemiddelde'' leeftijd dat ze kunnen overlijden, maar dit was geen ouderdom en ze was gewoon echt ziek, is nu zo goed als beter en kan gerust nog een jaar verder leven! Dus gelukkig hoeven ik en haar vriendinnetje Sita haar nog niet te missen! :)

Overigens... Haar ademhaling is al een stuk verbeterd gelukkig... Ik ga straks eens even goed kijken of ik vind dat het nog steeds te snel gaat... Want zoals iemand in dit topic al zei, het is natuurlijk wel logisch dat de luchtwegen nog even geirriteerd zijn na een longontsteking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas ga ik morgenavond weer met Shiva naar de dierenarts, want ze heeft een terugval... Ze zit weer regelmatig met haar oogjes dicht, ademt weer wat zwaarder en haar vacht is weer doffer... De antibiotica is inmiddels bijna op ook, ze heeft vandaag precies 2 weken gehad... Wel balen dus dat ze weer een terugval heeft... Hopelijk komt ze er weer boven op!

Willen jullie weer mee duimen voor Shivaatje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat op zich vrij goed met Shiva (ze eet, drinkt, speelt, graaft enz.), maar ze was dus wel weer benauwder als v/d week.. Ze schokt ook weer meer tijdens het ademhalen en ze heeft haar oogjes weer meer dicht..

Vanavond dus weer bij de dierenarts geweest (andere DA, de DA die we 'normaal' hebben) en zij we hebben 3 dingen afgesproken:

- doorgaan met antibiotica voor zeker nog een week, over een week weer even bellen

- bodembekking veranderen, ze zitten nu op zaagsel. Ze zit daar al 3jr op en heeft nooit last gehad, maar zaagsel is vrij stoffig en dat gaat haar nu zeker niet helpen om te genezen, dus morgen ga ik andere bodembedekking halen.

- ze gaat iedere dag mee de badkamer in als ik ga douchen, om te stomen (ja, echt waar!)

Hiermee hopen haar weer snel helemaal als vanouds te krijgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik heb een kat die door een hartafwijking regelmatig benauwd is en die gaat inderdaad dan ook mee naar de badkamer als ik moet douchen. Helpt hem altijd goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat balen dat ze weer een tegenslagje heeft gekregen.. hopelijk gaat het snel beter met haar!

Hoe geef je die antibiotica eigelijk? Is zo zo tam dat je het in het bekkie geeft of geef je het op iets lekkers ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ze is heel tam.. Ik pak haar alleen wel met een handschoen op nu, want ze vindt het dus niet leuk dat getut aan haar (gelijk heeft ze) en dan heeft ze de neiging om te bijten, bij de DA had ze me ook heel hard gebeten. Dus ik neem het zekere voor het onzekere en heb dus een handschoen aan, maar eigenlijk heeft ze thuis nog geen enkele poging gedaan om me te bijten.

Ik houd haar trouwens vast en mijn moeder spuit de AB in haar bekkie. Het gaat heel makkelijk eigenlijk..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel Wouzzy! Gelukkig gaat het AB toedienen heel gemakkelijk en vindt ze het helemaal niet erg.. Het is alleen nog een heel gedoe om haar uit het hok te krijgen, niet omdat zij niet meewerkt, maar omdat haar vriendinnetje er steeds tussen gaat staan, haha..

Het gaat vrij goed met Shiva weer, ze voelt zich alweer een stuk beter. Ze hebben ook andere bodembedekking nu, die stofvrij is, dus daar zal ze zich ook vast beter door voelen.

Gisteravond was zo lief... Ik wilde haar pakken voor haar AB, maar ze zat in de kokosnoot te eten. Toen ik haar daar uit probeerde te lokken, kwam ze gewoon, dus ik dacht dat ze klaar was met eten. Ik draai haar op haar rug/zij in mijn hand en zie dat ze nog een brokje eten in haar bekje heeft zitten! En op het moment dat ik dat zie, pakt ze het met haar ene 'handje' uit haar bekje en gaat gewoon zitten/liggen eten, terwijl ik haar vast had (en ze weet dan heel goed wat er gaat gebeuren, aangezien ze al 2,5 week AB krijgt). Dat was zo lief! Ze had met haar 'handje' het brokje vast en nam er steeds een klein hapje van..

Wat een poepie! Nee... Zij moet nog echt wel even bij me blijven hoor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites