Spring naar bijdragen
_Danielle

Met Shiva naar de dierenarts

Recommended Posts

Ik ga zo (om 17.15u) met Shiva (mijn gerbil) naar de dierenarts..

Ze ademt de laatste dagen al een stuk zwaarder en af en toe lijkt het net alsof ze over gaat geven (zo schokt ze dan bij het adem halen).

Ook haar vacht is de laatste tijd een stuk 'lelijker' om te zien, maar daar schonk ik niet zo heel veel aandacht aan, omdat Shiva vrij vaak verhaard en daar soms moeilijk uit komt.

Nu is Shiva ook pas geleden 3 jaar geworden, dus de jongste is ze niet meer, dus ik maakte me niet zoveel zorgen om die vacht.

Maar nu dus in combinatie met dat slechte ademen, wat vandaag een stuk erger is geworden, gaan er bij mij alarmbelletjes rinkelen. Ook heeft ze haar ogen vrij veel dicht/op spleetjes.. Ze eet, drinkt en rent nog wel. Ze heeft ook geen pijn, dat weet ik zeker. Maar ik heb toch het idee dat er iets aan de hand is en dat dit geen ouderdomskwaaltjes zijn.

Heb net de DA aan de telefoon gehad, en zij denkt aan een evt. longontsteking. Dus we gaan straks eens even kijken wat er aan de hand is... Hopelijk valt het mee en kan ze er voor behandeld worden....

Duimen jullie mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net terug...

Eenmaal daar uit haar vervoersbakje werd ze heel alert en ging ze rennen over de tafel. Ze hebben haar zelfs even op de grond gezet om te kijken hoe ze zich gedroeg, maar daar ging ze ook alleen maar rennen.

Toen ze haar terug zette in het vervoersbakje dook ze meteen weer in elkaar met haar oogjes dicht, oortjes naar achteren en begon ze weer heel snel te ademen. Toen konden ze (gelukkig) goed zien wat ik bedoelde..

Dierenarts denkt dat het een longontsteking is en heeft antibiotica mee gegeven. Maar ze ziet het vrij somber in en heeft haar twijfels of ze er boven op komt. Ze is natuurlijk ook de jongste niet meer en ze heeft het wel goed te pakken... Haar hoop is nog wel dat ze beter wordt, omdat ze ook nog gewoon eet enzo...

Dus we gaan haar behandelen met antibiotica en haar goed in de gaten houden, en hopen dat ze het overleefd... Duimen jullie ook weer mee?

Overigens heeft ze me goed te pakken gehad.. Ik had haar al die tijd vast in m'n hand (op de tafel wilde ze niet stilzitten natuurlijk) en ze zat heel relaxed.. Toen moest ik haar op haar rug draaien omdat de DA even naar haar longetjes wilde luisteren, en dat vond ze toch echt even geen goed idee, en ze zet vol haar tanden in m'n vingers... Ik geloof dat ik daar wel 10/15 sec. heb gestaan met een gerbil hangend aan m'n vinger... Potverdrie wat deed dat zeer, en ze liet ook niet meer los... Toen ik haar uiteindelijk neer zette op de tafel, liet ze gelukkig los en begon mijn vinger heel erg te bloeden.. Ze wilde meteen wegrennen en ik wilde haar weer pakken, waardoor ze nu ook bloed aan haar lijf heeft, hihi...

Maar goed.. Antibiotica geven wordt dus erg leuk (ahum)... Ik had een verbandje om m'n vinger gekregen van de DA-assistente, dus die houd ik dan om m'n vinger als ze de AB moet. Dan houd ik haar vast (en kan ze lekker bijten, want dat voel ik dan toch niet) en moet iemand anders even de AB in haar bekkie spuiten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jee:s Presies wat er al gedacht werd.

Hopelijk komt ze er weer bovenop!

Dat zal inderdaad best pijn doen ja, ik heb het ook 1 x meegemaakt toen ik ze uitelkaar moest halen toen ze vochten..

Héél veel succes en sterkte! En ik duim voor jou en shiva!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shiva ligt nu al een tijdje in haar nestje, en wordt beschermd en warm gehouden door haar vriendinnetje Sita.

Ze ademt nog steeds héél zwaar.. Het hele nestje beweegt mee.. Net lag ze ook maar te draaien en wist ze niet goed hoe ze liggen moest...

Over een uurtje nog een keer antibiotica geven, en dan morgenochtend weer.. Zelf moet ik morgen stage lopen, dus kan ik haar helaas niet zelf in de gaten houden... Hopelijk slaat morgen de antibiotica aan (duurt meestal een dag) en gaat ze zich snel weer beter voelen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is er gelukkig nog steeds en heeft gisteravond goed gegeten (dat doet ze nog steeds). Verder is ze wat kwieker (ze loopt af en toe een stukje door de bak, gaat ook de plateau's af, versnippert zelfs wat karton en tissues en m'n moeder zag haar vanochtend graven), alleen ademt ze nog héél erg snel.. Dus ze voelt zich op zich niet heel ziek, maar ze is wel heel benauwd.. Hopelijk gaat de antibiotica dat snel wegnemen... (ze heeft me gisteren weer heel hard gebeten tijdens het vasthouden... duidelijk niet mee eens dus.. heb nu dubbele handschoenen aan bij het AB geven, haha)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb al even niets meer laten horen, maar het gaat best goed met Shiva.

Ze voelt zich duidelijk een stuk beter, ze is echt heel erg opgeknapt, dus de antibiotica slaat aan.

Hoe ze eerst als een dood vogeltje zat en nog wel wat at en dronk, maar er verder maar weinig leven in zat, zo druk is ze nu! Ze eet heel goed, drinkt heel goed en rent weer lekker door haar bak heen, graaft weer gangen, maakt weer nesten, versnippert karton en tissues e.d.

Alleen vind ik haar nog wel vrij zwaar ademen (alhoewel het wel een stuk minder is hoor, eerst schokte haar hele lichaam tijdens het ademhalen, da's nu absoluut niet meer zo). Morgen krijgt ze als het goed is haar laatste keer antibiotica, maar ik ga denk ik dus even morgen bellen of ik nog iets langer door moet gaan. We hebben nu zulke goede resultaten geboekt, maar ze ademt naar mijn idee dus nog wel steeds te zwaar.

Maar het gaat dus heel erg de goede kant op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites